Kwietnia 19, 2024, 06:12:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem Ze Złotš 5  (Przeczytany 11755 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gigi
Gość
« Odpowiedz #20 : Listopada 08, 2007, 22:27:20 »

Cytuj
I wlasnie dlatego, pisze tego posta Wink Czesto mam tak, ze jak wlacze Dizzy'ego i zresetuje konsole, to zamiast menu wyboru, wciaz wlacza sie Dizzy. Dopiero wylaczenie pegaza (i wyciagniecie wtyczki od zasilacza) powoduje, ze znow moge wybierac gre w ktora chce zagrac.  I tu rodzi sie moje pytanie.
Czy przyczyna tego stanu rzeczy jest fakt, ze Dizzy jest "wpleciony" w menu carta ?

Pytam sie, bo ostatnio sprzedalem "Zlota 5" na allegro i u kupujacego wystapily te same objawy, co skonczylo sie zlozeniem reklamacji :/ W zwiazku z czym, mam jeszcze jedno pytanie.
Czy mozliwe jest, ze slawny juz model "BS-500AS" moze odpalac niektore tytuly (z "Zlotej 5") a innych nie ruszac ?
Wiem, ze to gowniany klon i sam mam problemy zeby zagrac na nim w gry ze "Zlotej 5" ale jeszcze nie zdarzylo mi sie, zeby czytal on niektore tytuly a innych nie chcial odpalic. Albo moglem grac we wszystko, albo w nic.
[snapback]16223[/snapback]


To normalne zjawisko w tym karcie. Resetuje sie tylko gra odpalona(256kb). Zeby wrocic do menu trzeba wylaczyc konsole.
Golden five kiepsko dziala na NES-pal, jednak na pegasusie i klonach niema problemu( wyjatek Big nos freaks out dziala bezblednie tylko na NES-ntsc)

Zapisane
kubicz
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomości: 72



« Odpowiedz #21 : Listopada 08, 2007, 23:53:30 »

Cytuj
To normalne zjawisko w tym karcie. Resetuje sie tylko gra odpalona(256kb). Zeby wrocic do menu trzeba wylaczyc konsole.
Golden five kiepsko dziala na NES-pal, jednak na pegasusie i klonach niema problemu( wyjatek Big nos freaks out dziala bezblednie tylko na NES-ntsc)
[snapback]16225[/snapback]
Problem w tym, ze nawet po wylaczeniu konsoli nie moge wrocic do menu. Chwile temu sprawdzilem 2 inne egzemplarze "Z 5" i sytuacja sie powtorzyla. Gdy gram w inny tytul i wylacze/wlacze konsole, to znow mam menu. Gdy gram w Dizzy'ego, wylaczenie konsoli nie pomaga. Gdy wlaczam ja z powrotem, Dizzy znow sie wlacza. Dopiero gdy wylacze konsole i wyjme wtyczke od zasilacza, mam dostep do menu. Pomyslalem, ze przyczyna tkwi w tym, ze Dizzy jest "wpleciony" w menu carta.
Dlatego tez, napisalem poprzedniego posta. Uznalem, ze najlepiej bedzie zapytac sie na forum i liczyc na fachowa odpowiedz Smile
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2007, 00:00:04 wysłane przez kubicz » Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #22 : Listopada 09, 2007, 08:37:54 »

Cytuj
Problem w tym, ze nawet po wylaczeniu konsoli nie moge wrocic do menu.
[snapback]16230[/snapback]


Po wylaczeniu konsoli trzeba chwile odczekac, kondensatory musza miec czas zeby sie rozladowac.
Pewne klopoty moze powodowac konstrukcja BS. Konsola niema stabilizatora napiecia, ma tylko kilka rezystorow i tranzystor.
Kontroler w GF jest zbudowany na PAL16L8(matryca pobiera prawie 200mA i wydziela duzo ciepla). Najlepiej zmienic BS na konsole Family lub Pegasus.


Uwaga tylko dla konsol Family i Pegasus
Jest jeszcze sztuczka z podmiana kondensatora w karcie(47uf oryginalnie na 4,7-10uf max.)
Zapisane
kubicz
Wspiera aktywnie
Kapral
*
Offline Offline

Wiadomości: 72



« Odpowiedz #23 : Marca 09, 2008, 17:36:05 »

Cytuj
mam tez zlota piatke, gdzie sa 4 kosci PRG, 3 gry sa w osobnych kosciach, a jedna kostka zawiera dwie gry. Big Nose Freaks jest na pojedynczej i dalej to samo. Tak samo dizzy rozni sie od Dizzy, ktora byla osobno wydana ("czerwona i niebieska")
[snapback]14128[/snapback]
Mowisz o tych bebechach, co sa po prawej stronie ?



Pytam, gdyz kupilem dzisiaj "Zlota 5" i gra w ogole nie chce sie wlaczyc na moim pegazie :/ Poniewaz mam drobne problemy z "BS-500AS", do sprawdzania gier uzywam takiego modelu:



I na nim, ta "wieksza" wersja "Zlotej 5" w ogole nie chce sie uruchomic. Ta "mniejsza" chodzi, z oporami ale chodzi. Co ciekawe, "BS-500AS" bez problemu odpala obydwie wersje. I tak sie wlasnie zastanawiam, czy te dodatkowe kosci w "wiekszej" wersji to sa jakies zabezpieczenia, ktore uniemozliwiaja poprawne dzialanie carta na niektorych klonach ?
Zapisane
Nintendomaniac
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 149



WWW
« Odpowiedz #24 : Marca 09, 2008, 18:14:52 »

Cytuj
Chodzi mi ze na niektorych bardziej tandetnych klonach pegasusa/nes'a gra nie zadziała.
[snapback]5127[/snapback]

Absolutna bzdura. Siostra mojej dziewczyny ma konsole "Soccer" :] I œmiga jej wszystko.

Cytuj
"złota czworka" działa czesciej niz "złota pištka"
[snapback]5349[/snapback]

Zgadza się.
Zapisane

Napisz na kartce 100x - "NIE BĘDĘ SPAMOWAŁ, BĘDĘ SIĘ STARAŁ PISAĆ SENSOWNIE"
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #25 : Marca 09, 2008, 18:26:04 »

Cytuj
Absolutna bzdura. Siostra mojej dziewczyny ma konsole "Soccer" :] I œmiga jej wszystko.
to nie jest bzdura tylko empirycznie potwierdzony fakt. musialbys miec dostep do "wszystkich" gier zeby takie opinie tutaj publikowac.
« Ostatnia zmiana: Marca 09, 2008, 18:29:09 wysłane przez v jupiter » Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
Nintendomaniac
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 149



WWW
« Odpowiedz #26 : Marca 09, 2008, 18:48:38 »

Cytuj
to nie jest bzdura tylko empirycznie potwierdzony fakt. musialbys miec dostep do "wszystkich" gier zeby takie opinie tutaj publikowac.
[snapback]18604[/snapback]
Wiesz że nie mam, ze komentujesz to ??
Zapisane

Napisz na kartce 100x - "NIE BĘDĘ SPAMOWAŁ, BĘDĘ SIĘ STARAŁ PISAĆ SENSOWNIE"
Oldschoolowy dziad
Gość
« Odpowiedz #27 : Marca 09, 2008, 20:44:50 »

Musiałbyœ mieć wszystkie gry i hacki w wszelkich wariacjach i wydaniach - na glucie, na romie, glut + rom, etc. Bo to chyba właœnie o bebechy kartridża chodzi i jego skomplikowanie. Im więcej układów tym ciężej z kompatybilnoœciš na nowszysch sprzętach.
Przynajmniej tak z prób zemulowania Golden Five wychodzi, dziwnie skonstruowana kompilacja.
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #28 : Listopada 06, 2008, 20:43:12 »

Ostatnio zauważyłem kolejny problem z kartem „złota piątka”, tym razem podzielę się pewnymi spostrzeżeniami które wychwyciłem podczas testów na oryginalnym sprzęcie. Niestety na żadnej konsoli składanka nie działa najlepiej, pierwsza trudność to uzyskanie menu z grami do wyboru. Jak wiadomo „złota piątka” jest dostępna w dwóch wersjach:
1 starsza z czterema pamięciami prom
2 nowsza dwa promy
Na pierwszy ogień poszła nowsza wersja karta oraz konsola NES_pal. Efekt jest taki że uzyskanie menu jest prawie niemożliwe, w osiemnastu próbach na dwadzieścia, odpala się zawsze i samoistnie Micro Machines. Na dodatek to jedyna gra ze składanki której w ogóle nie można uruchomić. Gra nie reaguje na przycisk start, właściwie to zostaje tylko na intro które ma jeszcze rozwaloną grafikę. Jedyny sposób aby odpalić pozostałe gry(pozostałe działają idealnie, nawet  BN Freaks out) to użycie Game Genie, ewentualnie zabawa przyciskiem power do skutku(można się tak bawić nawet kwadrans).
Starsze wydanie „Golden Five” działa lepiej, menu odpala się co drugi raz na zmianę z białym ekranem. Niestety problem MM pozostaje tak jak w pierwszym przypadku.
NES_ntsc i obydwie wersje ZP sprawiają podobne problemy z jednym wyjątkiem, MM daje się uruchomić i można grać prawie normalnie. Napisałem „prawie” bo tło przesuwa się bardzo topornie, widać jakieś problemy z synchronizacją.
Ostatnia konsola na której testowałem goldena to Famicom. Tutaj sytuacja wygląda nieco inaczej, oczywiście tradycyjnie mamy problem z uzyskaniem menu w obydwu wersjach karta. Jednak jest szczegół który odróżnia obydwa typy, to odpalająca się samoistnie gra zamiast menu, nowsza wersja ładuje samoczynnie MM, starsza odpala BN Freaks out(logo Codemasters ma kaszaniastą grafikę). Micro Machines można uruchomić ale grać się nie da, obraz trzęsie się niemiłosiernie wywołując oczopląs. Wniosek nasuwa się sam, złota piątka od początku była przeznaczona na konsole typu Pegasus(wymuszony pal).
Ale jest jeszcze coś co nie daje mi spokoju, dlaczego Micro Machines nie działa na oryginalnym sprzęcie?
Sprawdzałem wersję USA oraz EU na devcarcie, błędy są identyczne jak na składance. Być może to wina pcb ZP, niestety nie posiadam oryginalnego kontrolera BF9093 więc nie mogę tego potwierdzić.

Ciekawostka dotycząca złotej piątki, producent tej składanki wytwarzał oryginalne karty dla Codemasters.
Proponuje sprawdzić porównując użyte pamięci, oznaczenia są identyczne(starej wersji ZP)
http://bootgod.dyndns.org:7777/
Pytanie czy robił to za ich wiedzą, a może pozbywał się pozostałych zapasów na własną rękę. Druga wersja jest bardziej prawdopodobna ze względu na czas w jakim pojawiła się na rynku(około 1994).   
   

   
Zapisane
MWK
Gość
« Odpowiedz #29 : Listopada 07, 2008, 11:32:07 »

Niezwykle interesująca sprawa Gigi, tym bardziej, że Panowie z Codemasters WOGÓLE mi nie odpisują - od czasu kiedy zobligowałem się do nich napisać przedstawiając powyższe kwestie nie uzyskałem odpowiedzi mimo totalnego w końcowym czasie prób spamowania na wszelkie dostępne w sieci adresy... myślę, że to wszystko świadczy tylko i wyłącznie na minus o tej firmie i nie wnioskuje tego jedynie na podstawie mojej osobistej doń antypatii lecz bądź co bądź przykro to potwierdza.
Zapisane
gigi
Gość
« Odpowiedz #30 : Listopada 07, 2008, 12:55:56 »

MWK to już nie jest ta sama firma co przed laty, jakby nie liczyć upłynęło kilkanaście lat.
Osobiście wolałbym zapytać braci Olivier, nawet nie o złotą piątkę a o porzucone projekty:     
DreamWorld Pogie
Metal Man
To zdecydowanie bardziej interesujący temat, ZP jest prawdopodobnie piratem(90% pewności).
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #31 : Marca 31, 2009, 11:30:35 »

Co do ZŁotej Piatki i jej działania na różnych klonach pegasusa to mi osobiście działała na wszystkich które swojego czasu mialem. Na jednym Terminatorze po kilku chwilach od odpalenia np.Dizzy'ego gra się zawieszała (wszystko nieruchomiało lub coś robiło się z grafiką). Ale tak poza tym na innych konsolach działała bez zarzutu. Obecnie mam IQ502 i działa bezproblemowo. Zauważyłem też (ale nie jestem pewien na ile to prawda) że znaczenie ma to ile mA daje zasilacz. Sprawdzałem różne zasilacze na swoich klonach "pegaza" i gdy podlączałem konsole do zasilaczy dających więcej mA - gry działaly dobrze. Kiedyś nawet Goal III mi sie zawiesił w trakcie meczu gdy terminator był podłączony do zasilacza, który dawał ledwie 300mA... ale to tylko własne obserwacje. Znacie się o wiele lepiej na elektronice więc napiszcie co na ten temat sądzicie...
Zapisane

gigi
Gość
« Odpowiedz #32 : Kwietnia 16, 2009, 13:18:52 »

Ustaliłem przyczynę kłopotów z odpalaniem „Złotej Piątki” na niektórych konsolach Famicom. Problem dotyczy także wielu innych składanek np. 400in1 itp. Wszystkie wersje płyty głównej, zaczynając od pierwszej(1983) do HVC-CPU-07(1984) mogą mieć z tym problemy. Przyczyna, to losowo montowane układy 74HC139 i 74HC373. Żeby wyeliminować problem, wystarczy zastąpić je odpowiednikami, wykonanymi w technologii LS. Późniejsze wersje Famicom i wszystkie NES, standardowo wyposażano w podzespoły LS(nawet modele 1993 do końca produkcji).

edit

Trzeba jeszcze sprawdzić pamięci ram i vram konsoli. Powinny być identyczne(producent), jeśli są różne, to także może być problem z odpaleniem GF Wink
« Ostatnia zmiana: Lipca 19, 2009, 14:42:25 wysłane przez dic-sc7 » Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #33 : Kwietnia 16, 2009, 20:14:26 »

Czyli okazuje się że jednak natężenie jakie daje zasilacz nie ma wpływu na odpalenie gry i na jej poprawne działanie??
Zapisane

dr00id88
Gość
« Odpowiedz #34 : Kwietnia 16, 2009, 20:26:12 »

Czyli okazuje się że jednak natężenie jakie daje zasilacz nie ma wpływu na odpalenie gry i na jej poprawne działanie??

A pomysl logicznie... jak dasz za male to bedzie dobrze? Albo za duze?
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #35 : Grudnia 20, 2011, 07:27:38 »

  Odkopuję bo mam znowu pytanie w sprawie Golden Five. Ostatnio nabyłem Złotą Piątkę i uruchomiłem ją na swoim IQ-502. Menu wyświetliło się od razu, bez jakichkolwiek krzaków etc. Jako pierwszą grę wybrałem (a jakże by inaczej!!) Dizzy'ego. Od momentu uruchomienia się gry a ściślej loga Codemasters z głośników tv zaczęło się wydobywać jednostajne "buczenie". Buczało tak przez cały czas grania (w tle było też słychać normalną muzykę z Dizzy'ego).
Sprawdziłem inne gry z Golden5 - na nich to samo buczenie. Dla upewnienia się odpaliłem na konsoli famicomowego Kirby'ego i bazarowego Dream Mastera - żadnego buczenia nie było. Ponownie uruchomiłem Golden5 - dalej buczy. Teraz zastanawiam się co to za cholerstwo jest i czemu ciągle buczy...

Zasilacz jakiego używam to uniwersalny switchowy A.C-D.C Adaptor ustawiony na 9V i 500mA z polaryzacją z minusem w środku oczywiście Smile.
Zapisane

MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #36 : Grudnia 20, 2011, 15:59:22 »

Cytuj
Zasilacz jakiego używam to uniwersalny switchowy A.C-D.C Adaptor ustawiony na 9V i 500mA z polaryzacją z minusem w środku oczywiście Smile.

Najprawdopodobniej masz już odpowiedź. Ogólnie Złota 5 ma w sobie bardzo dużo elektoroniki dlatego potrzebuje porządnego zasilania a ogólnie przyjęło się, że Pegasus potrzebuje minimum 850mA, tak przynajmniej jest przy większości z nich. Znajdź taki zasilacz i wtedy sprawdź (może być większa ilość amperów, może być nawet 5A ale oby było co najmniej 850mA).
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #37 : Grudnia 20, 2011, 17:56:12 »

Z lekką dozą nieśmiałości podejrzewałem że może to być wina zasilacza. Tak jak radzisz - sprawdzę jej działąnie na innym zasilaczu o większej podaży mA. Dzięki za pomoc Smile
Zapisane

Strony: 1 [2]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.031 sekund z 18 zapytaniami.