Lipiec 21, 2019, 23:17:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Rockman 4 MI  (Przeczytany 5226 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Gloryfikator
gloryfikuje
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 175



« : Czerwiec 25, 2012, 19:00:13 »

Ponieważ w końcu autor "skończył" hacka, warto założyć temat. W cudzysłowu, bo chociaż wszystkie poziomy są ukończone i grę można już przejść od początku do końca, prace nadal trwają. Wygląda na przykład na to, że po ukończeniu gry ma być dodatkowy tryb, ale jeszcze nie wiadomo co to konkretnie będzie.

http://www4.atpages.jp/borokobo/neo/download.html

Dla tych, którzy się jeszcze z tym hackiem nie zetknęli: autor wprowadził OGROMNE zmiany względem oryginału, min. zupełnie inne AI wrogów, zmienione bronie, dodatkowi przeciwnicy, system zapisu gry, czy przewijanie ekranu we wszystkich kierunkach
Zapisane

yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #1 : Czerwiec 29, 2012, 11:56:42 »

Cóż, nikt się nie wypowiadał to może ja coś napiszę Wink
Hack jest przegenialny. Zdecydowanie mój faworyt jeśli chodzi o modyfikacje Rockmana, odstawia w tyle produkcje nawet typu No Constancy. Klasa sama w sobie Wink
Zapisane


jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #2 : Lipiec 13, 2012, 09:36:37 »

Oglądam ten płyk przez długi czas, a byłbym bardzo zainteresowany możliwością wyprodukowania mmc5 reprodukcji tego hacku!
Problem jest ten:
http://www.forum.emunes.pl/index.php/topic,220.msg41301.html#msg41301
Jeśli ktoś vie pomóc, proszę by dał mi znać!!!
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2012, 07:00:08 wysłane przez jpx72 » Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 12, 2012, 06:59:47 »

http://nintendoage.com/forum/messageview.cfm?catid=22&threadid=82338
Zapisane
jpx72
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 62


WWW
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 19, 2012, 14:02:11 »

Hey! A new patch fixing the controller bug on real hardware was released!
Get it now! http://borokobo.web.fc2.com/neo/h_src/12091601.zip
Zapisane
Gloryfikator
gloryfikuje
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 175



« Odpowiedz #5 : Lipiec 25, 2013, 01:17:12 »

Dobry Boże
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=QG9Yp3wSIqw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=QG9Yp3wSIqw</a>
http://www.youtube.com/watch?v=QG9Yp3wSIqw
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #6 : Październik 01, 2013, 22:08:08 »

Ta strona to niezły sajgon. Tongue Znalazłem tam w kodzie... link bezpośredni do pliku:
Kod:
<div class="concom">
<a href="../zip/Rock4mi_001.zip">
[10]Rockman 4 MI version 0.01</a>  自作改造。いちおう進行中。
</div>

Ale to wersja 0.01, czyli taka sama jak na RHDN. W takim razie co autor tematu miał na myśli:

Cytuj
Ponieważ w końcu autor "skończył" hacka

Porzucił? Chyba nie bo na jutubie jest w opisie link do właśnie 0.05.

« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2013, 22:10:37 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Gloryfikator
gloryfikuje
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 175



« Odpowiedz #7 : Październik 01, 2013, 22:57:37 »

Sam się zastanawiałem, co się stało z linkiem do wersji 0.05 na stronie autora. Z tego, co napisali na fanowskiej stronie ( https://sites.google.com/site/rockman4mi/ ) wynika, że 0.05 nie miała być wydana publicznie, ale jakoś wyciekła. Pozostaje czekać na nową wersję, choć sobie jeszcze poczekamy, bo z tego co pamiętam, to nie pierwszy raz gdy wydanie nowej wersji RM4MI przeciąga się miesiącami.

EDIT: spojrzałem ponownie na daty postów. Tia, miesiącami. chess
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #8 : Październik 02, 2013, 18:47:35 »

Hmm... ok, pobrałem 0.05 ale co ja mam z tym zrobić to nie wiem. Readme nie ma, żadnych informacji na ten temat też nie. A w archiwum nie wiadomo co.

edytowałem:
Dobra, spatchowałem. Do v0.01 był dołączony batch, a w v0.05 nie ma żadnych nowych plików (*.fm2 to jakiś log więc raczej nie istotny).

Nie mogę jednak gry odpalić na żadnym emulatorze, którego używam. W archiwum są trzy już gotowe pliki, może ktoś stestuje na czymś innym?
http://www.sendspace.com/file/22fgkn

Mega Man 4 (J) (Minus Infinity v0.01 MMC3).nes
Mega Man 4 (J) (Minus Infinity v0.01 MMC5).nes
Mega Man 4 (J) (Minus Infinity v0.05 MMC5).nes

Higan 0.93 x64, FCEUXDSP 1.07 jak i Nestopia 1.40 krzaczą się już na starcie na MMC3. Z kolei Nestopia jako jedyna odpala wersje na MMC5, ale wiesza się po ekranie tytułowym.

Przydałyby się jakieś konkretne informacje takie jak np. sumy kontrolne po patchowaniu, na jaką konkretnie wersję (ja aplikowałem na (J) [!]) i czy z czy bez iNESowego nagłówka. :/
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2013, 20:07:16 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
klik34
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 221


« Odpowiedz #9 : Październik 02, 2013, 20:16:54 »

Fakt MMC3 się wykrzacza na Nestopii 1.40 ale MMC5 zarówno v0.01 jak i v0.05 z Twojego linku śmigają aż miło. Może pobierz na nowo nestopię bo to w niej musi być problem lub w ustawieniach.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #10 : Październik 03, 2013, 14:22:39 »

Wywaliłem jej konfigi i poszło.

Ten hack jest wg. mnie niegrywalny. Skrajnie irytuje zmiana mocy pod B, a strzelanie tylko to jako A+B. To już lepiej by było odwrotnie zrobić (choć i tak bez sensu bo A+B się bardzo często używa).
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
alzen
Gość
« Odpowiedz #11 : Październik 28, 2013, 00:48:15 »

Właśnie jestem po tym hacku.

Dzisiaj podszedłem do dobrze spatchowanej wersji(gralem na 0.01 czy jakos tak - na tej pierwszej) i powiem Wam, że to jest mega proste.

Zajęło mi to coś ponad 5 i pół godziny jak pisało w creditsach, hero score miałem ledwie że 71, ale hack pokonałem.

Ja powiem tak, Megaman 4 to to nie jest. To jest zupełnie coś innego - bardzo fajnego, owszem, natomiast zupełnie na luzie. Laser który dostajemy od dive mana, broń ring mana i dust mana sprawiają że gra jest banalna. E-tanki, życia, energia i amunicja mogą się dosłownie tutaj sypać jak z rękawa. Jedyne co boli po jakimś czasie to ograniczenie żyć i E-Tanków do 9. W końcu jak szaleństwo to szaleństwo.

Prawdopodobnie pomogło mi podejrzenie kilka razy losowo walkthrough na YT ale naprawde oglądałem fragmenty; kiedyś też przeszedłem ale coś mi się źle rom spatchował i miałem jakby pół MI i pół podstawki - takie dziwne to było, coś namieszałem przy patchowaniu pewnie.

Tak czy inaczej podchodziłem z obawami czy mój poziom pozwoli na ukończenie gry, a powiem Wam, że poszło bardzo gładko. Dzisiaj zacząłem i dzisiaj skończyłem. W dzien poszło na to jakieś 3h i teraz jakoś od 21.30 do teraz.

Hack z całą pewnością zachwyca; i moim zdaniem pozwala się odprężyć, tutaj już nie podchodziłem do ostatnich plansz z nerwami i obawami czy podołam czy nie. Tutaj naprawdę jest luz; niczego nie brakuje, praktycznie kiedy się chce łazi się ze wszystkim na full.

Na koniec jeszcze jedno - to co zrobili z ostatnim bossem przed łażeniem po tych wnętrznościach to(tak jak uważałem od kiedy to zobaczyłem) po prostu poezja. Te ślicznie skręcające strzały, animacja przenoszenia się williego w inne miejsce. No majstersztyk.

Moim zdaniem produkcja bardzo udana, ale jak dla mnie nie jest to w żadnym razie Megaman 4.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2013, 00:53:45 wysłane przez alzen » Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #12 : Październik 28, 2013, 10:24:24 »

A jak sobie poradziłeś z tym co opisałem? Bo mnie ten schemat drażni do tego stopnia, że... nie potrafię w to grać. Po co on to zmieniał to nie wiem. Powinno być po staremu, jeden przycisk do skakania, drugi do strzelania, a pod start lub sel menu z broniami. :/
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
alzen
Gość
« Odpowiedz #13 : Październik 28, 2013, 11:15:04 »

Berion, jeśli chodzi ci o zmianę mocy pod B, strzelanie natomiast pod A+B. Hmm, zdziwię Cię, bo sam po twoim poście się tego spodziewałem ale u mnie tego nie ma.

Grałem kilka chwil na emu na PC oblookać czy łatka się nałożyła, a główne granie poszło na gamecube pod kontrolą portu FCEUX.

U mnie jest normalnie, zmieniam moc wchodząc do menu, strzelam jednym z guzików, ale nie wiem teraz czy A czy B.

Pozwoliłem sobie pobrać twoją paczkę z wersją 0.05 żeby rzucić okiem na nową wersję, ale na title pisze tam nadal 0.01 o ile dobrze pamiętam. Wróciłem więc do swojej stwierdzając, że to pewnie ta sama wersja(ufam, że PureSabe zmieniłby titla adekwatnie do wersji).
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2013, 11:17:09 wysłane przez alzen » Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #14 : Październik 28, 2013, 17:29:04 »

Sterowanie w tym hacku jest przecież takie samo, jak w każdym innym Megamanie. Zmiana broni jest zbindowana pod drugi kontroler, a nie pierwszy.
Zapisane


Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #15 : Październik 28, 2013, 17:39:43 »

@alzen
Ano właśnie to nie ta sama wersja tylko nowsza. Numerek pozostał nie zmieniony bo to jakiś "release piwniczny".

@yoyo2
Kurde to ja już nie rozumiem. A możesz podać jakąś sumę kontrolną Twojego rom-u? Wersji 0.5. Wykluczymy więc winę "złego dotyku/złegopatchowania" ;] i ewentualne podejrzenia skieruje się na emulgator. A właśnie, jakich używacie i w jakich wersjach do tej 0.5.


edycja:
Ok, działa ładnie na FCEUX 2.2.0.

CRC32: 4A41DD22
MD5: 2E3300317E7311D9BC9A55687D845F9A
SHA-1: 05387C3A7A35FCF4A384448ABF78DE74B6077579
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2013, 18:13:49 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #16 : Październik 28, 2013, 21:56:17 »

Mó ROM ma te same hashe i działa poprawnie zarówno w FCEUX 2.2.2, Nestopii 1.40, oraz na PSP-owym NesterJ 1.13beta2 *. Smile Jak już powiedziałem bronie zmienia się drugim padem, więc obstawiam, że miałeś oba pady przypisane pod te same klawisze.

* tak w razie gdyby ktoś chciał grać w RM4MI na PSP to od razu mówię, że wersja MMC5 nie działa poprawnie, a dokładniej mówiąc w planszy Brightmana nie widać żadnych sprite. MMC3 z tego co pamiętam jest bezproblemowa. Tylko z jakiegoś powodu ten patcher do 0.05 nie tworzy mi wersji MMC3 :[

//edit: no tak, bo pliku z paczem w wersji MMC3 w tej paczce zwyczajnie nie ma, mimo iż patcher MMC3 jest i wywala błąd (zapisany w krzaczkach, więc nie wiadomo o co chodzi Tongue).
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2013, 22:00:13 wysłane przez yojo2 » Zapisane


alzen
Gość
« Odpowiedz #17 : Październik 29, 2013, 07:54:45 »

Znane są w ogóle jakieś zmiany, które nastąpiły w romie po wersji 0.01? Poza oczywiście poprawą działania sterowania na real hardware.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #18 : Październik 29, 2013, 21:03:05 »

Nie ma, w paczce nie ma nawet readme w krzakach, ale link wziąłem ze strony autora na jutubie, pod jakąś epicką walką z Shadow Manem, więc raczej oficjalny. ;p
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
alzen
Gość
« Odpowiedz #19 : Październik 29, 2013, 22:23:45 »

Hmm, doszedłem do drugiej fortecy i na razie żadnych wyraźnych zmian nie widzę.

Cicho liczę, że coś się zmieniło w kwestii drugiego trybu gry dostępnego po przejściu, i że coś się włączy zamiast "Work in progress" czy coś w tym stylu. Chociaż szczerze to wątpię.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2013, 22:27:00 wysłane przez alzen » Zapisane
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.059 sekund z 19 zapytaniami.