ZANIM ZACZNIESZ GRAĆ:Kim jest Dick Tracy… to chodzący w żółtym płaszczu detektyw. Postać została wykreowana przez rysownika komiksów Chestera Goulda. W 1990 roku komiks doczekał się swojej adaptacji z gwiazdorską wręcz obsada. Warto chociażby wspomnieć o Alu Pacino grającego Big Boy Caprice, Madonne jako Breathless Mahoney czy Dustinie Hoffmanie jako Mumbles. Film miał ogólnie pozytywne recenzje i w roku 1990 zgarnął aż trzy Oscary między innymi za najlepszą scenografię, charakteryzację i najlepszą piosenkę.
I oczywiście powstała gra na NES
Fabuła Gry: Dick Tracy siedział sobie spokojnie w swoim ponurym, zaciemnianym biurze spoglądając na rozrzucone po biurku zdjęcia najgorszych szumowin z miasta oraz akt wcześniejszych spraw. Dick Tracy wiedział, że potrzebuje twardych niezbitych dowodów by posadzić wreszcie wielkiego Dona w całym mieście… Big Boy Caprie wraz z jego kryminalną bandą. Nagle radio-zegarek (czy tam komunikator jak kto woli) zaczął nadawać „Wzywam Dick’a Tacy, Wzywam Dick’a Tacy”. Detektyw zerwał się na nogi… „Pora ruszać to może być przełom na który czekaliśmy!!!”. Teraz drogi graczu wszystko pozostaje w twoich rękach!
Sterowanie: Akcja gry toczy się zarówno na ulicach miasta jak i w budynkach.
Sterowanie na ulicy:
A –Hamulce w samochodzie
B –Strzał (zarówno poza jak i w samochodzie)
Start –Pauza
Select –Gdy samochód stoi w miejscu pozwala Dick’owi wyjść z samochodu
D-Pad –Porusza samochodem i bohaterem
Sterowanie w budynkach
A –Skok
B –Strzał/zabranie wskazówki/Użycie bronie/Przywalenie z pięści
D-pad –Poruszanie się, wspinaczka po drabinach
Start –Pauza
Select –Zmiana broni
POWER UPTommy Gun –Stary dobry Thompson. Pozwala na szybsze oddawanie strzałów.. w teorii. Często niestety się bloku i pomimo wduszania B Tracy za cholerę nie chce oddać strzału.
Tear Gus –Gaz łzawiący/pieprzowy –likwiduje wszystkich przeciwników na ekranie
First Aid Kit –Apteczka przywraca całkowity stan zdrowia
Super Punch –Pozwala knock-out’ować przeciwników jednym ciosem.
Ogólne wskazówki-Celem gry jest zdobycie 5 wskazówek a następnie aresztowanie sprawcy.
-Uważaj na snajperów na ulicach miasta, jedź powoli. Możesz ich zabić wysiadając z samochodu a następnie oddając strzał w ich kierunku
-Uważaj podczas jazdy na inne samochody, które będą cię taranować
-Nigdy nie strzelaj do nieuzbrojonego człowieka. Stracisz za to trochę życia. Takich likwiduj piąchą w nos
-Gdy będzie ci brakowało amunicji wróć do swojego biura po więcej
-Ulice miasta są oznaczane podobnie jak w grze „w statki” np. B2
-By użyć apteczki (FIRST AID KIT) musisz wybrać za pomocą przycisku SELECT itemek przed apteczką. Następnie przytrzymać przycisk SELECT a następnie nacisnąć przycisk B
-Niektóre części gry da się ominąć. Istotne jest znalezienie wszystkich wskazówek.
MAPAZielone kropki –snajperzy
Czerwone prostokąty –interaktywne budynki do których możemy wejść
Zielone prostokąty –tereny zielone
Pomarańczowe prostokąty –posterunek policji
Niebieskie prostokąty –zwykłe zabudowania
Sprawa 1 –Lipny BanknotZnaleziono fałszywy banknot 20 dolarowy niedaleko mety Tramp’a
By odszukać adres jegomościa wchodzimy w zakładkę MUG SHOTS i poszukujemy sobie właściwego jegomościa. Nasz podejrzany znajduje się w budynku przy adresie. Pora ruszyć na miasto : )
Pojedź pod wskazany adres i wejdź do budynku.
Przejdź przez cały budynek aż do naszego gagatka. Masz teraz dwie opcję albo aresztować albo przesłuchać. Pierwsza opcja zakończy się tym, że nasz przełożony nawciska nam, że mamy za mało wskazówek. Tak więc należy pana przesłuchać. Jegomość to człowiek w zielonym płaszczu na końcu levelu. Pamiętaj nie wyjdź broń Boże przez drzwi gdyż będziesz musiał zacząć cały level od początku.
Jegomość jednak mówi, że znalazł banknot przy nabrzeżu 9F. Pora znowu ruszyć na ulice ; )
Zanim wejdziesz na nabrzeże tutaj mała podpowiedź. Oczyść najbliższe dachy ze snajperów… zdecydowanie ułatwi ci to życie w przyszłości.
Pora znaleźć drugą wskazówkę. Idź cały czas w prawo, trzymając się górnej krawędzi ekranu. Położenie samej wskazówki znajduje się na screenie.
Wskazówka brzmi „Ślady stup w rozlanym zielonym tuszu” Zakończ level idąc dalej w prawo.
Zaraz po wyjściu będziemy brali udział w pościgu. Teraz już wiesz czemu warto było zlikwidować najpierw snajperów. Używając przycisku do strzału wal w uciekający samochód ile wlezie. Niestety mimo moich najszczerszych chęci nie udało mi się uniknąć chociażby jednego postrzału ze strony uciekającego samochodu. Tak czy siak jeśli przesłuchamy gagatka wyjawi nam, że fałszywe dolce zostały przetransportowane do magazynu pod adresem 4D.
Podobinie jak ostatnio idź cały czas w prawo uważając na gości w żółtych płaszczach. Skubańce posiadają broń palną. Pozostałych rozwal porządnym „pstryczkiem” w nos. Lokalizacja wskazówki na screenie. Uważaj jednak. Tuż obok jest gościu z pistolem, więc najpierw zlikwiduj jego a potem dopiero zabierz wskazówkę.
Wskazówka brzmi „Banknot bez nadruku i faktura z drukarni pod adresem 1H”
Zakończ level idąc dalej w prawo.
Po wyjściu na ulice udaj się pod 1H
Gdy tylko rozpoczniesz level idź w prawo aż do schodów. Uważaj tu na strzelca. Wejdź na górę a następnie cofnij się do wyjścia. Znajdziesz tam tommy gun’a. Teraz tak jak poprzednio w prawo aż znajdziesz wskazówkę. Po raz kolejny tuż za wskazówką jest gangster z gnatem więc najpierw zlikwiduj jego.
Wskazówka brzmi „Kwitek od szewca pod adresem 4B” Chyba nie musze mówić co robić dalej?
Co tu dużo mówić idź w prawo i bierz wskazówkę.
Wskazówka brzmi „Ubrudzone farbą buty zostały naprawione dla Numbers’a” Cóż nie zostało nic innego aresztować tego pana. Adres możesz sprawdź w swoim biurze w zakładce Mig Shots lub iść na łatwiznę i udać się pod Hotel 8J
Idź cały czas w prawo. Po drodze napotkasz pana widocznego na screenie. Zlikwiduj go a dostaniesz apteczkę.
Idź dalej w prawo i tym razem aresztuj bydlaka. Jest to gostek w pomarańczowym płaszczu Pierwsza sprawa rozwiązana.