LEVEL 2Poziom rozpoczynamy w windzie.
Teraz poważna uwaga. Po bokach szybu znajdują się hmmm balkony? Na które możemy zeskoczyć. Te z piętra pierwszego i trzeciego są po prawo zaś te drugiego i czwartego po lewo. Jeśli przegapisz wszystkie piętra.. cóż jedyną metodą kontynuacji gry jest… samobójstwo.
Osobiście zeskoczyłem dopiero na drugim piętrze… (skok na pierwszy oznacza powrót przed wrota zamku… serio, serio!)
No i teraz się zacznie. Niestety jest tu masa nietoperzy, które dość szybko mogą wyssać z nas całe życie. Kucnij i przejdź przez pierwszy pilar. Porusza się on rytmie góra, dół, więc bez większych problemów powinieneś się przemknąć.
Dalej czekają nas dwa pilary obok siebie. Jest trochę trudniej, ale damy radę. Po pierwsze prawdopodobnie pojawi się kolejna zjawa ale nie ma co panikować. Leci na tyle wysoko, że gdy jesteśmy w kuckach nic nam nie może zrobić. Oba pilary poruszają się w rytmie góra, dół. Problem, że SA obok siebie. Gdy drugi od lewej będzie opuszczonej wejdź pod pierwszy. Jak tylko drugi się podniesie ruszaj zanim pierwszy zwali ci się na głowę.
Dalej czeka nas kolejna banda nietoperzy i kolejna zjawa. Idź na koniec krawędzi. To sprawi, że nietoperze przestaną nadlatywać. Pojawi się za to być może zjawa (choć nie zawsze to się dzieje) Kucnij i ta przeleci nad tobą. Uważaj jednak gdy jesteś przy Samek krawędzi. Dirk ma coś nie teges z kolanami i za cholerę nie kucnie gdy jest przy krawędzi. Idąc dalej na prawo mamy kolejną chmarę nietoperzy i kolejna znajdujące się obok siebie pilary.
Tutaj warto się przemknąć gdy obywa znajdują się w górze. Uważaj jednak na upierdliwe nietoprze.
Później mamy zaraz pojedynczy pilar poruszający się góra dół więc que pa sor i nie ma problemu. Zabij nadlatujące nietoperze i.. zmów pacierz. Czeka nas teraz wręcz śmiercionośny skok. Niestety jak pewnie sam się przekonałeś do tego momentu, sterowanie jest dość drętwe. Musimy do tego wykonać idealny skok na ruchomą platformę. Przeżegnaj się i jak to było w starej piosence Cris Cross (pamięta to ktoś?) JUMP JUMP JUMP JUMP!
Jest jednak i na tego głoda metoda. Gdy platforma podjedzie na kraniec platformy wejdź na nią I PAMIĘTAJ BY NIE ODPUSZCZAĆ STRZAŁKI W PRAWO. Niestety gdy przestaniemy sterować Dirkiem ten spadnie w przepaść. Później wystarczy to powtórzyć jeszcze raz po raz kolejny uważając na upierdliwe nietoperze.
Teraz musisz wykonać mistrzostwo świata czyli przelecieć na wyziewach Singe’a. A nie jest to rzecz łatwa. Po pierwsze musisz poczekać aż będą one napływać szybko (5 wyziewów pod rząd potem dwa pojedyncze). Jak tylko wyzionie pierwszy skacz i trzymaj strzałkę w prawo. Przy odrobinie szczęścia uda ci się przedostać na drugą stronę!
Teraz musimy wykonać długi skok. Podejdź pod sama krawędź grani (uważaj by znowu nie uniósł cię ciężki dech smoka) i wykonaj skok na platformę. Potem czeka nasz przyjemniejsza sprawa bo 4 sztuki złota : )
Jak tylko prześlizgniemy się przez tunel ekran zrobi się cały czarny. I tu przychodzi na pomoc świeca. Użyj przycisku START by rozświetlić ekran. Uważaj by nie iść zbyt daleko bo padniesz w przepaść. By ją przejść będziemy musieli szybko przemaszerować po wysuwającej się platformie.
Niestety świeczka dość szybko się wypala.. jak tylko znajdziesz się na drugiej stronie wal sztyletami jak popadnie by ubić nietoperze. Zabierz świeczkę i z najniższego schodka wykonaj wysoki skok i zbierz energię. Niestety tuż za schodami jest ruchami platforma. Procedura jak ostatnio idź w prawo i nie zatrzymuj się.
Niestety za naszym dupskiem wciąż będą leciały nietoperze więc nie da rady. Musi wziąć na klatę trochę obrażeń. Smutne ale prawdziwe. Nic nie da się zrobić. Przejdź przez drugą platformę i zgaś świeczkę. Musisz wykonać całą procedurę na tyle szybko by nie załatwiły cię nietoperze i by nie zabrakło ci świeczki (a uwierzcie mi wypalają się szybciej niż te urodzinowe)
BOSS IICzeka nas kolejna potyczka z bossem. Tym razem jest to para trolli chowających się w wózkach górniczych. Stań na samej krawędzi tak jak na screenie. Jest to jedyne bezpieczne miejsce i zabij pierwszego trolla.
Co do taktyki no gościa skacz i licz, że podczas skoku zadasz parę trafień. Niestety jedynie trafić go można z miejsca gdzie spada kamień, więc musisz wyczuć rytm i unikając kamieni ubic pierwszego trolla. Wspominałem, że za zwłokę z każdą sekundą spada nam pasek HP? Nie? No to teraz już wiesz. Niestety troll to harda sucz i wymaga z dobrych 20 trafień. Powodzenia
To jednak dopiero połowa roboty. Teraz trzeba załatwić drugiego trolla. Niestety nie pojawi się on na ekranie dopóki nie pójdziemy Dalek w prawo. Gdy tylko go zauważymy kucnij i uważając na kamienie wycofaj się. Najlepszą metodą byłaby kucnij i strzelaj. Niestety Dirk jest jak kawał drewna więc nie da rady. Musisz wycofać się do miejsca gdzie upadają kamienia i jak poprzednio liczyć na najlepsze. Ponownie około 20 strzałów. Dopiero go załatwi.
LEVEL IIIZnowu wylądujemy w windzie. Tym razem zeskocz na trzeci balkon. Nie próbuj lądować na inne. Skok na pierwszy czy drugi do dość pokaźna gra bo przeniesie nas do… pierwszego lub drugiego levelu od początku!!!!
Pierwsze co rozpraw się z latającymi czaszkami. Po raz kolejny upierdliwa sprawa podobnie jak nietoperze. No cóż Pod trzecim łukiem zapal świeczkę. Dzięki temu odblokujesz topory. Cholernie użyteczna sprawa. Uważaj jednak na podłogę. Podobnie jak most z początku gry tak i ta podłoga ma w zwyczaju… zapadać się. Bezpieczne są jedynie miejsca nad podporkami.
Zaraz czeka nas spotkanie z kolejną czaszką. Tej jednak nie da się zlikwidować skocz i spróbuj ustrzelić mendę tak wysoko jak to tylko możliwe. Czaszka zostanie na tej wysokości a ty będziesz mógł spokojnie przeczołgać się pod spodem.
Dalej nie ma łatwiej. Musimy uniknąć kręcących się eeee pał… włóczni puchowych z Amerykańskiego Gladiatora? Tak czy siak jak tylko pałka będzie znajdowała się w ścianie (obraca się w prawą stronę) Skocz i ruszaj ile fabryka dała na druga stronę. Kucnięcie nic nie da… śmierć na miejscu!
Teraz będzie trochę trudniej. Górna pała obraca się w prawo zaś dolna w lewo. To oznacza, że jak tylko dolna mienie nas szybko musisz wykonać skok po czym kucnąć unikając drugiej. Szybko idź na drugą stronę i zatrzymaj się na podpórce gdyż… owszem tu tez podłoga się zapada. Tak czy siak jak tylko dostaniesz się na drugą stronę wstań i zabij nadlatujące czaszki. Użyj świeczki by znaleźć dodatkową energię.
Warto zapalić świeczkę podczas skoku wtedy unikniemy możliwości władowania się pod podłogę no i zabierzemy w łatwy sposób tak niezbędną na tym etapie energię! Zaraz dalej będzie duch który jest niewrażliwy na nasze ataki. Gdy będzie na samej górze idź. Nie kucaj bo niestety Dirk utknie przy spadku. Zejdź ze schodków i jak najszybciej kucnij unikając czaszek. Teraz… jupi. Kolejne pałki do ominięcia.
Jak przejść cóż tu jest trudniej. Jest to poprzedni zestaw tylko, że w lustrzanym odbiciu. Jak dolna pałka będzie gdzieś tak w połowie drogi skacz. Przejdź parę kroków i wykonaj kolejny skok by uniknąć po raz kolejny dolnej pałki. Pamiętaj, że musisz to zrobić na tyle szybko by nie dorwała cię i tak górna. Prawdę mówiąc udało mi się za pierwszym razem.. ale bądź gotów, że możesz tu stracić życie.
Zaraz za pałami jest kolejny duch. Tym razem kucnij by go ominąć. Przed duchem jak zaświecisz świeczkę możesz zdobyć fire balle. Jak wspominałem je powodują one większych obrażeń i są zdecydowanie wolniejsze niż topory. Pora na kolejną ruchomą platformę. Ta jednak nie podjeżdża aż pod kraniec grani więc musimy wykonać skok. Najlepiej z miejsca które widać na screenie. Czaszki niestety dadzą nam tu ostry wpier… tzn. wycisk i nie możemy nic z tym zrobić, gdyż zaraz szybko musimy zeskoczyć z platformy. Pamiętaj, że jak będziesz stał na niej nieruchomo to wpadniesz do przepaści.
Ten fragment gry to teraz jeden wielki bitch slap ze strony twórców. Nie chcecie wiedzieć jakie „&^%@@%^@!!!!” leciały gdy przechodziłem ten fragment. Po pierwsze mamy ducha pod którym musimy przejść. Dalej mamy serię pałek. By je unikąc ja górna się schowa przeskocz nad dolną, kucnij, wstań przeskocz po raz kolejny nad dolną i kucnij. Musisz jednak cały czas iść bo podłoga się niestety zapada. Dalej są dwie czaszki. Szybko omiń pierwszą i drugą, tuż za drugą szybko wstań i wykonaj skok zanim zapadni się za tobą podłoga. Jeśli ci się to uda, jesteś normalnie na szczycie świata. Niestety nie mam pełnych screenów jak wszystko po kolei przejść bo nie mam trzeciej ręki która klikała by w między czasie w print screen
Przeskok nad kolejną przeszkodą to nic takiego po tym co przeżyliśmy wcześniej. Jak tylko pałka się schować wykonaj długi skok zbierając przy okazji dodatkowe życie, wręcz niezbędne by ukończyć tę piekielną grę.
Zaraz jest kolejna pałka… ale tu wystarczy kucnąć. Zatrzymaj się na filarze i jak pałka schowa się wstań i idź w prawo… tak i tu podłoga jest mocno niezgodna z przepisami budownictwa.
Jeśli przypadkowo zebrałeś na nowo sztylety (ikonki z literą D) jeśli zaświecisz świeczkę po środku znajdującego się trochę niżej terenu będziesz na nowo mógł zdobyć jakże przydatne toporki!
Idąc dalej na samym skraju przepaści (jak na screenie) zaświeć świeczkę by dosłownie nad nami pojawiła się ikonka E. Dodatkowa energia przyda się jak nic!
Ta część również nie należy do najłatwiejszych. Cóż jeśli do tej pory nie wyrzuciłeś kontrolera za okno tu powinniśmy dać sobie radę… przynajmniej w teorii. Mamy dwie ruchome platformy górną i dolną. Po skoku na każdą z nich zatrzymuje się ona. Pierwszą dolną zatrzymaj dość blisko lewej strony przepaści. Drugą trochę dalej. Jak tylko wylądujesz na drugiej platformie pojawi się czaszka. Porusza się ona po trajektorii góra, dół. Więc jak tylko będzie się zbierała „do lotu” w górę skocz i walniej w nią tak wysoko jak to tylko możliwe. Potem przeskocz na drugą stronę. Of course od tyłu dalej nas będą żreć inne czaszki więc jak nic stracimy trochę życia. Pamiętaj, że po drugiej stronie podłoga również nie należy do najlepszych.
Dalej nie jest łatwiej. Kolejne pałki i procedura jak ostatnio. Najpierw omiń ducha idąc na stojąco. Przeskocz dolną pałkę, kucnij omijając górną, wstań i ponownie przeskocz dolną pałkę i na klęczkach zatrzymaj się na najbliższym filarze (aha podłoga i tu się zapada). Pojawi się czaszka. Jak tylko będzie zbierała się „do lot” sru ją toporem i szybko przełaź pod nią.
Dalej czeka nas kolejna rucha platforma. Znasz już procedurę co i jak. Jak będziesz zeskakiwał od razu pojawi się kolejna czaszka. Prawdopodobnie będzie ona w górnej części ekranu więc od razu będziesz mógł pomknąć dalej nie zwracając na nią nawet najmniejszej uwagi!
Idź dalej w prawo i… błyskawice i przenosimy się do kolejnego bossa.
BOSS IIIBędziemy musieli stan oczy twarzą w twarz z samą śmiercią, tak, tak Ponury Żniwiarz widać nie ma nic lepszego do roboty niż wałęsać się po jakimś zamku (w sumie u Draculi też się zadomowił, póki Simon nie wybebeszył… chociaż nie, kostucha nie ma flaków… wykościł? Ją na wylot. Na szczęście o dziwo ten boss to totalna piczka. Podejdź na klęczkach tak blisko kostuchy jak to tylko możliwe. Tu mówiąc krótko może ci nabzykać. Teraz poczekaj sobie aż kostucha wystrzela te swoje kulki śmierci. Podnieś się poczekaj aż przelecą czaszki i zadaj cios. Powtórz procedurę z 10 razy i po sprawie.