Kwiecień 24, 2019, 06:35:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: MegaMan 2 - poradnik  (Przeczytany 2180 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« : Grudzień 09, 2012, 10:49:04 »

W tym ''króciutkim'' temacie zaprezentuję wam poradnik do MegaMana 2, znanej gry na konsolę Nintendo Entertainment System.

Spis treści:
1. Sterowanie
2. Poziomy (Levels)
3. Bossowie (Bosses)
4. Broń i przedmioty (weapons and items)
5. Inne przedmioty (other items)
6. Password
7. Zakończenie

1. Sterowanie
Strzałki - poruszanie się (podczas rozgrywki, menu)
A - skok
B - używanie broni
Start - pauza

2. Poziomy
Heat Man level:

Wood Man level:

Metal Man level:

Flash Man level:

Air Man level:

Bubble Man level:

Quick Man level:

Crash Man level:

Dr. Wily level 1 :

Dr. Wily level 2:

Dr. Wily level 3:

Dr. Wily level 4:

Dr. Wily level final:


3. Bossowie
Co do robotów zaczynajcie w takiej kolejności w jakiej piszę:


Bubble Man: pierwszy, a zarazem jeden z najłatwiejszych mistrzów robotów. Jego strategia to: strzelanie oraz wypuszczanie swego ''bąbelka'', który odbija się po całej arenie. Utrudnieniem w tej walce są umieszczone na suficie kolce, które jak wiadomo zabijają nas za 1 razem, walka jest pod wodą i jak wiadomo skaczemy bardzo wysoko.
Podatny na: Metal Blade oraz na Mega Buster (nasza broń)
Po pokonaniu dostajemy: Bubble Lead


Heat Man: kolejny mistrz robotów. Następny nie trudny przeciwnik. Jego ataki to: strzelanie ze swojego miotacza ognia trzech kul ognia, które ze z tyknięciu z podłożem, wytwarzają małe ścianki ogniste. Jego drugim atakiem jest szarżowanie na nas.
Podatny na: Bubble Lead
Po pokonaniu dostajemy: Atomic Fire oraz Item 1


Wood Man: następny typek, który jest dość trudnym przeciwnikiem. Wpierw ''przywołuje'' on liście i wytwarza z nich tarczę, która odbija nasze pociski, potem rzuca tą tarczą w naszym kierunku, utrudnieniem będą również spadające liście z drzewa, które jak wiadomo zadają nam obrażenia.
Podatny na: Atomic Fire
Po pokonaniu dostajemy: Leaf Shield


Air Man: czwarty, a zarazem jeden z trudniejszych mistrzów robotów. Posiada on jeden atak, a są nim małe tornada, które wypuszcza ze swojej ręcznej armatki, coraz szybciej lecą w naszym kierunku. Bardzo ciężko do niego dojść, gdyż zdmuchuje on nas swoim wiatrakiem umieszczonym na jego klatce piersiowej.
Podatny na: Leaf Shield
Po pokonaniu dostajemy: Air Shooter oraz Item 2


Crash Man: jest on najtrudniejszym ze wszystkich mistrzów robotów wg. mnie. Skacze po całej planszy jak szalony i rzuca na nas swoją bombę, która wybucha po jakiś 2-3 sekundach, choć samo z tyknięcie się z nią zadaje nam obrażenia.
Podatny na: Air Shooter
Po pokonaniu dostajemy: Crash Bomber


Metal Man: walka z nim jest najłatwiejsza. Rzuca w naszym kierunku swoimi metalowymi ''Shurikenami'' które można bez najmniejszych problemów przeskoczyć. Gdy podejdziemy do niego zbyt blisko przeskakuje on na drugą stronę planszy i zmienia kierunek w którym porusza się Taśmociąg, bo właśnie na nim odbywa się walka.
Podatny na: Metal Blade, możemy go równie dobrze zniszczyć naszą ręczną armatką (Mega Buster)
Po pokonaniu otrzymujemy: Metal Blade


Flash Man: jest to drugi najłatwiejszy mistrz robotów w całym MM2 zaraz po Metal Manie. Podobnie jak Crash Man skacze i biega po całej planszy, lecz nie zrzuca na nas bomb tylko zatrzymuje czas co nas unieruchamia. I gdy to zrobi, puszcza serię pocisków w naszym kierunku.
Podatny na: Metal Blade
Po pokonaniu dostajemy: Flash Stopper oraz Item 3


Quick Man: najtrudniejszym mistrzem robotów. Głównie z tego względu iż porusza się on po planszy bardzo szybko, trudno przewidzieć jego ruch. Jego drugim również bardzo denerwującym atakiem jest rzucanie w nas swoim bumerangiem, który dość ciężko ominąć.
Podatny na: Flash Stopper
Po pokonaniu dostajemy: Quick Boomerang


Mecha-dragon: pierwszy boss w poziomie doktora Wily. Jest nim wielki mechaniczny smok. Zieje w naszym kierunku ogniem. Walka jest bardzo trudna, gdyż walczymy na kilku platformach, która jest na szerokość MegaMana i bardzo łatwo wpaść do przepaści, on również może nas strącić. Przed walką musimy chwilę przed nim uciekać i wtedy z tyknięcie się z nim zabija nas za pierwszym ruchem, podobnie jak kolce.
Podatny na: Quick Boomerang


Picopico-kun: walka z nim nie jest skomplikowana by go zniszczyć potrzebujemy broni Bubble Mana, jaką jest ''Bubble Lead''. Jest to nietypowy boss, ponieważ jest on zbudowany z bloczków na których poruszamy się. Otóż bloczki ''ożywają'' i złączają się w dwójkę co powoduje że tworzy się z nich taki ''mały robocik'' i jego atakiem jest szarżowanie w naszym kierunku. Jeżeli zniszczymy ''robocika'' stworzy się on ponownie z dwóch bloczków, co powoduje że jest ich coraz mniej i jak wiadomo musimy uważać by nie wpaść do przepaści. Porusza się on coraz to szybciej.
Podatny na: Bubble Lead


Guts-Dozer: wielki robot na taśmach zrobiony na podstawie Guts Mana z MM1. By go pokonać musimy wskoczyć na przód tego pojazdu i strzelać w głowę robota. Strzela w nas pociskami oraz wypuszcza z środka ''Mety''. Kilka informacji o przeciwniku ''Met'' możecie znaleźć tutaj:
http://megaman.wikia.com/wiki/Met_%28Classic_series%29.
Podatny na: Atomic Fire oraz Quick Boomerang


Boobeam Trap: jest to kolejny nietypowy boss. Głównie dlatego że nie porusza się on w ogóle, jest przymocowany do ściany i aby go pokonać potrzebna będzie broń ''Crash Bomber'', od czasu do czasu każde działko, bo znajduje się ich podczas walki 5, wypuszcza pocisk, który zadaje dość sporo obrażeń. Teraz pokażę wam jak poprawnie go pokonać, ponieważ jest to jedyna walka w której trzeba ''pomyśleć'', więc rób tak jak na poniższym screenie:
Podatny na: Crash Bomber


Robot Masters: jak to było w poprzedniej części MM musimy ponownie zmierzyć się ze wszystkimi mistrzami robotów. Pod względem poziomu trudności nie są trudne, lecz nawet łatwiejsze, gdyż posiadamy już wszystkie bronie i będziemy mogli ich pokonać tymi broniami na, które są podatne. Tutaj pokażę jaki mistrz robotów znajduje się w danym pokoju. Pokój nr. 9 będzie dopiero widoczny, gdy pokonamy wszystkich mistrzów robotów.



Wily Machine No. 2: jest to maszyna Dr. Wily. Otóż strzela on w nas dość dużymi pociskami. Choć gdy zniszczymy ten pojazd robi się jego druga forma i tym razem pociski są cięższe do ominięcia ponieważ odbijają się jak piłki w naszym kierunku.
Podatny na:
Forma 1: Atomic Fire
Forma 2: Crash Bomber


Alien: teraz musimy stanąć do walki z Dr, Wily. Nie ma on jakiś tam specjalnych ataków, tylko po prostu lata sobie po planszy i puszcza na nas zwykły pocisk jaki mają często przeciwnicy w planszach. Niby łatwo, ale ten pocisk zabiera nam bardzo dużo energii tak samo jak bezpośredni kontakt z ''kosmitą''
Podatny na: Bubble Lead

4. Broń i przedmioty

Mega Buster: broń, którą posiadamy od początku gry. Zostaje wypuszczony zwykły pocisk, który zadaje normalne obrażenia. Jest to jedyna broń u której nie kończy się amunicja.


Bubble Lead: bohater wypuszcza jeden bąbelek, który ''sunie'' po ziemi
Otrzymujemy po pokonaniu Bubble Mana


Atomic Fire: bardzo potężna broń. Po naładowaniu broni (przytrzymanie przycisku strzału) nasz bohater wypuszcza wielką kulę ognia. Potrafi ona zmieść większość przeciwników za pierwszym ruchem.
Otrzymujemy po pokonaniu Heat Mana


Leaf Shield: nasza postać wytwarza osłonę z liści. Po wciśnięciu danej strzałki osłona poleci w danym kierunku.
Otrzymujemy po pokonaniu Wood Mana


Air Shooter: MegaMan wypuszcza trzy małe wiry, które lecą do góry ekranu.
Otrzymujemy po pokonaniu Air Mana


Crash Bomber: kolejna dość potężna broń. Nasza postać wypuszcza bombę, która przyczepia się do ściany i po jakiś 2 sekundach wybucha. Broń należy do tych ''wolniejszych''
Otrzymujemy po pokonaniu Crash Mana


Metal Blade: druga najlepsza broń w grze. Wypuszcza on swego rodzaju ''Shurickeny'', takie same jakie wypuszczał Metal Man.
Otrzymujemy po pokonaniu Metal Mana


Flash Stopper: najbardziej bezużyteczna broń w grze. Nie zadaje ona żadnych obrażeń nie licząc Quick Mana, który na tą broń jest podatny. Zatrzymuje ona czas, otóż oznacza to że żaden przeciwnik nie może się ruszyć puki pasek amunicji nie skończy się. Nie możemy w ogóle nic zrobić, ani strzelić, ani zmienić broni na inną, więc dlatego jest uważana za najbardziej bezużyteczną.
Otrzymujemy po pokonaniu Flash Mana


Quick Boomerang: MegaMan wypuszcza całą masę szybkich bumerangów, które są całkiem przydatną bronią.
Otrzymujemy po pokonaniu Quick Mana

Przedmioty
:



Przedmiot 1 (Item 1): dzięki niemu będziemy mogli skakać po platformach co ułatwia przechodzenie planszy
Otrzymujemy go po pokonaniu Heat Mana.



Przedmiot 2 (Item 2): dzięki temu ''itemkowi'' będziemy mogli poruszać się na ''rakietowej'' platformie
Otrzymujemy go po pokonaniu Air Mana



Przedmiot 3 (Item 3): najmniej używany i mało potrzebny przedmiot ze wszystkich, porusza się on w górę i w dół, gdy dotknie ściany.

5. Inne przedmioty

Mała apteczka: odzyskujemy ok. 5 pikseli energii


Duża apteczka: wypełnia połowę naszej energii jeżeli mamy końcówkę.

Niestety nasze nowo zdobyte bronie oraz przedmioty mają ograniczenia amunicji podobnie jak w poprzedniej części MM, są również dodatkowe amunicje, które odzyskują nam daną ilość amunicji danej broni, dzielą się one na:

Małe: podobnie jak z apteczką odzyskujemy 5 pikseli amunicji naszej broni

Duże: również tak samo jak w przypadku dużej apteczki jeżeli mamy końcówkę amunicji to odzyskujemy połowę.


Dodatkowe życie


Zbiorniczek z energią: jeżeli mamy bardzo mało energii i gdy użyjemy zbiorniczka odzyskujemy całą naszą energię

6. Password
W grze można również wpisywać tzn. passwords, czyli swojego rodzaju kody, wystarczy w menu głównym gry wejść do ''Passwords''
i wpisać następująco:

Wtedy będziemy już od razu przy poziomach Dr. Willyego.
Generator kodów: http://www.mmhp.net/Passwords/MM2/

7. Zakończenie
Pff... toś się rozpisałem. Tongue No cóż mam nadzieję że pomogłem! Wiem że może gramatycznie nie brzmi za ekstra, ale chyba się rozszyfrujecie Tongue.

Pozdrawiam!

Zakaz kopiowania!
Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #1 : Grudzień 10, 2012, 10:59:43 »

Bardzo dobry, poprawnie zrobiony poradnik, ukazany w miłej dla oka formie. Nawet troszkę lepszy niż moja (w zasadzie Zelasa) solucja Rockmana 7. Aż się zachciało odpalić dwójeczkę.

Masz w planach podobną rozpiskę dla innych części serii? Fajnie byłoby mieć na forum komplet poradników dla wszystkich sześciu z Błękitnym.
Zapisane
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #2 : Grudzień 10, 2012, 15:36:39 »

Wielkie dzięki! Smile Trochę się przy nim nabawiłem, gdzieś ok. godziny lub więcej Wink
Cytuj
Masz w planach podobną rozpiskę dla innych części serii? Fajnie byłoby mieć na forum komplet poradników dla wszystkich sześciu z Błękitnym.

A wiesz że jeszcze nie myślałem nad tym. Ale najwyżej jakbym się nudził to zrobię dla innej części z ''Błękitnym'' Smile Może w najbliższy weekend się za to zabiorę, albo w święta, wtedy może się uprę i zrobię dla wszystkich części MM, oczywiście na NES'a. Smile
Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.074 sekund z 18 zapytaniami.