Witam chciałbym przedstawić wam solucie do pierwszej części Rockman'a jednej z lepszych platformówek na NES/Famicom/Pegasus. W opisie pominąłem szczegółowy opis przejścia poszczególnych poziomów gdyż jest to sprawa indywidualna dla każdego z graczy.Tak, więc może przejdźmy do rzeczy…
Spis treści:
1.
Sterowanie (control)2.
Poziomy (levels) 3.
Roboty (Bossowie) i inne postacie 4.
Wrogowie5.
Broń6.
Item'y (Przedmioty) 8.
Ścieżka dźwiękowa7.
Zakończenie1.SterowanieSelect -
Pauza Start - Ekwipunek/wybór postaci w menuStrzałki - Poruszanie się (podczas rozgrywki , menu) A - skok B - strzał (użycie broni)Przyciski turbo - Odradzam strzelania B turbo ponieważ postać odczuwa to tak samo jak pojedyncze oddanie ataku.
2.PoziomyBombman level
Jak sama nazwa mówi ten poziom jest bardzo bombowy.Mamy do czynienia tam z np.Latającymi bombowymi pingwinami.W tle są prawdopodobnie reaktory jądrowe.
Iceman level
Klimat iście zimowy , trzeba założyć zimówki
Gustman level
Poziom znajduję się w kamieniołomach.''Robotnicy'' atakujący nas posiadają kaski zabezpieczające przed uderzeniami z broni Rockman'a.
Fireman level
W tym poziomie Rockman wskakuję do ''piekła''.Jest tam bardzo dużo ''ognistych'' przeciwników , sam bos też jest ognisty...
Elecman level
Cygan*: ''Ja byłem elektrykiem wysokich napięć''
Reporter: ''Wysokie napięcia to pewnie bardzo ostrożnie trzeba postępować ?''
Cygan: ''No jak saper raz się myli nie ? , a jak się pomylisz to popiół zostaje po tobie i nic więcej...''
Cygan wiedział jak ostrożnie Rockman musi przechodzić tą planszę
Cutman level
Poziom dosyć prosty , prawdopodobnie znajdują się tam dwie fabryki noży.
Dr.Wily level 1
Poziom w którym musimy użyć dużą ilość broni zdobytej w walce z robotami, żeby przejść poziom.
Dr.Wily level 2
W tym poziomie zmierzymy się poraz kolejny z Cutman'em , Elecman'em i o dziwo z samym klonem Rockman'a.
Dr.Wily level 3
Poziom dość krótki , znajdujemy się w rurze kanalizacyjnej.
Dr.Wily level 4
Ostatni poziom w grze , znajdujemy się w bazie Dr.Wily.
Mapki w dużej rozdzielczości możecie ściągnąć z mojego chomika.Mapki ważą bardzo mało więc możecie je ściągnąć za darmo.
Tips'n'tricks
1. Ze względu na wymagane bronie do walki z poszczególnymi bossami powinno się przechodzić poziomy w odpowiedniej kolejności:
Cutman, Elecman, Iceman, Firman, Bombman, Gutsman.
2. W poziomie Elecma ukryte jest nażęcie Rockman'a (schody) do jego zdobycia wymagana jest broń, Gutsmana co oznacza, że poziom Elecmana będzie musiał przejść dwa razy.
3.Strzel z broni do przeciwnika zastopuj ,a następnie wznów to przeciwnik dostanie dwa razy.
3.Roboty (Bossowie) i inne postacieRockman: Tytułowy bohater.Został stworzony aby walczyć z szalonym naukowcem Dr.Wily.
Broń:
Megabusters
Cutman: Używa czegoś co wygląda jak bumerang tnący, jest najłatwiejszym z bossów, skacze po całej planszy rzucając w nas swoim ostrzem, które ma na głowie, wystarczy uciekać, przeskakiwać ostrze i strzelać ze zwykłego Bustera, użyj broni Gustman-a by go pokonać.
Broń:
Bumerang tnący
Elecman: Mały nerwowy koleś,jest on trudny ponieważ jego ataki zabierają nam dużo pikseli energi, użyj broni Cutman-a by go pokonać.
Broń:
Prąd elektryczny
Iceman: Kolejny mały i znerwicowany koleś,dosyć prosty, powtarza ataki ,użyj broni Elecman-a by go pokonać.
Broń:
Kostki lodu
Firman: Bardzo niebezpieczny… trudno omijać wyrzucany przez niego ogień, użyj broni Iceman-a by go pokonać.
Broń:
Ogień
Bombman: Rzuca bombami jak sugeruje jego nazwa,jego ataki są dosyć proste można szybko ich unikać, a sam bos też jest niezbyt silny, użyj broni Firman-a by go pokonać.
Broń:
Bomba
Gustman: wywołuje małe trzęsienia ziemi i rzuca w ciebie kamieniami (głazami), użyj broni Bombman-a by go pokonać.
Broń:
Głaz
Yellow Robot:rozpryskuje się on na kilka brył, które przemieszczają się na druga stronę pomieszczenia by połączyć się ponownie w robota, gdy to się stanie on otworzy oko i zacznie strzelać do ciebie celuj w jego oko, bardzo trudny przeciwnik.Użyj broni Elecman'a bu go pokonać.
Broń:
Megabusters
Pokój Duplikacji: Spadasz do pomieszczenia gdzie specjalna aparatura duplikuje twoją osobę, która rzecz jasna chce cię zniszczyć używając tej samej broni, którą aktualnie wybierzesz.
Bubbles:Twoim zadaniem jest zniszczyć 7 (6?) Bąbelków, używając broni standardowej lup Gutsman-a. Masz tylko 4 bloki w pomieszczeniu tak, więc zalecałbym rozwalenie 2-3 za pomocą standardowej broni a pozostałe przy użyciu bloków, co pozwoli na szybkie pokonanie robota.
Dr.Wily (Bos):''Willy !!! – Wily jest tu, zainstalował UFO na dachu swojego robota.''
1.Użyj broni Firman-a by zniszczyć osłonę jego kabiny.
2.Teraz użyj broni Cutman-a by zniszczyć jego robota.
3.Wily się poddaje.
Dr.Light: Naukowiec tworzący roboty.Jest on twórcą Rockman'a i kilku innych robotów.W pierwszę części Rockmana odgrywa on mało znaczącą rolę ponieważ nie pojawia sie w trakcie rozgrywki.Jego zdaniem przemoc jest ostatnim rozwiązaniem konfliktu i nie chętnie ją uznaje.
Dr.Wily : Naukowiec tworzący roboty.Początkowo był pomocnikiem Dr.Light'a i pomagał mu tworzyć serię robotów humanoidalnych.W późniejszym okresie ukradł stworzone przez nich roboty i przeprogramował je aby czyniły zło.
Roll: Została stworzona przez Dr.Light'a i jest siostrą Rockman'a.Jej imię zostało wymyślone aby dopasować ją do Rock ''mężczyzny'' (Rock and Roll).
4.Wrogowie1.
Blader – Miecznik 2.
Flea – Pchła 3.
Octobus – Ośmiornica 4.
? 5.
Flying Shell – Latająca Skorupa 6.
Watcher – Oglądający 7.
Skrew Bomber – Bombowa Śruba 8.
Crazy Razy - ? 9.
Spine – Cierń 10.
Peng - latający pingwin 11.
Foot Holder - Platforma latająca 12.
Beak – Dziób 13.
Bombom - ? 14.
Killer Bullet – Zabójczy Pocisk 15.
Takle Fire - ? 16.
Met - ? 17.
Picket Man – Facet z Kilofem 18.
Sniper Joe – Snajper Joe (3 różne wersje) 19.
Big Eye – Wielkie Oko5.Bronie:Rockman po pokonaniu każdego z robotów dostaje od nich unikalną broń/moc.
Cutman: Rockman ma dodatkowo tnące ringo od Cutman'a.
Elecman:Teraz nie tylko Elecman może ''pokopać'' , ale Rockman również.
Iceman: Rockman posiada zdolność mrożenia otoczenia.
Fireman: Teraz Rockman potrafi rozpalić nie jedno ognisko
Bombman: W tej spekulacji Rockman zamienia się w Bin laden'a xD
Gustman: Rockman potrafi przenosić skały.
6.Item'y (Przedmioty)1.
Punkty:
2.
Małe ulepszenie życia (ok.5 pikseli):
3.
Duże ulepszenie życia (ok. 50%):
4.
Dodatkowe życie:
5.
Mały kontener energii broni (ok.5 pikseli):
6.
Duży kontener energii broni (ok.50%):
7.
Akcelerator super broni:
7.Ścieżka dźwiękowa: Seria gier Rockman jest znana z bardzo dobrej muzyki.Ścieżka dźwiękowa z pierwszej części wyszła fenomenalnie.
Płyta Capcom Music Generation - Rockman 1~6 u mnie na chomiku!
8.Zakończenie:I to by było na tyle nasz bohater wraca (biegiem) do laboratorium Dr.Wright-a i jego siostry (Roll). Poniżej wyświetla się opis tego, co nasz bohater właśnie dokonał. Mam nadzieje, że opis był przydatny.
Za pomoc w tłumaczeniu dziękuję Rantarun'owi