Luty 17, 2019, 08:42:09 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Solucja Rockman 1  (Przeczytany 2543 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Janota 8
Gość
« : Styczeń 27, 2013, 20:14:30 »

Witam chciałbym przedstawić wam solucie do pierwszej części Rockman'a jednej z lepszych platformówek na NES/Famicom/Pegasus. W opisie pominąłem szczegółowy opis przejścia poszczególnych poziomów gdyż jest to sprawa indywidualna dla każdego z graczy.Tak, więc może przejdźmy do rzeczy…
Spis treści:
1.Sterowanie (control)
2.Poziomy (levels)
3.Roboty (Bossowie) i inne postacie
4.Wrogowie
5.Broń
6.Item'y (Przedmioty)
8.Ścieżka dźwiękowa
7.Zakończenie


1.Sterowanie
Select - Pauza
Start - Ekwipunek/wybór postaci w menu
Strzałki - Poruszanie się (podczas rozgrywki , menu)
A - skok  
B - strzał (użycie broni)
Przyciski turbo - Odradzam strzelania B turbo ponieważ postać odczuwa to tak samo jak pojedyncze oddanie ataku.


2.Poziomy

Bombman level
Jak sama nazwa mówi ten poziom jest bardzo bombowy.Mamy do czynienia tam z np.Latającymi bombowymi pingwinami.W tle są prawdopodobnie reaktory jądrowe.



Iceman level
Klimat iście zimowy , trzeba założyć zimówki Cheesy



Gustman level
Poziom znajduję się w kamieniołomach.''Robotnicy'' atakujący nas posiadają kaski zabezpieczające przed uderzeniami z broni Rockman'a.  



Fireman level
W tym poziomie Rockman wskakuję do ''piekła''.Jest tam bardzo dużo ''ognistych'' przeciwników , sam bos też jest ognisty... Cool



Elecman level
Cygan*: ''Ja byłem elektrykiem wysokich napięć''
Reporter: ''Wysokie napięcia to pewnie bardzo ostrożnie trzeba postępować ?''
Cygan: ''No jak saper raz się myli nie ? , a jak się pomylisz to popiół zostaje po tobie i nic więcej...''
Cygan wiedział jak ostrożnie Rockman musi przechodzić tą planszę  Tongue  



Cutman level
Poziom dosyć prosty , prawdopodobnie znajdują się tam dwie fabryki noży.

 

Dr.Wily level 1

Poziom w którym musimy użyć dużą ilość broni zdobytej w walce z robotami, żeby przejść poziom.



Dr.Wily level 2
W tym poziomie zmierzymy się poraz kolejny z Cutman'em , Elecman'em i o dziwo z samym klonem Rockman'a.



Dr.Wily level 3
Poziom dość krótki , znajdujemy się w rurze kanalizacyjnej.  



Dr.Wily level 4
Ostatni poziom w grze , znajdujemy się w bazie Dr.Wily.


Mapki w dużej rozdzielczości możecie ściągnąć z mojego chomika.Mapki ważą bardzo mało więc możecie je ściągnąć za darmo.


Tips'n'tricks
1. Ze względu na wymagane bronie do walki z poszczególnymi bossami powinno się przechodzić poziomy w odpowiedniej kolejności:
Cutman, Elecman, Iceman, Firman, Bombman, Gutsman.
2. W poziomie Elecma ukryte jest nażęcie Rockman'a (schody) do jego zdobycia wymagana jest broń, Gutsmana co oznacza, że poziom Elecmana będzie musiał przejść dwa razy.
3.Strzel z broni do przeciwnika zastopuj ,a następnie wznów to przeciwnik dostanie dwa razy.    


3.Roboty (Bossowie) i inne postacie


Rockman: Tytułowy bohater.Został stworzony aby walczyć z szalonym naukowcem Dr.Wily.
Broń: Megabusters


Cutman: Używa czegoś co wygląda jak bumerang tnący, jest najłatwiejszym z bossów, skacze po całej planszy rzucając w nas swoim ostrzem, które ma na głowie, wystarczy uciekać, przeskakiwać ostrze i strzelać ze zwykłego Bustera, użyj broni Gustman-a by go pokonać.
Broń: Bumerang tnący



Elecman: Mały nerwowy koleś,jest on trudny ponieważ jego ataki zabierają nam dużo pikseli energi, użyj broni Cutman-a by go pokonać.
Broń: Prąd elektryczny



Iceman: Kolejny mały i znerwicowany koleś,dosyć prosty, powtarza ataki ,użyj broni Elecman-a by go pokonać.
Broń: Kostki lodu



Firman: Bardzo niebezpieczny… trudno omijać wyrzucany przez niego ogień, użyj broni Iceman-a by go pokonać.
Broń: Ogień



Bombman: Rzuca bombami jak sugeruje jego nazwa,jego ataki są dosyć proste można szybko ich unikać, a sam bos też jest niezbyt silny, użyj broni Firman-a by go pokonać.
Broń: Bomba



Gustman: wywołuje małe trzęsienia ziemi i rzuca w ciebie kamieniami (głazami), użyj broni Bombman-a by go pokonać.
Broń: Głaz

                                                                                            
   


Yellow Robot:rozpryskuje się on na kilka brył, które przemieszczają się na druga stronę pomieszczenia by połączyć się ponownie w robota, gdy to się stanie on otworzy oko i zacznie strzelać do ciebie celuj w jego oko, bardzo trudny przeciwnik.Użyj broni Elecman'a bu go pokonać.
Broń: Megabusters


Pokój Duplikacji: Spadasz do pomieszczenia gdzie specjalna aparatura duplikuje twoją osobę, która rzecz jasna chce cię zniszczyć używając tej samej broni, którą aktualnie wybierzesz.


 
Bubbles:Twoim zadaniem jest zniszczyć 7 (6?) Bąbelków, używając broni standardowej lup Gutsman-a. Masz tylko 4 bloki w pomieszczeniu tak, więc zalecałbym rozwalenie 2-3 za pomocą standardowej broni a pozostałe przy użyciu bloków, co pozwoli na szybkie pokonanie robota.


Dr.Wily (Bos):''Willy !!! – Wily jest tu, zainstalował UFO na dachu swojego robota.''


1.Użyj broni Firman-a by zniszczyć osłonę jego kabiny.

2.Teraz użyj broni Cutman-a by zniszczyć jego robota.

3.Wily się poddaje.
 
 

Dr.Light: Naukowiec tworzący roboty.Jest on twórcą Rockman'a i kilku innych robotów.W pierwszę części Rockmana odgrywa on mało znaczącą rolę ponieważ nie pojawia sie w trakcie rozgrywki.Jego zdaniem przemoc jest ostatnim rozwiązaniem konfliktu i nie chętnie ją uznaje.



Dr.Wily : Naukowiec tworzący roboty.Początkowo był pomocnikiem Dr.Light'a i pomagał mu tworzyć serię robotów humanoidalnych.W późniejszym okresie ukradł stworzone przez nich roboty i przeprogramował je aby czyniły zło.



Roll: Została stworzona przez Dr.Light'a i jest siostrą Rockman'a.Jej imię zostało wymyślone aby dopasować ją do Rock ''mężczyzny'' (Rock and Roll).
 
          
4.Wrogowie

1.Blader – Miecznik

2.Flea – Pchła
             
3.Octobus – Ośmiornica
 
4.?
     
5.Flying Shell – Latająca Skorupa
     
6.Watcher – Oglądający
     
7.Skrew Bomber – Bombowa Śruba
 
8.Crazy Razy - ?
   
9.Spine – Cierń
   
10.Peng - latający pingwin
 
11.Foot Holder - Platforma latająca
   
12.Beak – Dziób
     
13.Bombom - ?
     
14.Killer Bullet – Zabójczy Pocisk
   
15.Takle Fire - ?
   
16.Met - ?
   
17.Picket Man – Facet z Kilofem
 
18.Sniper Joe – Snajper Joe (3 różne wersje)
   
19.Big Eye – Wielkie Oko



5.Bronie:
Rockman po pokonaniu każdego z robotów dostaje od nich unikalną broń/moc.


Cutman: Rockman ma dodatkowo tnące ringo od Cutman'a.


Elecman:Teraz nie tylko Elecman może ''pokopać'' , ale Rockman również.


Iceman: Rockman posiada zdolność mrożenia otoczenia.


Fireman: Teraz Rockman potrafi rozpalić nie jedno ognisko Cheesy


Bombman: W tej spekulacji Rockman zamienia się w Bin laden'a xD


Gustman: Rockman potrafi przenosić skały.


6.Item'y (Przedmioty)

1.Punkty:                                        
                                
2.Małe ulepszenie życia (ok.5 pikseli):              
                  
3.Duże ulepszenie życia (ok. 50%):                              
4.Dodatkowe życie:                                  

5.Mały kontener energii broni (ok.5 pikseli):    

6.Duży kontener energii broni (ok.50%):  
      
7.Akcelerator super broni:      



7.Ścieżka dźwiękowa:
 
Seria gier Rockman jest znana z bardzo dobrej muzyki.Ścieżka dźwiękowa z pierwszej części wyszła fenomenalnie.
Płyta Capcom Music Generation - Rockman 1~6 u mnie na chomiku!
 
8.Zakończenie:

I to by było na tyle nasz bohater wraca (biegiem) do laboratorium Dr.Wright-a i jego siostry (Roll). Poniżej wyświetla się opis tego, co nasz bohater właśnie dokonał. Mam nadzieje, że opis był przydatny.


Za pomoc w tłumaczeniu dziękuję Rantarun'owi Wink
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2015, 18:14:43 wysłane przez Robi » Zapisane
Banan
Gość
« Odpowiedz #1 : Styczeń 27, 2013, 21:35:35 »

Cytuj
Solucję zrobiłem sam więc zastrzegam sobie prawo do kopiowania bez mojej zgody!! 
Czyli, że mogę sobie przywłaszczyć Twoją solucję i na jakimś innym serwisie poświęconemu Pegasusowi zapostować tekst wyżej, podpisany moim nickiem?

Czy może jesteś na tyle łaskaw dla siebie, że nie pozwalasz sobie na kopiowanie własnego tekstu?

Maybe it's just me, ale to zdanie nie ma sensu.
Zapisane
Janota 8
Gość
« Odpowiedz #2 : Styczeń 27, 2013, 23:08:37 »

Cytuj
Solucję zrobiłem sam więc zastrzegam sobie prawo do kopiowania bez mojej zgody!! 
Czyli, że mogę sobie przywłaszczyć Twoją solucję i na jakimś innym serwisie poświęconemu Pegasusowi zapostować tekst wyżej, podpisany moim nickiem?

Czy może jesteś na tyle łaskaw dla siebie, że nie pozwalasz sobie na kopiowanie własnego tekstu?

Maybe it's just me, ale to zdanie nie ma sensu.
Każdy się domyśli sens tego zdania chociaż jest nie jasno napisane.
Ps.Za moją zgodą i podpisane , że ja jestem autorem to jak najbardziej tak.
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #3 : Styczeń 27, 2013, 23:38:39 »

Maybe it's just me, ale to zdanie nie ma sensu.
Not just you Wink

W każdym razie, solucja mi się podoba, dobra robota.
Choć osobiście to dodałbym jeszcze info o znanym bugu w grze który znacznie ułatwia walkę z bossami.
Mówię o tricku z "pałzowaniem" gry gdy pocisk ciągle znajduje się w bossie.
http://www.youtube.com/watch?v=g_oj_9udEEk
Zapisane

Janota 8
Gość
« Odpowiedz #4 : Styczeń 28, 2013, 11:49:38 »

Trick z pauzowaniem jest przecież Smile zaraz pod poziomami ''Tips'n'tricks''.
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #5 : Styczeń 28, 2013, 20:53:56 »

Hmh, nie zauważyłem wcześniej.. confused1
Tak czy siak, dobra robota.
Zapisane

Janota 8
Gość
« Odpowiedz #6 : Styczeń 28, 2013, 23:13:46 »

Fajnie , że się podoba Wink , ale ją jeszcze troszkę przerobię żeby zdjęcia (postaci itp.) były przeźroczyste.
Zapisane
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #7 : Styczeń 29, 2013, 00:32:29 »

Łatwo to zrobić używając w programie do obróbki grafiki - opcji transparent i zapisując grafiki w .png. Ale nie musisz tego robić, tak też wygląda dobrze. Solucja bardzo dobra, widać że troszkę przy niej się wysiliłeś i nie zrobiłeś na odwal. Taki wkład pracy warto docenić Smile Dobra robota, piwo dla tego pana i czekamy na kolejne solucje!!
Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.057 sekund z 18 zapytaniami.