Marca 28, 2024, 13:22:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Kody gamegenie wbudowane w rom  (Przeczytany 3760 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Mati
Gość
« : Listopada 11, 2013, 01:12:40 »

Jako że posiadam Everdrive n8 i znalazłem kilka romów z wbudowanymi kodami gg ze znakiem t1, t2 itp. itd. Nie ma jednak wszystkich gier zrobionych tak jak bym chciał. Moje pytanie brzmi, czy da się zrobić tak, żeby gotowy już rom dało by się zaimplementować do romu w taki sposób, że np. mamy kod aaeaulpa, wrzucamy go w rom tak, by po odpaleniu tego romu już gra działała z tym kodem i czy jest ktoś chętny by mi w czymś takim pomóc? Jest kilka tytułów do zrobienia na konsoli i ajko że mam eda, to chciałbym zacząć konkretnie grywać w wolnym czasie a fajnie byłoby to robić na konsoli nie już na emu. Czy zechciałby ktoś mi pomóc w sposób taki, że podawałbym kody jakie mnie interesują i żeby je klepać tylko w rom? Wrzucam taki rom na eda i gram przechodząc giereczkę na konsoli? Z góry dzięki za pomoc.
Zapisane
Koks
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 580



« Odpowiedz #1 : Listopada 11, 2013, 12:36:24 »

http://www.youtube.com/watch?v=DlamcfJFyvs

http://crackerscrap.com/download.php?p=CCCGP.rar&n=16
Zapisane

Częste mycie skraca życie.
"If you have a fast, shiny new Pentium II, you might try using 44 kHz for the ultimate in sound quality." - readme od Unreala
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TXQD5v-ZIVfjVQdTl2TTZiWmJ2LWZJajJzS0V4cDZBay04WjVGQkdQdnBDQzRlYkdQVGc&usp=sharing
Mati
Gość
« Odpowiedz #2 : Listopada 11, 2013, 13:54:34 »

To coś mi nie działa, bo jakiś błąd wywala, poza tym chciałbym przypomnieć, że nie znam się na tym i pytałem, czy ktoś może mi to od czasu do czasu zrobić. Takie programy nie wpółpracują ze screenreaderami.
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2013, 14:16:59 wysłane przez Mati » Zapisane
Koks
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 580



« Odpowiedz #3 : Listopada 11, 2013, 19:18:44 »

Ten akurat powinien współpracować ze screenreaderem, wygląda mi na zwykłe GDI (chociaż pewności nie mam). Może jest niedostosowany do Windowsa 7. U mnie się uruchamia, mogę Ci popatchować jakieś romy, okaże się, czy to dobrze działa chess
Zapisane

Częste mycie skraca życie.
"If you have a fast, shiny new Pentium II, you might try using 44 kHz for the ultimate in sound quality." - readme od Unreala
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TXQD5v-ZIVfjVQdTl2TTZiWmJ2LWZJajJzS0V4cDZBay04WjVGQkdQdnBDQzRlYkdQVGc&usp=sharing
Mati
Gość
« Odpowiedz #4 : Listopada 11, 2013, 21:54:33 »

Właśnie pod Win 7 to nie działa, ale możemy się umówić tak, że ja ci podrzucę jkiś tam kodzik i wrzucisz go najwyżej w rom, ale to już na gg. Widziałem kiedyś rom na invincibility w Top gun 2 the second mission, który nawet umożliwiał to, że nie można było uderzyć w drzewo, czy lotniskowiec, czyli generalnie nikt i nic nie mógł ci zrobić.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #5 : Listopada 11, 2013, 22:03:22 »

GameGenie to zakodowane adresy i wartości do podmiany odnoszące się do rzeczywistych adresów w kości/ach. Także to jest możliwe, po prostu trzeba zdekodować GG na postać adres + wartość i zmienić w hex edytorze. Ja się nie podejmę chyba że góra kilku tytułów.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Mati
Gość
« Odpowiedz #6 : Listopada 12, 2013, 02:21:28 »

Kiedyś znalazłem fajną stronkę z kodami gg, gdzie nawet były nieoficjalne robione przez użytkowników thegshi.org się nazywała, ale chyba padła. Tam był właśnie kod do Top gun 2 jeśli chodzi o invincibility. Kody do tej gry mam, ale nie chodzi mi o te podstawowe. Ja chciałbym wrzucić w rom właśnie ten nietykalny na maxa. Jeśli ktoś mi go pomoże znaleźć i wrzuci w rom, to będzie git. Z resztą sobie można poradzić, bo ogólnie kody są dostępne i wiem jakie bym chciał do danej gry.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #7 : Listopada 12, 2013, 17:55:39 »

GSHI zmieniło nazwę domeny. Dawno temu zresztą, na: http://gamehacking.org/vb/. Kiedyś pracowałem przy Artemisie, inaczej też bym dzisiaj nie znalazł. ;]
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2013, 17:58:07 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Mati
Gość
« Odpowiedz #8 : Listopada 12, 2013, 20:01:20 »

Berion wielkie dzięki. Czy w takim razie wrzuciłbyś w rom następujące kody jeśli chodzi o top gun 2?
Infinite lives
SZVYLIVG
Infinite missiles (1-player game)
AAKEUYPA
Invincibility
ASEAVLEY
A i jest to wersja U.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #9 : Listopada 12, 2013, 23:32:12 »

Robi się to tak:

1. Konwertujesz kod do postaci adresu. Znalazłem jakieś narzędzie na RHDN, ale zwracało niepoprawny. ;] Potem odkryłem, że we FCEUX jest w menu Debug > GameGenide Decoder/Encoder. Tam w polu z kodem wpisujesz GG i klikasz Add to cheat list.
2. Przechodzisz do Cheats i wybierasz kod, sprawdzasz jaki adres pokazuje i jaką wartość.
3. Obcinasz z rom-u nagłówek iNES, czyli pierwsze 16b (nie musisz jeśli sobie potem doliczysz do adresu te 16b, ale tak jest łatwiej).
4. Przechodzisz na adres, który odczytałeś w emulatorze.
5. Powinna tam widnieć wartość z pola Value. Zmieniasz na wartość z pola Compare.
6. Doklejasz z powrotem nagłówek i gotowe.

Nie wiem jak radzą sobie z tym Twoje programy, więc może być Ci ciężko. Po prostu wklejam opis bo może komuś się przyda.

- - -

Rozumiem, że chodzi o grę: "Top Gun: The Second Mission (U) (!)"
MD5: 66EBB9EB909D06B03A586DFFC8DF808F

Podane przez Ciebie GG działają, ale jak to spawam w rom to już nie. Nie rozumiem dlaczego.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Mati
Gość
« Odpowiedz #10 : Listopada 13, 2013, 00:17:03 »

No z tym jest ciężko, bo próbowałem trochę i ledwo mi to tam rozczytuje. Tak, chodzi o wersję Us. Może pójdzie to na wersji J? Ciekawe czemu to nie działa. Może jest jakieś rozwiązanie?
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #11 : Listopada 13, 2013, 11:59:38 »

Nie no działa, tylko że jako GG lub RAW w emu. Po zmianach w rom już nie. Ale nie mam teraz na to czasu, zajrzę w tym tygodniu w każdym razie.

*.cht dla FCEU, FCEUX, FCEUXD, FCEUXCDSP:
Kod:
f563:a5:c6:SZVYLIVG
8f4b:00:01:AAKEUYPA
8b86:50:f0:ASEAVLEY
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2013, 12:01:51 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Koks
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 580



« Odpowiedz #12 : Listopada 13, 2013, 18:49:49 »

Program, który zalinkowałem powyżej chyba nie działa poprawnie.  przestraszony
4. Przechodzisz na adres, który odczytałeś w emulatorze.
Nie do końca. W emulatorze pamięć się zaczyna od $8000, a w pliku pierwsza strona od $0000 (bez nagłówka), potem są kolejne strony. Może się okazać, że trzeba zmienić wartość w więcej niż jednym miejscu.
5. Powinna tam widnieć wartość z pola Value. Zmieniasz na wartość z pola Compare.
Chyba odwrotnie  confused1

edit: Nie zauważyłem pola "Possible Affected Rom File Addresses" w oknie "GameGenie Decoder/Encoder" , można to stamtąd wziąć.

edit2: Zmieniłem te wartości:
Kod:
Adres Compare Value
01F573 C6 A5 (SZVYLIVG)
014F5B 01 00 (AAKEUYPA)
014B96 F0 50 (ASEAVLEY)
Spatchowany rom: http://speedy.sh/Aqmbh/topgun2-trzykody.nes
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2013, 20:41:45 wysłane przez Koks » Zapisane

Częste mycie skraca życie.
"If you have a fast, shiny new Pentium II, you might try using 44 kHz for the ultimate in sound quality." - readme od Unreala
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TXQD5v-ZIVfjVQdTl2TTZiWmJ2LWZJajJzS0V4cDZBay04WjVGQkdQdnBDQzRlYkdQVGc&usp=sharing
Mati
Gość
« Odpowiedz #13 : Listopada 13, 2013, 21:48:30 »

Koks działa. Dzięki wielkie. Reszta takich spraw, to będę pisał do ciebie na gg, jeśli będę czegoś takiego potrzebować ok? Oj będzie nawalando na Ed Grin. Jeszcze raz wielkie dzięki Smile.
Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #14 : Listopada 15, 2013, 00:36:50 »

Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. ;d
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Mati
Gość
« Odpowiedz #15 : Stycznia 19, 2014, 00:44:28 »

Czy jest ktoś z was w stanie zrobić mi tak samo działający kod gamegenie i wbudować go w rom tak jak jest tutaj?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73262344/Parodius%20%28E%29%20%28invincibility%29.nes
Gra to Parodius z tym, że wersja E i w pewnym momencie gra się wiesza przy walce z jednym z ostatnich już bossów i niestety nie idzie tego przejść na konsoli. Jakoś zauważyłem, że wersje Europejskie często się wysypują i źle działają, dla tego jeśli się da, to niech to będzie Parodius da czyli Japoński. Zawsze wg mnie lepsze są romy U i J, z góry dzięki.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.053 sekund z 19 zapytaniami.