Marca 28, 2024, 16:04:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Ninja Gaiden 3 The Ancient Ship of Doom - solucja  (Przeczytany 1534 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« : Kwietnia 21, 2014, 01:30:44 »

Siemka, otóż w tym temacie chciałbym wam przedstawić solucję do gry Ninja Gaiden 3 The Ancient Ship of Doom.

Spis treści:
1. Co widzimy na ekranie?
2. Spis wszystkich poziomów
3. Itemy / przedmioty
4. Umiejętności Ryu
5. Przeciwnicy
6. Bossowie
7. Zakończenie

- Ryu Hayabusa, czyli nasz główny bohater, którym gramy przez całą grę

1.


1. Czas do końca rundy, po upływie czasu nasza postać ginie
2. Ilość punktów, punkty zdobywamy za niszczenie różnego rodzaju przeciwników, bossów lub zdobywaniem itemów
3. Ilość punktów Ninjutsu, czyli jest to swego rodzaju ukryta umiejętność Ryu, natomiast druga liczba, oznaczona zieloną strzałką pokazuje maksymalną ilość punktów jaką możemy mieć, można ograniczenie zwiększyć zdobywając pewnego itemka
4. Umiejętność jaką aktualnie posiadamy
5. Poziom na którym jesteśmy
6. Poziom energii:
Ninja - czyli energia naszej postaci, ilość energii, która nam ubywa zależy od przeciwnika, jeden potrafi nam zabrać 1 piksel energii, natomiast inny ok. 2-3
Enemy - czyli energia bossa z którym będziemy walczyć pod koniec rundy
7. Ilość żyć

2.
1-1A - pierwszy poziom z gry. Nie należy do jakiś skomplikowanych w sumie nie ma co się dziwić, gdyż to dopiero początek gry, później będzie niezła kosa. Poziom ten prowadzi przez fabrykę, przyjemny dla oka.


1-1B - każdy z poziomów posiada również swoją kolejną część, tym razem trochę wspinaczki będzie


1-1C


2-1A - tym razem nasz Ryu, będzie musiał przemierzyć pustynię, która podobnie jak poprzedni poziom, nie jest zbyt trudna do ukończenia


2-2A-B - z pustyni czas wpaść do jaskini pełnej lawy, która jest dość ciekawym levelem, głównie z tego powodu iż jest to pierwszy level w którym pojawi się tzw. scrolling ekranu, dla zielonych jest to stopniowe przesuwanie się ekranu


2-2C - no i najtrudniejsza sekwencja z planszy, jak wspomniałem wcześniej w tym akcie występuje scrolling, czyli w tym wypadku ekran jest przesuwany do góry, zawsze musisz wspinać się po ścianie, ewentualnie jeśli stoi jakaś przeszkoda na drodze, która uniemożliwia dalszą wspinaczkę, wtem musisz szybko przebiec na drugą ścianę, w tym wypadku na lewą, wzoruję się na poniższym screenie i tak samo znów pojawi się przeszkoda, to wtedy na prawą i tak do końca levela, oczywiście przeciwnicy również są, by było jeszcze trudniej.


2-2D


3-1A - następny level, prowadzący przez dżunglę, który tym razem potrafi sprawić trochę problemów, głównie z tego względu iż bardzo często musimy skakać oraz wspinać się po winoroślach


3-2A - no i tym razem wpadamy ponownie do jakiejś jaskini, która w porównaniu z dżunglą nie sprawi aż tak wielkich problemów, mimo iż wodospad spływający po gruncie, działa na naszą postać jak taśma, czyli stopniowo zsuwamy się z podłoża


3-2B


3-2C


3-2D


4-1A - tym razem przemierzamy plac budowy, podobny level do dżungli ze względu na sporą ilość wspinaczki i skakania, lecz jest nieco łatwiejszy


4-2A - trafiamy do jakiegoś opuszczonego osiedla?, bo obstawiam że na pierwszym screenie poniżej, jest jakiś blok, choć głowy nie dam sobie uciąć, niemniej jednak, kolejny akt z 4 "świata", całkiem przyjemny i bezproblemowy poziom do ukończenia, choć musisz bardzo uważać na wysuwające się kolce, na podłożu, ścianach oraz suficie, bowiem zadają one aż 6 punktów obrażeń, wysuwają się na jakieś 2-3sek, podobny jest czas ich ukrycia


4-2B


4-2C


5-1A - Ryu tym razem, będzie trochę mokry, gdyż w owym "levcu" leje bez opamiętania, dość oczojebny level ze względu na krople deszczu


5-1B


5-1C


5-2A


5-2B


5-2C - dość skomplikowana sekwencja, gdyż musimy jak najszybciej dotrzeć na koniec ekranu, a dzieje się tak ponieważ, bloczki na których porusza się Ryu stopniowo znikają, oczywiście ponad to, również muszą znajdować się przeciwnicy


5-2D


5-2E


6-1A - będziemy tym razem przemierzać przez jaskinie lodu, należy uważać, łatwo się w sumie domyślić iż tam jest cholernie ślisko i możemy przypadkowo ześlizgnąć się do przepaści


6-1B


6-1C


6-2A - no i czas na kolejną jaskinię, na której poruszamy się na "insekto-podobnej podłodze", nie wiem w sumie jak to nazwać, bo ruchomy piasek jak na pustyni to raczej nie jest, choć również jesteśmy wciągani do środka i dlatego trzeba bardzo uważać, staraj się jak najcześciej skakać


6-2B


7-1A - ostatni level, który znajduje się na jakimś helikoptero-podobnym pojeździe, może być dość spory problem do ukończenia aktu "A", gdyż przechodzimy ten level, na pojeździe, który ze sporą szybkością leci no i wtem nasz Ryu, będzie musiał iść pod wiatr, natomiast, zdmuchiwany/zsuwany jest w prawą część ekranu, do tego jeszcze musi mierzyć się z przeciwnikami.


7-2A - teraz bodajże trafiamy do środka tej machiny no i tym samym nie trzeba będzie już iść pod wiatr, choć mimo wszystko od aktu B i wzwyż, nie będzie tak łatwo


7-2B


7-2C


7-2D


7-3A - no i tym razem spotykamy ponownie naszych "ostrych ziomeczków", choć mimo iż w 4 levelu te kolce nie sprawiały za specjalnie kłopotów, natomiast teraz jest ich w cholerę dużo i dość sporo problemów potrafią sprawić jeszcze do tego znajduje się sekwencja w której musimy wspinać się po ścianach na których właśnie umieszczone są te kolce, jeżeli jesteś już na ścianie przy kolcach to najlepiej zeskakuj ze ściany w ostatniej chwili ich wysunięcia


7-3B


7-3C


7-3D


3.

Ryu jest również w stanie zdobywać itemy, czyli przedmioty, dzięki którym zdobywamy punkty oraz umiejętności, itemy są następujące:

- przedmiot, który znajduje się najczęściej w grze, mieliśmy również okazje spotkać owego itemka w poprzednich częściach NG, dzięki niemu odzyskamy dość sporo punktów Ninjutsu, które wpływają na nasze sekretne umiejętności, a prościej jeśli posiadamy 0 punktów Ninjutsu, to wtedy nie będziemy mogli użyć naszej sekretnej umiejętności, gdyż Ryu nie będzie miał dostatecznie dużo tych punktów, i właśnie dzięki temu itemkowi owe punkty zdobywamy

- zdobywamy dodatkowe życie

- Ryu odzyskuje dość sporo punktów energii

W grze jeszcze występują dwa itemy, choć screenów na razie nie posiadam, gdyż najzwyczajniej w świecie zapomniałem zrobić, sorka, powinienem niedługo zaktualizować screeny, co do itemów to są jeszcze takie:

który zwiększa maksymalną ilość punktów Ninjutsu oraz taki dzięki któremu odzyskujemy troche czasu

4.


- podstawową bronią Ryu jest miecz, który zadaje przeciętne obrażenia, możemy również ulepszyć nasz miecz

- zdobywając tego itemka, będziemy mogli minimalnie ulepszyć naszą podstawową broń, konkretniej podczas ataku miecz ma większy zasięg, mocniejszy chyba nie jest, gdyż nie ważne jaki miecz, boss zawsze straci 1 piksel energii


Umiejętności, których możemy używać tylko dzięki punktom Ninjutsu:

Aby użyć naszej umiejętności, należy przytrzymać strzałkę w górę oraz wcisnąć przycisk B, również jeżeli jesteśmy na ścianie, Ryu zawsze użyje swojej umiejętności

- Ryu rzuca Shurikenem, który działa podobnie jak bumerang, po rzuceniu Shuriken wraca z powrotem do Ryu, dość użyteczna broń. Po jednym użyciu shurikena zużywamy 10 punktów Ninjutsu


- całkiem przydatna broń jeśli chcemy wykończyć przeciwnika znajdującego się w rogu na dole ekranu lub pod nami, Ryu wyrzuca kule ognia, które zmierzają bardzo szybkim tempem tylko i wyłącznie w dół pod skos, całkiem użyteczna broń. Zużywamy 8 punktów Ninjutsu


- bardzo podobna broń do poprzedniej, lecz tym razem kule ognia lecą w górę pod skos. Zużywamy 8 punktów Ninjutsu


- przy pomocy tej umiejętności, Ryu jest w stanie stworzyć barierę z kul ognia, dzięki której jest nieśmiertelny na jakieś 3-4 sekundy. Zużywamy 20 punktów Ninjutsu


- umiejętność dość podobna do poprzedniej lecz tym razem, wytwarzane są 2 wiązki, podobne do pół księżyca nad i pod Ryu, które przez chwilę lewitują nad nim ochraniając go, jak dla mnie najmniej użyteczna umiejętność. Zużywamy 10 punktów Ninjutsu


5.

Otóż jak każdej platformówce przystało, muszą być oczywiście przeciwnicy, oto spis wszystkich przeciwników:
Kilku przeciwników będzie na jednym screenie, gdyż z wyjątkiem spriteów i kolorów, niczym się od siebie nie różnią, AI jest takie same


Bardzo prości przeciwnicy, którzy tylko i wyłącznie idą sobie powolnym ruchem, wystarczy ich zaatakować mieczem i po sprawie, mimo iż niektórzy z tych przeciwników posiadają broń palną to i tak nigdy jej nie użyją


Zdecydowane przeciwieństwo poprzedników, ci przeciwnicy natomiast próbują w nas wbiec, dość irytujący, choć również można ich podstawową bronią bezproblemowo pokonać


Lecą zygzakiem w naszym kierunku, mimo iż wyglądają na dość silnych przeciwników, głównie przez rozmiar, choć wcale tak nie jest, również padają na 1 hita


Pająko-podobne stwory, których nie możemy zniszczyć przy pomocy naszej podstawowej broni, znaczy można ich zniszczyć naszą bronią, ale tylko kucając, normalnie się nie da, gdyż są za niscy i nie ulepszonym mieczem najzwyczajniej w świecie nie jesteśmy w stanie ich dosięgnąć, choć ulepszonym już owszem


Wielkie działka, które od czasu do czasu strzelają 3 pociskami, można je zniszczyć tylko wtedy gdy nie osłaniają się swą tarczą, czyli podczas próby nafaszerowania nas ołowiem


Przeciwnik o tym samym AI co działka wyżej, sam nwm dlaczego tego przeciwnika nie dałem do tych działek, zapewne zapomniałem


Mini helikopterek, który najzwyczajniej w świecie próbuje w nas wlecieć, dość irytujący


Gigantyczne mechaniczne owady, które działają podobnie jak helikopterek, choć tym razem lecą znacznie szybciej i zadają więcej obrażeń, ciężko ich zniszczyć ze względu na ich szybkość poruszania się


Ryba, która znajduje się tylko w 3 poziomie, wyskakuje z wody próbując nas do niej zrzucić


Wielka szczypawka, która skacze sobie po ekranie, można bezproblemowo jej uniknąć


Robocik wypuszczający dość długą wiązkę laserową, aby jej uniknąć należy po prostu przykucnąć


Pojazd na kółkach, który wypuszcza 3 rakiety, których musimy najzwyczajniej w świecie uniknąć


Leci sobie spokojnym tempem, choć jak jesteśmy na jego widoku, to znacznie przyśpiesza, mało tego jest on również w stanie wystrzelić 2 pociski: jeden do góry, drugi na dół


Zazwyczaj przyczepione do ściany oko, próbuje w nas trafić dość wolno lecącymi kulami ognia


Chyba najmniejsi przeciwnicy ze wszystkich, są to jakieś mini żabo-podobne stworki, które spadając na ziemie, po czasie zaczynają skakać, oczywiście na nas


Żywe stworki z lawy, które:
1 od lewej, próbuje w nas trafić, wypuszczanymi z siebie ognistymi kulami
2/3, z tego "glutka" wytwarza się ognista kolczatka, próbująca się w nas wturlać, jak i również jeden z tych przeciwników nie pamiętam do końca który, również jest w stanie wyskakiwać z lawy rozpadając się na 4 małe kawałeczki, oczywiście zadanie tego przeciwnika to zrzucenie nas do lawy

6.

Założyłem osobny temat, dot. bossów z tej gry, ponieważ przykroczyłem limit dozwolonych znaków w wiadomości, więc łapcie linka do bossów:
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4570.0

7.



Mam nadzieję że solucja wam się spodoba i przyda, trochę roboty przy niej było nie powiem. Zdaję sobie sprawę z tego iż może poprawnie stylistyczne co po niektóre zdania nie są, no ale mam nadzieję że mimo to, będzie wam się przyjemnie czytało, jak i również jest cholernie dużo powtórzeń typu: "Ryu, przeciwnik, boss" itp. z góry sorka za to Wink, jak i również wydaje mnie się że za dużo przecinków używam, jeżeli pominąłem jakiegoś przeciwnika czy cokolwiek to możecie zwrócić na to uwagę, co do screenów tych itemów powinienem za jakiś czas zaktualizować.
Pozdrawiam! Smile
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 21, 2014, 10:57:58 wysłane przez Jimm » Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.046 sekund z 19 zapytaniami.