Marca 29, 2024, 13:12:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.  (Przeczytany 10043 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« : Czerwca 26, 2014, 20:10:09 »

Dawno, dawno temu, grając w Addams Family zawsze mnie dręczyło pytanie:
"Na jakiej zasadzie działa kasa która spada na balkonie" Miałem trzy teorie:
1.Kasa na balkonie spada przez jakiś ustalony czas.
2.Kasa na balkonie spada aż gracz zbierze określoną ilość pieniędzy.
3.Tylko określona ilość banknotów spada na balkon.
Po latach, pogrzebałem w ROMie i odkryłem prawdę, naprawdę fajne uczucie Wink

I tak pomyślałem że może ktoś inny też ma takie "tajemnice z młodości" na które nie znacie odpowiedzi, piszcie a odpowiedź będzie ukazana "za jakiś czas" ;]
Zapisane

SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #1 : Czerwca 26, 2014, 20:22:48 »

Mnie nurtuje pytanie, co sie dzieje po pokonaniu Kaczora Vadera w bonusowym etapie ze statkiem z Gwiezdnych Wojen w grze Tiny Toon Adventures. Nigdy nie udało mi się go przejść, mimo iż "generowałem" go na konsoli wiele razy.



A z innych rozkminek to co jest w korytarzu za smokiem w jakinii w grze Fantastic Adventures of Dizzy??

Zapisane

mtmt
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 88



« Odpowiedz #2 : Czerwca 26, 2014, 22:41:12 »

A różne można pisać np. (oczywiście wracam się do czasów pegasusowych)

Jakie są cut-scenki jeszcze w Pac-Man?
Ile plansz ma Dig-Dug?
Co jest dalej po kosmosie (druga plansza) w Treasure Master?
Komu się udaje przejść w tym trudnym Lode Runner plansze?
Jaka jest następna plansza w Raid on Bungeling Bay?
Czy jest jakieś Congratulation w Wrecking Crew po przejściu 100 planszy?
Jak wygląda ending w Karateka?
Jak wygląda 7 świat w Blaster Master? (cholera, doszedłem za dzieciaka do 6-tej planszy i zacinka przy bossie)
Co/jak/gdzie w Fantastic Adventure of Dizzy .... (i tutaj wpisz co chcesz) Smile
Co się stanie jak zbiorę całą mapę w Duck Tales 2?

Najlepsze właśnie było to, że jak dochodziło się do pewnego momentu gry, to idąc spać, myślało się, jak rozkminić dany level i wymyślało się następne plansze samemu w głowie, gdzie potem było rozczarowanko jak się przeszło z biciem serducha z nerwów, a tu nic... np. zapętlona plansza w crapach lub zupełnie inny level niż ten co się wyobraziło Smile
Zapisane
1990in1
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 309


Gut


« Odpowiedz #3 : Czerwca 26, 2014, 23:52:27 »

Najlepsze właśnie było to, że jak dochodziło się do pewnego momentu gry, to idąc spać, myślało się, jak rozkminić dany level i wymyślało się następne plansze samemu w głowie, gdzie potem było rozczarowanko jak się przeszło z biciem serducha z nerwów, a tu nic... np. zapętlona plansza w crapach lub zupełnie inny level niż ten co się wyobraziło Smile
O tak...


Mnie zastanawiało w jaki sposób można zmienić ilość fajerwerków na koniec planszy w "Mario". Biegałem, wlokłem się a i tak pojawiało się różnie...
Chyba obecna u wszystkich(?) ciekawość działania pistoletu.
Zapisane

"Znaczy kolego rozumiem, że ty sobie tutaj żarty robisz, prawda?" S.King
mtmt
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 88



« Odpowiedz #4 : Czerwca 27, 2014, 08:34:59 »


Mnie zastanawiało w jaki sposób można zmienić ilość fajerwerków na koniec planszy w "Mario". Biegałem, wlokłem się a i tak pojawiało się różnie...

z Super Mario było tak, że każdy, kto grał/nie grał i dochodził do różnych plansz, zawsze uprawiał prowo w stylu : wiem, jak dojść do 9-tego świata, w 6-tym zamiast smoka jest pies (szczytem w podstawówce było dla większości 5-4, bo nikt nie wiedział że jest fasola w 4-2) czy też wciskasz na początku A,B i select to masz 100 żyć Smile nie, to nie byłem ja...
ale też miłe były tajemnice np. życie w 1-2, ukryta cegła z coinsami w przejściu z trzema gombasami na początku 4-2, ukryte coinsy w 1-4, fasolka w 2-1. Niby takie proste teraz w nowszych częściach do odkrycia, ale nie... dokładnie pamiętam, kto to odkrył, jaka była reakcja, komu się to pierwszemu powiedziało, z kim pierwszy raz to i u kogo grało, żeby udowodnić (ja odkryłem życie w 1-1, fasolkę w 4-2 i życie w 4-1). Już tej frajdy nie ma, co kiedyś, a na pewno pamiętacie dobrze te "pierwsze odkrycia" w Super Mario Smile
Zapisane
Oldschoolowy dziad
Gość
« Odpowiedz #5 : Czerwca 27, 2014, 09:35:30 »

dlaczego czasami w Contrze przy bossie z trzeciego poziomu pojawia się zwykły biegajacy żołnierz, ale tylko czasami?
2. skad się biorą glitche? domyslam się przez przegrzanie układów w carcie/coś nie styka, ale dlaczego wyglądają tak - a nie inaczej? Vinyl powinien mięc to na taśmie jak onegdaj,drzewiej, będzie z cztery lata temu, glitch przywitał nas filizanka kawy - teraz mogę powiedzieć że im chofzilo po prostu o break time. miej to, to sztuka nowoczesną!
3. czy w World Wrestling przed walka za każdym razem robimy nasza postacią trening. pamietam że zawsze miałem problem z tym żeby go dosrubowac do końca paska. trening przed walka cokolwiek daje? czy jakbym go nabil, to by mi to cokolwiek dalo? czy mój wrestler w masce tygrysa wyskoczylby na ring z gigantyczna pompą wrzeszczac OO TERA TO JA MOGĘ SIĘ WYWRACAC [/i]

przy poruszeniu wrestlerskiego wątku chciałbym serdecznie pozdrowic pierwszego wrestlera Czechowic - Dziedzic Robiego który przy każdym meczu oblewa się radlerem, podpala i wbiega na sędziego
Zapisane
mtmt
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 88



« Odpowiedz #6 : Czerwca 27, 2014, 13:34:32 »

każdy chyba grał w B-Wings? no to teraz pytania dzieciństwa

czemu każdy widzi wrogów inaczej i inaczej ich nazywa?
co to do cholery jest? -> (teraz już wiem, jak to działa, ale jak mogliśmy to wiedzieć?) i czemu się to pojawia w innych grach (akurat wiem, że w Bump-N-Jump, są jeszcze inne?) i jak to się nazywa fachowo?
kiedy się ta gra kończy i ile jest jeszcze nieodkrytych bonusów i nowych skrzydeł?
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #7 : Czerwca 27, 2014, 21:10:33 »

co to do cholery jest? ->
Pierwiastek z zero przez rzepę?

Mnie zastanawia, czemu pojawia się tutaj wiele pytań, na które można w kilka minut znaleźć odpowiedzi używając google, gamefaqs, vgmuseum, itp.
Zapisane

mtmt
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 88



« Odpowiedz #8 : Czerwca 27, 2014, 21:25:00 »

Mnie zastanawia, czemu pojawia się tutaj wiele pytań, na które można w kilka minut znaleźć odpowiedzi używając google, gamefaqs, vgmuseum, itp.
yy bo to miał być temat o tajemnicach z dzieciństwa? że zawsze coś tam ciebie nurtowało i nie wiedziałeś skąd/co/dlaczego?
Zapisane
Sogetsu
Crazy Hero from the Shakespeare Fridge
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2173


Don't stand in my way... I'm aiming for the stars.


« Odpowiedz #9 : Czerwca 27, 2014, 22:09:09 »

Myślę, że Dizyy9 chodziło bardziej o rzeczy, których dowiedzieć się można grzebiąc w plikach z grą lub inne tego typu, trudne do odkrycia tajemnice. Na pytania typu "ile etapów ma gra X?" albo"jak wygląda etap Y w grze Z?" można bardzo łatwo samemu znaleźć odpowiedź.
Zapisane

alzen
Gość
« Odpowiedz #10 : Czerwca 27, 2014, 22:21:55 »

Hmm, wszyscy po trochu macie rację jeśli dobrze rozumiem zamysł kolegi D9. Faktycznie nie ma sensu zadawać pytań na które odpowiedzieć znaleźć można korzystając chociażby z popularnego Google.

Niemniej jednak osoby, które zabrały głos w tym wątku prezentują dwie grupy - jedną, traktującą temat jako kolejne "pegasusowe wspominki"; oraz drugą - która wydaje mi się, że lepiej zrozumiała intencje autora. Otóż moim zdaniem D9 oferuje wcielenie się w swego rodzaju NESowego detektywa i zamierza odpowiedzieć na pytania z młodości, swego rodzaju zagadki tworzone przez graczy we własnych umysłach.

I bardziej kolokwialnie, chociaż powinienem w tym momencie ukrócić, a przynajmniej spróbować zapanować nad kolejnym pomysłem kolegi D9 do realizacji którego niezbędna okaże się zabawa kodem binarnym(bądź źródłowym) - pochwalam. Pomysł jest bowiem wyśmienity, ma w sobie pewną osobliwość i sprawia, że sam chciałbym poznać odpowiedzi na pytania nurtujące niektórych kolegów, pomimo tego iż nigdy mnie nie zastanawiały.

Wymigałeś się tym razem D9 dry
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #11 : Czerwca 27, 2014, 22:49:47 »

Cytuj
Pierwiastek z zero przez rzepę?
Genialne Cheesy I dopiero jak to napisałeś, to zauważyłem że to faktycznie tak wygląda Cheesy

Alzen trafił najcelniej. Na początku myślałem czy by nie dać dopisku "nie pisać takich pytań, na które może odpowiedzieć google, youtube czy gamefaq.com" ale uznałem, że bez dopisku może wyjść też fajny temat wspomnieniowy.
Pytania takie, na które trzeba grzebać w ROMie są mile widziane, np. pytanie seby o to, co jest za smokiem. Niestety, nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, musicie poczekać. Jak długo? Mogę tylko podpowiedzieć, ale nic więcej, bo dziat mnie zje :}
Zapisane

Janota 8
Gość
« Odpowiedz #12 : Czerwca 28, 2014, 00:04:21 »

przy poruszeniu wrestlerskiego wątku chciałbym serdecznie pozdrowic pierwszego wrestlera Czechowic - Dziedzic Robiego który przy każdym meczu oblewa się radlerem, podpala i wbiega na sędziego
<3 XD
I'm a Dziat Guy, będziesz moim promotorem laugh
Co do tematu to zawsze zastanawiałem się dlaczego Capcom nie ''dostarczyło'' tła miasta pod sam budynek ? bo komin tego uniemożliwiał ? a może miasto się tam kończy i laboratorium doktorka lighta jest pokazane, że znajduje się na obrzeżasz miasta ? takie troszkę dziwne, niby nic wielkiego, ale zawsze mnie to ciekawiło Smile miałbym jeszcze pewnie kilka takich niuanisków, ale ten najbardziej mnie dręczy hehe biggrin
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #13 : Czerwca 30, 2014, 14:23:20 »

A mnie zawsze nurtowalo pytanie jak zabic, czy da sie zabic i jesli da to co jest za szkieletorem w studni (dungeony) gry Robin Hood Prince of Thieves? Tak w srodku gry, bo potem dalej w grze znajdujemy magiczny mieczyk i podobny szkielet daje sie nim zabic pod koniec gry.

Wg tego co wyczytalem to nikt nie wie.

Zapisane
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #14 : Lipca 01, 2014, 23:08:39 »

Co do tematu to zawsze zastanawiałem się dlaczego Capcom nie ''dostarczyło'' tła miasta pod sam budynek ? bo komin tego uniemożliwiał ? a może miasto się tam kończy i laboratorium doktorka lighta jest pokazane, że znajduje się na obrzeżasz miasta ? takie troszkę dziwne, niby nic wielkiego, ale zawsze mnie to ciekawiło Smile miałbym jeszcze pewnie kilka takich niuanisków, ale ten najbardziej mnie dręczy hehe

Ponieważ w obrębie 4x4 musi być ta sama paleta, a szarego nie ma w palecie używanej przez chałupkę (to laboratrium, serio? ;p). Fuszera projektantów, komin można było dać wyżej (albo wypełnić niebo czarnym) i przesunąć cały pion o jeden kafel.

Tajemnica Sagali rozwiązana. Cheesy
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2014, 23:11:23 wysłane przez Berion » Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #15 : Lipca 03, 2014, 23:56:35 »

Ponieważ w obrębie 4x4 musi być ta sama paleta
4x4? pikseli? tilesów?
Prawidłowa odpowiedź 2x2 tilesów, 16x16 pikseli.

Co do tej wyrwy-mogli tu dociągnąć, jest jak powiedział berion, "fuszera projektantów". Komina nawet nie trzeba wywalać.
Zapisane

Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #16 : Lipca 04, 2014, 16:43:09 »

Tilesów - najmniejszy możliwy zestaw, czyli z tego co ja wiem to właśnie 4 (nie w rzędzie oczywiście).

Ale kurcze, ja tego nie pamiętam, a przecież tyle razy w to grałem za młodu i nawet na emulgatorach.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
pawgal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #17 : Lipca 17, 2014, 00:01:26 »

Mnie zawsze ciekawiło co znajduje się po przeskoczeniu nad przepaścią w Prince of Persia, Poziom 6 oraz dlaczego nasz bohater nie potrafi się złapać ściany, mimo że skacze jak najdalej się da? No i oczywiście czemu stoi tam jego klon i nie zamknął mi przejścia?

Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #18 : Lipca 17, 2014, 00:02:47 »

jeśli mnie pamięć nie myli to w wersji na PC gdy się udało złapać to klon własnie tą bramę zamykał
Zapisane

pawgal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #19 : Lipca 17, 2014, 00:13:53 »

No właśnie w wersji PC wyglądało to trochę inaczej. Poza tym widać było całą planszę (co po latach trochę mi odpowiedziało co może być dalej?), natomiast na NESowej wersji obraz się przesuwał w miarę przechodzenia.
Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.043 sekund z 19 zapytaniami.