Marca 29, 2024, 10:10:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 ... 9 10 [11]
  Drukuj  
Autor Wątek: Electro Body 2: The Lost Project - nasz projekt na The Jam!  (Przeczytany 46138 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #200 : Listopada 26, 2014, 18:30:14 »

To znaczy że w grze będą dodane nowe poziomy, czy zmodyfikowane tylko te istniejące?? I jeszcze pytanie odnośnie animacji/grafik w intro, outro i cutscenek między levelami - planujecie coś jeszcze pododawać?? Gra ma ogromny potencjał i sporo w niej by się dało jeszcze upchać  Roll Eyes
Zapisane

Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #201 : Listopada 26, 2014, 19:48:30 »

Poziomy całkiem nowe. Stare się pewnie pojawią jako sklejone w jeden. Mamy grafikę do wszystkich cutscenek. Wprowadzanie ich jest po prostu (bardzo) czasochłonne. Poza edytorem poziomów trzeba będzie też zmienić mapper bo obecny nie nadaje się (niestety) za bardzo do tworzenia cartów. Myślę że całość będzie na zlocie.
Zapisane

dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #202 : Listopada 26, 2014, 20:31:56 »

Cytuj
Myślę że całość będzie na zlocie.

To bardzo świetna wiadomość, na to w głębi ducha liczę. ;) Powodzenia.
Zapisane
Banan
Gość
« Odpowiedz #203 : Listopada 26, 2014, 20:51:42 »

a ja nawet bardziej liczę (niż na samą grę) na to, że najbardziej zaangażowany programista projektu stanie na środku i opowie nam o swoim dziele;)
Zapisane
mustwearkhakies
Gość
« Odpowiedz #204 : Listopada 27, 2014, 23:28:08 »

Popieram i podpisuję się pod moimi dwoma Przedmówcami :-) Dizzy9, dasz radę, jestem tego pewien! Kłaniam się i powodzenia życzę.
Zapisane
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #205 : Lutego 23, 2015, 08:47:50 »

Jak ogólnie idą prace nad EB2? Zarzucisz Dizzy9 jakimś newsletterem jak wygląda progres? I jakie są prognozy, aby na F7 pograć w grywalną wersję beta, bądź w ukończoną wersję gry?
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #206 : Marca 17, 2015, 23:09:07 »

Proszę o wybaczenie że tak długo się nie odzywałem w temacie.
Obecnie pracuję nad dedykowanym edytorem dla poziomów EB2. Edytor będzie załączony do specjalnie zmodyfikowanego kodu źródłowego. Kod ten będzie współpracować z eksportowanymi danymi z edytora i będzie mógł być kompilowany tak by designer poziomu mógł poziom ten przetestować. Wiem, że to mniej wygodne niż edycja na ROMie, ale to jest konieczne, jeśli chcemy mieć możliwość szybkiego połączenia wszystkich danych poziomów w jeden ROM. Poza tym, Do źródeł będą dochodzić nowe funkcje w pliku txt które wystarczy podmienić. Żeby dodać nowe funkcje do ROMu....edytor musiał by mieć jakąś wbudowana możliwość aktualizacji wszystkich danych które użytkownik wykonał...ale dopisanie tego zajęłoby więcej czasu...a lipiec się zbliża. Spazz zasugerował zapodać screeny z edytora, więc oto one:


Główne okno aplikacji. Tworzymy tu nowy projekt, zapisujemy, ustawiamy preferencje, edytujemy mapę i obiekty. Są ograniczenia (głownie z powodu chęci oszczędzenia miejsca w PRG ROMie)


Przybornik z którego pobieramy bloki do budowania map.
Suwakiem przesuwamy wybór 256 bloków z obecnego Zestawu.
Dolna, czarna porcja (niezgrabnie ułożona wizualnie) służy do wyboru Zesatwu bloków, palety i grafiki. Zmiany wpływają na obecnie edytowany pokój.


Edycja palet i ich podpalet. Można zmieniać palety tylko tła, palety spritów są ładowane z dynamicznie zależnie jakie obiekty są w danym pokoju.
Jest limit 4 palet, jest to podyktowane spakowaniem preferencji pokoju do jednego bajtu(bajt ten zawiera też inne rzeczy jak numer zestawu). Jeśli jednak będzie to potrzebne to rozważę dodanie dodatkowego bitu dla palet...zwiększy to limit do max 8 palet.


Edytor bloków (zwanych MetaTilesami) z których układa się mapę. Mnóstwo opcji. Wybrać zestaw do edycji, paletę dla zestawu, podpaletę do obecnie edytowanego bloku, Atrybut bloku(jak woda czy platforma) czy podzestaw zestawu.

Jest kilka limitów o których nie wspomniałem, np. 4 pliki graficzne na mapę, każdy tylko 192 tilesy, 4 palety i 4 zestawy bloków. Można te limity zwiększyć, ale to też nam zwiększy podwójnie nagłówek dla każdego pokoju.

Co do samego ROMu, kończę przepisywanie go na UNRom(mimo że żal mi opcji MMC3). Dzięki temu jednak będzie łatwiej grę "wsadzać" na carty. Niestety, konwersja nie zawsze jest tak łatwa, jak się wydaje. Niektóre funkcje(np. wypisywanie tekstu w cutscenkach) musiałem przepisać od początku. Obecnie jest mały problem z status barem(brak IIRQ naprawdę boli), ale jakoś pokonam.
W samej grze brak kilka rzeczy np. reszty cutscenek czy jednego(dwóch?) wrogów. Ale nie jest to coś czego nie pokonam w tydzień lub dwa.

Edytor+źródła niedługo(czyli...tydzień? dwa?) zostaną posłane do chętnych....o ile coś nagłego i "zuego" się wydarzy.
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2015, 23:12:30 wysłane przez Dizzy9 » Zapisane

spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #207 : Marca 18, 2015, 05:45:27 »

Długo nie dawaliśmy znać gdyż chciałem aby Dizzy sam ogłosił postępy prac, uściślając - konwersja romu prosta nie jest a podyktowana względami ekonomicznymi - taniej wyprodukować cart UNROM/UOROM ( używanie uC emulującego MMC3 niepotrzebnie znacząco zawyżała koszta ). Miałem okazje już testować efekty pracy nad kodem i jestem bardzo zadowolony z postępów i bazując na ich tempie jestem pewien że premiera finalnej wersji odbędzie się na Famicom Siudym w lipcu. Równolegle trwa praca nad boxem i dokumentacją do gry.

Stay tuned !  Cool
Zapisane

retRoben
Gość
« Odpowiedz #208 : Marca 18, 2015, 06:45:22 »

To jest bardzo dobrze i podoba się dla mnie bardzo Cheesy
Zapisane
Hilfer
Kamerdyner Pegasus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 264

Zwany również jako Pomocznik xD


« Odpowiedz #209 : Marca 18, 2015, 12:31:26 »

No to czekam z niecierpliwością, żeby zrobić nowe mapy, większe i dużo lepsze, wtedy goniła duża presja czasu, teraz jest go znacznie więcej Smile
Zapisane

Hilfer heiße ich, möchte ich helfen dich Smile
Oldschoolowy dziad
Gość
« Odpowiedz #210 : Marca 18, 2015, 16:01:50 »

świetnie słyszeć - pamiętajcie, że jak będziecie planować jakiejś pomocy, to walcie śmiało, jest trochę rąk do pracy Smile
a historia z tworzenia i sama fabuła wyląduje w Pegagruzie numer secundo!
Zapisane
Mkali Vector
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 4


« Odpowiedz #211 : Marca 21, 2015, 15:20:45 »

Panowie, chętnie pomogę przy tworzeniu Eletrobody 2. Programować niestety nie umiem, ale przy edytorze mógłbym posieszieć. MAm zdolności plastyczne, więc jak trzeba narysować jakieś grafiki promocyjne czy inne tego typu rzeczy, chętnie pomogę Smile Mogę także jakoś rozreklamować gierę Smile
Zapisane
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #212 : Marca 21, 2015, 16:14:38 »

Panowie, chętnie pomogę przy tworzeniu Eletrobody 2. Programować niestety nie umiem, ale przy edytorze mógłbym posieszieć. MAm zdolności plastyczne, więc jak trzeba narysować jakieś grafiki promocyjne czy inne tego typu rzeczy, chętnie pomogę Smile Mogę także jakoś rozreklamować gierę Smile
Podrzuć proszę swoje przykładowe prace mi na PW
Zapisane

Strony: 1 ... 9 10 [11]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.069 sekund z 18 zapytaniami.