Kwietnia 18, 2024, 06:48:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Mega Man 4 - solucja/poradnik  (Przeczytany 3165 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« : Listopada 08, 2014, 14:31:42 »

Pierwsza jest (by Robi), druga również, trzecia także, to teraz czas na solucję związaną z czwartą częścią Mega Mana, zapraszam!

Spis treści:
1. Sterowanie
2. Poziomy
3. Bossowie / Mini bossowie / przeciwnicy
4. Broń, Rush, Balloon, Wire
- zdobycie Balloon'a oraz Wire'a
5. Itemy
6. Menu Password
7. Kody Gamegenie
8. Zakończenie


1. Sterowanie
Strzałki - poruszanie się
A - skok
B - ręczna armatka
Dół + A - wślizg
Start - pauza
Przytrzymanie "A" - naładowanie broni


2. Poziomy



3. Bossowie
Mistrzowie robotów:

Po. - Podatny na...
ZdBr. - Zdobywamy broń...

Najlepiej ich pokonywać w takiej kolejności jaką teraz ujrzycie


Bright Man - pierwszy z mistrzów robotów, który nie daje nam zbyt dużego wyzwania. Skacze po całej planszy, od czasu do czasu zatrzyma się w konkretnym miejscu i zacznie w nas naparzać seryjką pocisków z ręcznej armatki, najlepiej pokonać go naładowanym Mega Busterem
Po. - Rain Flush
ZdBr. - Flash Stopper


Pharaoh Man - on w porównaniu z Bright Manem, może sprawić nieco więcej problemów. Podobnie jak poprzednik skacze po całej arenie, choć on jednoczeście skacze i strzela w nas kulami ognia, więc nie jest łatwo. Jego drugim atakiem jest naładowanie się i wystrzelenie dość dużego szybko lecącego pocisku.
Po. - Flash Stopper
ZdBr. - Pharaoh Shot


Ring Man - szybki przeciwnik, którego taktyką jest bieganie po planszy i rzucanie swym ostrym jak brzytwa ringiem, który działa jak bumerang.
Po. - Pharaoh Shot
ZdBr - Ring Boomerang


Dust Man - niezbyt skomplikowany mistrz robotów, który próbuje w nas trafić kostką złomu, złom po czasie rozpada się na cztery małe kawałeczki, lecące w każdy róg ekranu. Próbuje nas również przyciągnąć do siebie przy pomocy odkurzacza, umieszczonego na jego czubku głowy.
Po. - Ring Boomerang
ZdBr. - Dust Crusher


Skull Man - ciekawy robot, z tego względu iż nie zaatakuje nas, póki my tego pierwsi nie zrobimy. Gdy już zaatakuje to strzela w nas swoją ręczną armatką oraz wytwarza osłonę z czaszek, dzięki której jest niepodatny na nasze pociski
Po. - Dust Crusher
ZdBr. - Skull Barrier


Dive Man - skomplikowany robot, którego atutem jest szybkość. Walka jest pod wodą i tym samym bardzo wysoko skaczemy, atakuje nas korkociągiem, czyli prościej po prostu chce na chama w nas wleźć wirując, robi to bardzo szybko i dlatego trzeba uważać, oprócz tego strzela również samonaprowadzającymi rakietami.
Po. - Skull Barrier
ZdBr. - Dive Missile


Drill Man - całkiem prosty do pokonania. Wkopuje się pod ziemię, wyskoczy w tym miejscu w którym znajduje się Mega Man, strzela w nas również pociskami, które wybuchają podczas lotu.
Po. - Dive Missile
ZdBr. - Drill Bomb


Toad Man - ostatni z mistrzów robotów. Standardowo jak praktycznie każdy robot Williego skacze po całej planszy oraz przywołuje deszcz, którego nie jesteśmy w stanie uniknąć i dlatego trzeba szybko w niego naparzać podczas jego "tańca deszczu" naładowanym Mega Busterem lub Drill Bomb
Po. - Drill Bomb
ZdBr. - Rain Flush

Bossowie z zamku Cossacka:


Mothraya - ogromny robot, który lewituje nad naszą postacią. Próbuje w nas trafić swoją zakończoną kolcem lianą, również jest w stanie nas przygnieść, należy mieć się na baczności gdyż co jakiś czas gigantyczny robot przy pomocy swojej liany niszczy część podłogi i łatwo można się domyślić iż będzie przepaść w którą lepiej nie wpadać.
Po. - Ring Boomerang


Square Machine - dość irytujący boss, który jest ciekawym przeciwnikiem, ponieważ porusza się on w 3 segmentach z jednej części planszy w drugi, z różną prędkością. Wpierw normalnie, następnie bardzo szybko a potem powoli. Po kilku "przelotach" złączy się w całość i musimy jednocześnie szybko wskoczyć do środka maszyny, następnie przy pomocy ruchomych platform musimy dostać się na górną część maszyny, dlatego iż czuły punkt bossa znajduje się właśnie na górze i nie bylibyśmy w stanie normalnie skoczyć tak wysoko, platformy poruszają się w górę i dół i gdy jesteśmy już na platformach, jedyne co nam pozostało to strzelać w czuły punkt bronią "Dust Crusher". Oczywiście żeby nie było tak łatwo z czułego punktu boss wystrzeliwuje pociski lecące w naszym kierunku i jednocześnie zrzuca z platformy co jest właśnie najbardziej denerwujące podczas walki, gdyż w Mega Manie wprowadzone są skrypty gdzie po oberwaniu, odpycha nas lekko do tyłu. Po wystrzeleniu bodajże 3 pocisków, maszyna ponownie rozpada się na 3 kawałki i porusza się w obie strony
Czerwony kolor - czuły punkt
Zółty kolor - platformy na które musisz wskakiwać, by go pokonać
Zielony kolor - miejsca w których maszyna rozpada się na segmenty
Po. - Dust Crusher


Cockroach Twin - mechaniczny insekt, który porusza się po suficie i strzela w nas pociskami z działka. Najlepiej go cisnąć Drill Bomb lub Ring Boomerang. Po zniszczeniu jednego robala z dolnych drzwi wyjdzie jego bliźniak, którego nieco trudniej pokonać, gdyż porusza się on po całej planszy, a nie tylko po suficie
Po. - Drill Bomb / Ring Boomerang


Cossack Catcher - tym razem musimy zmierzyć się z samym złym doktorem Cossackiem, który nie jest skomplikowany. Lata nad nami i jedynie próbuje złapać Mega Mana mechanicznymi szczypcami oraz rzucić nim z całej siły o podłogę. Tuż przy końcówce walki, Proto Man przyprowadza córkę Cossacka Kalinkę, gdzie Kalinka prosi Mega Mana by nie robił krzywdy jej ojcu (Cossackowi) i mówi mu że Cossack był zakładnikiem Wiliego, no i właśnie dlatego tym samym musimy ponownie pokonać złego doktorka Wiliego
Po. - Naładowany Mega Buster / Dust Crusher

Bossowie z zamku Wiliego:


Metall Daddy - wielki Met, który jest pierwszym bossem z zamku Dr. Wiliego, skacze w naszym kierunku, próbując nas zgnieść i jednocześnie zrzucając z sufitu kilka Metów, które biegną w naszym kierunku.
Po. - Ring Boomerang / Dust Crusher


Tako Trash - strzela ogromnymi bombami, które po zetknięciu z podłogą wybuchają oraz strzela dużymi płomieniami w naszym kierunku. Aby go pokonać należy strzelać w jego zielony punkt, umieszczony na czole robota, utrudnieniem będzie to iż należy wskoczyć na poruszającą się platformę, gdyż normalnie nie bylibyśmy w stanie dosięgnąć jego czułego punktu.
Po. - Ring Boomerang

Po pokonaniu Tako Trasha, będziemy musieli zmierzyć się ponownie ze wszystkimi mistrzami robotów, jak to miało miejsce w poprzednich odsłonach.

Poniższy screen przedstawia w którym pomieszczeniu znajduje się konkretny mistrz robotów



Po ponownym pokonaniu wszystkich mistrzów robotów, pozostało nam stanąć twarzą w twarz z samym złym doktorem Wily


Pierwsza część robota jest bardzo łatwa do pokonania, jedynie co boss robi to unosi się i strzela płomieniami ognia. Wystarczy stać dość blisko robota i wtedy nie damy się ani razu trafić gdyż jego pocisk nie ma takiego zasięgu, by nas dosięgnąć. Aby go pokonać należy nawalać w niego z Ring Boomeranga w jego paszczę. Po zniszczeniu jednej części robota, spod kabiny wyłania się sam Dr. Wily. Walka tak samo prosta jak poprzednia, tym razem Wily lewituje w lewo i prawo, a nie w górę i dół jak to miało miejsce w poprzednim starciu, strzela tymi samymi pociskami przed siebie. Choć gdy podejdziemy przed robota, Wily zacznie strzelać w naszym kierunku. Należy naparzać w jego część z której wypuszcza pociski bronią "Drill Bomb" . Po zniszczeniu robota doktorkowi udaje się zwiać i tym samym czeka nas jeszcze jedna walka z nim.
Pierwsza forma - Ring Boomerang
Druga forma - Drill Bomb


Finałowa walka, która jest bardziej skomplikowana niż poprzednia. Nic nie widać podczas walki, jest w cholerę ciemno. Wily wytwarza elektryczny pocisk, który leci w naszym kierunku i oświetla pomieszczenie na jakiś ułamek sekundy. Jest ciemno i tym samym Wily przemieszcza się w różne miejsca na swoim statku, gdy my tego nie widzimy,. Raz może pojawić się na samym dole, raz po środku, albo na samej górze. Jedynie można go pokonać bronią "Pharaoh Shot".
Po. - Pharaoh Shot

Mini bossowie:
Jak to miało miejsce w poprzedniej odsłonie, trzeba zmierzyć się również z mini bossami
W: wytrzymałość


Kabatoncue - wielki hipopotam, który znajduje się w levelu Ring Mana. Unosi się na platformie, która po zniszczeniu "respawnuje się", sam przeciwnik strzela w naszym kierunku samonaprowadzającymi rakietami.
W: 16
Po. Pharaoh Shot ( 8 ), naładowany (3)


Escaroo - ogromny mechaniczny ślimak, znajdujący się w poziomie Toad Mana. Wyrzuca ze swojej skorupy bomby, których musimy standardowo unikać oraz atakuje swoimi czułkami, które zawsze podążają ze naszą postacią.
W: 16
Po. Pharaoh Shot ( 8 ), naładowany (3), Ring Boomerang (6)


Moby - waleń, który jest w planszy Dive Mana. Strzela rakietami z paszczy, natomiast z grzbietu wystrzeliwuje nadlatujące miny, które w kilku rzędach spadają na Mega Mana, jednoczeście próbując nas przyciągnąć do siebie, żeby MM spadł na kolce.
W: 14
Po. Flash Stopper / Drill Bomb


Whopper - wielka kreatura zbudowana z pierścieni. Jest w planszy Ring Mana. Dość trudny do pokonania, ponieważ bardzo szybko atakuje wystrzeliwując wszystkie pierścienie z których jest zbudowany w każdym kierunku, nie wspominając o tym że pierścienie odbijają nasze pociski. Należy strzelać mu w oczy, co też jest trudne, gdyż praktycznie cały czas chroni się tymi pierścieniami.
W: 9
Po. Flash Stopper / Drill Bomb / Pharaoh Shot

Przeciwnicy:



Poszczególny opis przeciwników znajduje się na moim chomiku, nie zabierze transferu gdyż to tylko 5 kb Wink.
http://chomikuj.pl/JimmV

6. Broń

Spis wszystkich broni dostępnych w MM4


Mega Buster - domyślna broń, którą Mega Man posiada od początku rozgrywki. Nową funkcją o której już kilkakrotnie wspomniałem jest naładowanie, co umożliwia nam zadanie większych obrażeń przeciwnikowi


Ring Boomerang - MM może od teraz rzucać bumerangiem. Jedna z najlepszych broni.
Po.Pok. - Ring Man


Skull Barrier - nasza postać wytwarza osłonę z czaszek, dzięki której możemy uniknąć obrażeń
Po.Pok - Skull Man


Flash Stopper - zatrzymuje czas na kilka sekund
Po.Pok - Bright Man


Pharaoh Shot - MM jest w stanie wystrzelić kulę ognia. Gdy przytrzymamy przycisk strzału wtedy możemy naładować broń i zadać większe obrażenia.
Po.Pok - Pharaoh Man


Rain Flush - zostaje wyrzucona bomba która wytwarza deszcz w całym pomieszczeniu.
Po.Pok - Toad Man


Dust Crusher - nasza postać wystrzeliwuje kostkę złomu, która po zetknięciu z przeciwnikiem rozpada się na 4 małe kawałki.
Po.Pok - Dust Man


Dive Missle - samonaprowadzająca rakieta, która podąża za przeciwnikiem
Po.Pok - Dive Man


Drill Bomb - MM strzela pociskiem, którego możemy podczas lotu przy pomocy klawisza "B" wysadzić i spowodować wybuch
Po.Pok - Drill Man

Rush

Mamy również naszego Rusha, który nie uległ żadnym zmianom. Opis Rusha możecie znaleźć w solucji Mega Mana 3
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4578.0

Aby zdobyć dodatkowe części do Rusha, musisz pokonać dwóch następujących mistrzów robotów:
Rush Jet - Drill Man
Rush Marine - Toad Man

Balloon, Wire
Do gry zostały wprowadzone ponownie przedmioty transportowe, znane z drugiej odsłony


Balloon - umiejętność łudząco podobna do przedmiotu nr. 2 z MM2. Mega Man tworzy balon, dzięki któremu może dostać się w trudno dostępne miejsca. Aby go zdobyć należy udać się do poziomu Pharaoh Mana, przejść początkową sekwencję z ruchomymi piaskami i tuż przy przepaści prowadzącej nas do piramidy, należy ją przeskoczyć przy pomocy Rusha i iść w prawą stronę. Wtedy zostaniemy "przescrollowani" w miejsce gdzie ponownie musimy ukończyć, tylko tym razem troszkę krótszą sekwencję z ruchomymi piaskami, gdy to zrobimy dojdziemy do miejsca z podłożem gdzie mamy itema z literką "B", należy go zebrać i właśnie tym samym udało nam się zdobyć Balona.



Wire z kolei jest przedmiotem który różni się trochę od balona, m.in tym że możemy nim zaatakować przeciwnika. Podstawowe zastosowanie owego przedmiotu jest takie że Mega Man ze swojej ręcznej armatki wystrzeliwuje kabel/linę przy pomocy której , jest w stanie podciągnąć się (niczym Spiderman) i dostać do poszczególnych lokacji. Jeżeli chcesz zdobyć ten przedmiot, musisz udać się do planszy Dive Mana i dojść do miejsca widocznego na pierwszym screenie. Gdy to zrobiłeś, następnie musisz wpaść do przepaści i spadając pokonać dość upierdliwą drogę z kolców, trzeba bardzo uważać by się nie wpierdzielić w kolce. Gdy przebędziemy tę drogę, wtedy spadniemy do miejsca z literką "W", zbierz ją, jeśli to zrobisz będziesz już miał wszystkie pomocnicze itemy dostępne w grze.

5. Itemy

Itemy są takie same jak w poprzedniej części
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4578.0

6. Menu Password
Kombinacja dzięki której możecie odblokować wszystkich mistrzów robotów, przedmioty i Rusha:



7. Kody Gamegenie


8. Zakończenie

Mam nadzieję że moja solucja przypadnie Wam do gustu, troszkę roboty przy tym było Wink No ale cóż, czego to się nie robi dla EMU NES'a Smile . Zdaję sobie sprawę że co poniektóre zdania nie zostały do końca ułożone poprawnie gramatycznie, tak samo zresztą jak przerażająca ilość powtórzeń i przecinków, sorka za to. Mimo tych niedogodności mam nadzieję że się spodoba! Smile Gdy będę miał czas i chęci zrobię solucję do piątej odsłony z naszym błękitnym ziomkiem. Smile

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2015, 22:09:34 wysłane przez Jimm » Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #1 : Listopada 08, 2014, 14:39:22 »

Super solucja!! Oj włożyłeś w nią sporo czasu, wszystko ładnie rozpisane i rozmóżdżone. Przyda się z pewnością bo czwóreczki jeszcze nie ukończyłem. No to maestro.. czekamy na solucję do piąteczki!!
Zapisane

Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 323



« Odpowiedz #2 : Stycznia 14, 2015, 14:30:26 »

Kompleksowy poradnik do czwartej odsłony przygód niebieskiego robota =) Potrzeba nam więcej tego typu prac. Świetna robota, śmiało można dać znak jakości!
Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

mustwearkhakies
Gość
« Odpowiedz #3 : Stycznia 25, 2015, 21:20:46 »

Raczej. Chylę czoła Jimm, tym bardziej, że to (w mojej ocenie) najtrudniejsza część.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.055 sekund z 19 zapytaniami.