Grudzień 17, 2017, 03:09:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Duck Tales 2 - solucja  (Przeczytany 5061 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« : Luty 04, 2015, 02:26:19 »

W tym temacie chciałbym wam zaprezentować solucję do drugiej odsłony "Duck Tales", więc do dzieła!

Spis treści:
1. Krótko o grze
2. Postacie
3. Poziomy / sekretne lokacje
4. Bossowie
5. Dodatkowe umiejętności
6. Obiekty
7. Itemy
8. Puzzle
9. Zakończenie / podsumowanie



1.
Gra stworzona w 1993 roku, przez Capcom na NES'a. Akcja gry rozpoczyna się, kiedy Hyzio biegnie do wujka Sknerusa z podartym kawałkiem papieru, który jest kawałkiem mapy sporządzonej przez Fergusa McKwacza, ojca Sknerusa. Zainspirowany odkryciem ukrytego skarbu Fergusa, Sknerus wyrusza w podróż, aby odnaleźć zaginione kawałki mapy. Rywal Sknerusa Granit Forsant także wyrusza w podróż w poszukiwaniu zaginionego skarbu McKwaczów.
Źródło - wikipedia

2. Postacie


Sknerus McKwacz - główny bohater serii, którym gramy przez całą grę. Posiada sporo ciekawych umiejętności, chociażby używanie swojej laski jako pogostick'a dzięki któremu może się bardzo wysoko odbijać. Jego laska służy również jako kij golfowy, można nim uderzać różnorakie obiekty, jak i również przesuwać.


Śmigacz - przyjaciel Sknerusa. Jeżeli spotkamy go na swojej drodze i zagadamy do niego, wtedy ten zaproponuje nam powrót do domu jeśli chcemy zrezygnować z przejścia poziomu. Możemy potwierdzić powrót przyciskiem "A" lub odmówić przyciskiem "B". Śmigacz działa również jako Checkpoint.


Diodak - naukowiec, dzięki któremu możemy nauczyć się nowych, przydatnych umiejętności


Hyzio, Dyzio, Zyzio, Tasia - siostrzeńcy Sknerusa, (Tasia wnuczka). Znajdują się w każdej planszy i mówią nam przydatne informacje dotyczące konkretnej lokacji


Granit Forsant - wróg Sknerusa, który jest głównym antagonistą w całej serii

Bubba - jaskiniowiec, sprowadzony wehikułem czasu. Dzięki niemu Sknerus uwalnia się z pułapki

3. Poziomy / sekretne lokacje

Gra jest oczywiście odziana w przeróżne ciekawe i cukierkowe poziomy, które posiadają dużo sekretów. Rozpiska wszystkich strzałek, jakie znajdują się na mapach:



Niagara:


Bermuda:


Mu:


Egypt:


Scotland:


Bonusowy level - Basement:


Wszystkie sklejone mapy nie są mojego autorstwa, są zrobione przez zupełnie innego usera. Ja jedynie je zmodyfikowałem dodając strzałki, które ukazują jak dojść do bossa lub jak dostać się do ukrytych lokacji, również spolszczyłem nazwy itp. Pomarańczowych strzałek nie oznaczyłem we wszystkich miejscach, no cóż mój błąd...

4. Bossowie

Aby pokonać jakiegokolwiek bossa, musisz zadać mu od 4 do 5 ciosów


Fire Quacker - boss znajdujący się w Niagarze. Jest nim ognisty kaczor, który nie stanowi nam zbyt dużego wyzwania. Szarżuje zygzakiem w naszym kierunku lub nadlatuje i zarazem strzela w nas płomieniem ognia.


Pirate - boss z Bermudy, również bardzo prosty jak poprzednik. Nie atakuje nas, jedyne co robi to biega po całej arenie lub przyczepia się tutejszych haków.


Robo Duck - najbardziej skomplikowany boss z całej gry. Jest nim kamienny robot kaczor, który normalnie nie jest podatny na naszą pogo-laskę, ma czuły punkt w postaci czerwonej kropki. Aby zadać mu obrażenia, wpierw należy doprowadzić aby tupnął w ziemię gdzie tym samym zaczną spadać bloczki które musimy odbijać w robota. Gdy w niego trafimy wtem rozpadnie się on na kawałki i na samym wierzchu będzie jego czuły punkt, dopiero wtedy należy wskoczyć pogo-laską na czuły punkt robota. Jego drugim atakiem jest wystrzelenie swojej pięści niczym Hard Man z MM3. Znajduje się na wyspach Mu.


Pharaon - boss z Egyptu. Jest nim kaczy faraon, który z reguły jest prostym opponentem choć nieraz jest upierdliwy. Zakopuje się w ruchomych piaskach, po kilku sekundach wyskakuje i strzela w naszym kierunku najprawdopodobniej wiązką elektryczną. Najlepiej na niego wskakiwać pogolaską tuż przed schowaniem do piasków.


Sorcerer Duck - kaczor czarodziej, który jest w Scotlandzie. Pomimo dość "przerażającego" wyglądu jest to naprawdę prosty boss. Wpierw pojawia się ich dwójka choć tak naprawdę jeden z nich to hologram. Nie jest wiadome z której strony pojawi się ten prawdziwy, raz może z lewej, a raz z prawej. Jeśli się już pojawi to albo przywołuje piorun który bardzo szybko uderza, trzeba mieć się na baczności lub wypuszcza małe tornado które możemy łatwo przeskoczyć. Piorunem strzela gdy idziemy w jego stronę, ogólnie jak jesteśmy w ruchu, natomiast tornadem tylko wtedy gdy stoimy. W bonusowym etapie ponownie się z nim mierzymy lecz walka minimalnie różni się od tej ze Szkocji, chociażby tym że nie atakuje nas tornadem i piorunem tylko rzuca na nas klątwę która zamienia nas w żabkę i przez kilka sekund jesteśmy bezradni, ale mimo wszystko łatwiej pokonać jego drugą wersję niż tę z Scotlandu.


Granit Forsant - pomimo tego że jest to finałowy boss to walka jest śmiesznie prościutka. Jedyne co robi Forsant to zmienia się w tego szarego zmutowanego kaczora jakim jest D-1000, przyczepia się do sufitu i próbuje nas kopnąć swoją elastyczną nogą. Należy go zaatakować tuż przed tym jak się przyczepia do sufitu.

5. Dodatkowe umiejętności

Aby zdobyć jakąkolwiek nową umiejętność, musisz znaleźć i zagadać do Diodaka który znajduje się w kilku lokacjach. (Niagara, Bermuda, Mu)


Iron Adapter - mamy już umożliwione rozwalanie stalowych bloczków, przy pomocy naszej "pogo-laski" (Niagara)


Hammer Adapter - dzięki tej umiejętności Sknerus będzie w stanie uderzać swoim kijem dwa razy mocniej, niszcząc tym samym obiekty, których nie byliśmy w stanie zniszczyć przed zdobyciem owej umiejętności np. stalowe bloczki (Bermuda)


Power Adapter - przesuwanie ciężkich i obszernych obiektów nie będzie już problemem dla naszego wujaszka. (Mu)

6. Obiekty


Bloczki, które są najprawdopodobniej wykonane z drewna lub kamienia. Możemy je niszczyć przy pomocy naszej pogo-laski, choć w niektórych przypadkach służą nam jako podest lub droga prowadząca do ukrytej lokacji


Bloczków stalowych nie jesteśmy w stanie zniszczyć póki nie zdobędziemy Iron lub Hammer Adaptera od Diodaka.


Powyższe obiekty Sknerus może przesuwać. Ten pierwszy dopiero po zdobyciu Power Adapter.


Nie można powyższego bloczka zniszczyć lecz możemy nim wybijać przeciwników i kamienne bloki. Bardzo rzadko takowe występują w grze.


Ponton służy nam do przemieszczania się przez miejsca w których znajduje się spora ilość wody.


W takowych skrzynkach znajdują się przeróżne fanty takie jak: diamenty, rubiny czy lody.


W wielkich kufrach zazwyczaj znajdują się itemy rzadziej dostępne w grze, czyli np. części map lub ukryte skarby choć możemy w takich również znaleźć dodatkowe życie i rubiny.

7. Itemy


Mały diament - 1000$


Diament - 10000$


Rubin - 50000$


Lody - odzyskujemy jeden punkt energii


Zdobywamy dodatkowe życie

Ukryte skarby, części map

8. Puzzle

Nowym elementem jaki został wprowadzony do drugiej odsłony są puzzle, które znajdują się w poziomach (Mu i Egypt)

Egypt:

Musisz odbić się odpowiednią ilość razy (ukazane na screenie) pogostickiem na każdym z przycisków aby odblokować dostęp do części mapy. Kolejność przycisków ma znaczenie:



Najpierw przycisk z liczbą 1, potem 3, następnie 4, a na końcu 2

Drugie puzzle znajdują się na wyspach Mu. Są dużo łatwiejsze od tych z Egiptu.


Wystarczy że rozwalisz dwa kamienne bloczki i następnie wrzucisz tam dwie z widocznych beczek w następujące miejsca. No i po sprawie. Wtedy woda całkowicie zniknie i wtedy będziemy mogli się dostać w sekretne miejsce gdzie znajduje się ukryty skarb, życie oraz kawałek mapy. Opłaca się? Opłaca! Wink

9. Zakończenie / podsumowanie

Gra posiada dwa zakończenia. Jedno gdy ukończymy grę tylko pokonując standardowych bossów oraz drugie gdy zdobyliśmy pewien dodatkowy skarb, który znajdował się w bonusowym poziomie. Zakończenie różni się tylko tym że w tym drugim jest dodatkowa scenka w której Sknerus pokazuje zdobyty skarb.



Ogólnie podsumowując gra Duck Tales 2 jest naprawdę świetnym i bardzo grywalnym tytułem! Gra nie jest skomplikowana, więc po części nie było sensu robić do niej solucji. Choć myślę że może się co poniektórym przydać. Wink Jeżeli coś pominąłem w sensie jakiś sekret lub gdy są jakieś błędy czy coś to śmiało zwracać na to uwagę Wink. Mam nadzieję że moja solucja wam się spodoba! Przeciwników postanowiłem nie opisywać, bo przecież nie są jacyś skomplikowani.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2015, 21:41:15 wysłane przez Jimm » Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #1 : Luty 04, 2015, 19:01:51 »

Uwielbiam tę grę! I jak zwykle kawał dobrej roboty.

Dlaczego masz zielone bloki w Egipcie i żółte w zamku? Coś nie tak z paletą... albo z moją pamięcią. Wink
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Jimm
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 116



« Odpowiedz #2 : Luty 04, 2015, 19:54:03 »

Możliwe że jest to zasługa palety kolorów z Nestopii Wink
Zapisane

Mój kanał na YT:
https://www.youtube.com/user/Jimm2418
Discord:
Jimm #1139
Berion
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #3 : Luty 04, 2015, 23:17:44 »

Dramatyczna jest - bo domyślna NTSC. Mogę Ci dać PALową, bo nie mogłem zdzierżyć wyblakłego Gimmicka, więc poszperałem w sieci.
Zapisane

FAQi:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Virus
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 322



« Odpowiedz #4 : Luty 05, 2015, 00:41:55 »

Bez dwóch zdań świetna robota. Miło się patrzy jak ktoś poświęca swój wolny czas i wkłada sporo pracy w pisanie solucji i poszerzanie zasobów forum.

Keep 'em coming Cheesy
Zapisane

Moje PlayStation ID - GrimRaziel // zapraszam =)

marcinnesfn
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 3



« Odpowiedz #5 : Kwiecień 07, 2015, 18:23:36 »

Świetny poradnik.  Roll Eyes Czekamy na więcej.  Smile
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.051 sekund z 18 zapytaniami.