Marca 28, 2024, 11:44:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Postępy prac nad Electro Body 2.  (Przeczytany 4959 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« : Czerwca 01, 2015, 14:31:39 »

Zmiana hasła była podyktowana odgrażaniem się banem Robenowi za dopytywanie się o nasz wspólny projekt EB2. Skoro miałeś zbanować jedną z osób odpowiedzialnych za EB2 z racji na jej zainteresowanie nim(...)
Oraz
Nikt nie wie jak miewa się EB2, i odwołując się do tego, co pisałeś w wątku o Pegagruzie ponownie - to nasza wspólna praca, która powinna być wspólnie opiniowana.
Że tak zapytam (niegrzecznie?) czemu nikt nie przychodzi do mnie z takim pytaniem xD
Ok, ok. Osoby prawdziwie zainteresowane(Roben, ChipJockey czy Helpi) pytały i się dowiedziały.
Więc nie ma że nikt nie wie, kto chce ten się szybko może (i mógł) dowiedzieć pisząc mi PW\GG\Skype\FB.
Co jakiś czas się odzywałem do Dziata na FB pytając jak tam i właśnie mając nadzieję że może zechce pogadać o EB2 i czy może coś nowego ciekawego wyskoczyło. Co dokładnie, to sam nie wiem, ale na ten przykład Spazz po PGA powiedział mi że ukończone EB2 pójdzie do archona z arhn.eu co było dla mnie niezwykle...no szokiem Cheesy Bo kto by się spodziewał(na pewno nie ja) że coś takiego by się wydarzyło Cheesy
Wiem że nie pisałem do wszystkich i nie często, ale co jakiś czas się do tego dziata odzywałem nawet dziś gdzie to zadałem tajemniczo brzmiące pytanie czy nie ma do mnie jakiegoś pytania o cokolwiek. Odpowiedział, że nie. Był w pracy, wiem, ale nie przeszkodziło mu to pisać na temat tego dramatu co się dzieje na forum w obecnej chwili....

Więc chciałbym was wszystkich ale to wszystkich bardzo...PRZEPROSIĆ.
Przeprosić za to, że okazałem się na tyle głupi by myśleć iż osoby zainteresowane rozwojem prac zechcą się dowiedzieć u źródła czy coś się posuwa do przodu.
Nie jest to oskarżenie\ironizowanie itp(jeśli to tak zabrzmiało, to przepraszam), ja SZCZERZE czuję się jak idiota z tego powodu. I z tego, że nie założyłem takiego wątku wcześniej.

Wątek będzie miał na celu notowanie dodawanych funkcji oraz będzie też wątkiem "spoilerowym" do którego będą wrzucane informacje\screenshoty\krótkie filmiki z postępu prac.
"spoilerowy" wątek miałem założyć za 15 dni(na miesiąc przed zlotem), ale jako że taka potrzeba nastała wcześniej, to zakładam teraz. Jakiekolwiek informacje przedstawione w spoilerach mogą się zmienić do czasu wydania gry w mniejszym lub większym stopniu.

Dobra, do rzeczy:
Zmian wszystkich od czasów PGA nie wypiszę, bo zwyczajnie wszystkiego nie pamiętam. Więc ograniczę się do najważniejszego:
Cytuj
-Stworzenie dedykowanego edytora do gry.
-Przeniesienie gry na mapper 0x2(UNROM).
    Daje nam to mniej możliwości z poziomu kodowania, ALE łatwiej jest kardridże z takim mapperem stworzyć.
    No i jest jeszcze bonus w postaci "Szacunu na dzielni" bo robimy na gorszym mapperze.
-Dodanie szeregu nowych możliwości(nie dal gracza, tylko dla kodera...) i multum naprawionych bugów.
-Dodanie nowych typów dla zestawów (zabijający, platforma) i mechanizm atrybutów (zakrywajace)
-Dodanie nowych obiektów aktywnych.
-Status bar przepisany od nowa i zgodny z standardami PAL oraz NTSC.

Obecnie pracuję nad:
Cytuj
-Technologią która dałaby możliwość dodania atrybuty "Zniszczalny" dla Zestawów MT.
-Technologią która dałaby możliwość dodania samo-generującej się mapy.

A teraz najważniejsze, czyli to, co ważnego jest jeszcze do zrobienia:
Cytuj
-Uzupełnienie cutscenek danymi binarnymi (czyli skompresowaną grafiką i tekstem)
-Nowy System wyświetlania napisów końcowych po wygraniu gry(tzw. "Credits"), bo obecny jest jakiś taki....meh.
-System passwordów.
    To akurat nie problem, kwestia skopiowania z Famidepth.
-Menu opcji.
    1.Ręczne wymuszenie regionu.
    2.Test muzyki.
    3.Test SFX.
    ??Coś jeszcze??
-[ewentualnie] dodatkowe obiekty, ale to pewnie odpadnie z względu na brak grafik. No i nie chcę by osoby tworzące mapy czuły wewnętrzny przymus użycia nowych obiektów.
-Dodanie wykrywania Klonu systemu (np. pegasus) i dostosowanie gry do niego.

Jest coś, co pominąłem, a co trzeba zrobić? Przyjmuję też propozycje na opcje do menu.
W świetle tego, co zostało zrobione a co jest do zrobienia chcę powiadomić iż nie widzę żadnego powodu by gra nie miała się ukazać w pełni na Famicon7.
Oczywiście, piszę to pomijając rzeczy losowe jak np. wypadek, tornado, wybuch wulkanu pod moim domem, wojną z arktyką itp itd


***********************SPOILER***********************
A, spoilery, racja. Na początek zarzucę screen z pierwszego ekranu który zobaczy gracz po pierwszym cutscenie:
Kliknij by zobaczyć spoiler.
Zapisane

dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #1 : Czerwca 01, 2015, 15:08:06 »

Czy jakaś nowa wersja romu do betatestów jest możliwa do otrzymania? Czy to i tak nic nie da?

Jakiś czas temu napisałem Spazzowi, że postaram się podziałać dalej przy grafikach (przeciwnicy, etc.), jednakże prace przy Pegagruzie, konkursach zlotowych oraz ogólne życiowe sprawy spowodowały, że prawdopodobnie nie dam rady usiąść do tego przed zlotem.
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #2 : Czerwca 01, 2015, 16:21:57 »

Na poziomie technicznym wykorzeniłem (albo tak mi się tylko zdaje) bugi. Bardziej się spodziewam błędów przy tworzeniu map(np. źle postawiony element czy przeciwnik który biegnie nieco za daleko). Więc z beta testami się wstrzymamy do czasu gdy dostanę mapy od osób które przy tym siedzą. Jednocześnie, będę pamiętać że zgłaszałeś się do betatestowania. Grafiką się nie przejmuj, mamy dobrą ilość obiektów a cutscenki są bardzo dobrze zrobione i chyba nie będziemy potrzebowali ich więcej(choć miałem pomysł by dodać jeden jeśli gracz przez kilka sekund nie robi nic na ekranie tytułowym).
Zapisane

spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #3 : Czerwca 03, 2015, 23:05:32 »

Z dumą donosimy o kolejnym kroku milowym, w dniu wczorajszym zostały ukończone testy funkcji rozpoznawania regionu/konsoli na którym uruchomiono grę, na poniższym obrazku widzimy wynik działania na romie testowym, kod pośrodku tittle screenu wskazuje kolejno na :

00 - NTSC (testowo Famicom)

01 - PAL (testowo NES PAL)

02 - klony (w tym przypadku MT777DX)









 Dzięki tej funkcji gra może dopasować timingi i bezbłędnie wyświetlać obiekty w grze bez artefaktów co wielokrotnie było problemem przy betatestach. Dla przykładu statusbar,  bez tej funkcji na klonach obiekty kolorowe wyświetlały się kilka pikseli powyżej.


Jest:



Było

Zapisane

dr00id88
Gość
« Odpowiedz #4 : Czerwca 03, 2015, 23:40:05 »

Niezła robota z tymi timingami. Dużo problemów z dopasowaniem odświeżania było czy autor pisał biorąc pod uwagę przyszłą synchronizację?
Zapisane
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #5 : Czerwca 03, 2015, 23:46:55 »

Pierwotnie był dopisany kod który wpleciony w grę wyliczał timing, notowaliśmy ręcznie jakie wartości były na różnych konsolach ( w sumie 7 różnych) i na tej podstawie opracowaliśmy średnie wartości dzięki którym kod dostosowuje wyświetlanie grafiki na odrębnych systemach
Zapisane

ThatChipJockey
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 26


2A03 Amateur


WWW
« Odpowiedz #6 : Czerwca 08, 2015, 21:43:12 »

Na prawdę miło słyszeć, że prace ruszają.

Tak z czystej ciekawości - dizzy, podmieniłeś ten loop krótki z menu co był w prototypie na już tą nowszą wersję piosenki?

Tyle z pytań - będzie więcej - a ja w tym czasie idę dalej promować EB2 Smile https://youtu.be/mAAHY6IY8ms
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #7 : Czerwca 17, 2015, 19:05:10 »

Aktualizacja:
1.System wypisywania tekstów przepisany, możemy mieć max 4 różne języki do wyboru. Standardowo Polski i Angielski będą docelowo, mamy kogoś kto mógłby pomóc przy...Japońskim? xD
Jaki dać czwarty język do wyboru? Jakieś pomysły?
2.Zaimplementowano nowe obiekty. (Opisane w Temacie o edytorze EB2)
3.Ekran i funkcjonalność wpisywania hasła jest zaimplementowana, ekran wygląda następująco:
Kliknij by zobaczyć spoiler.

Cytuj
Tak z czystej ciekawości - dizzy, podmieniłeś ten loop krótki z menu co był w prototypie na już tą nowszą wersję piosenki?
Szczerze mówiąc...to nie pamiętam o.O Nie pamietam już co było na demie z PGA, a ROM tamten mi gdzieś przepadł xD
Filmik bardzo dobry, podoba mi się. Dobra promocja Cheesy

Edit:
Żeby nie pisać postu pod postem...ostatni (przed zlotem) spojler:
Kliknij by zobaczyć spoiler.
« Ostatnia zmiana: Lipca 07, 2015, 02:25:12 wysłane przez Dizzy9 » Zapisane

spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #8 : Lipca 18, 2015, 18:56:48 »

BUMP !

Oto i demko w które z którym mogliście się już zmierzyć na Famiconie  siudym !
Nowy poziom w stosunku do poprzednich dem
Kilka poprawionych błędów (między innymi status bar, kolizje, mechanika skoku)

Brać towarzysze póki dają !

http://emunes.pl/1spazz4/nic/EB2_F7.nes
« Ostatnia zmiana: Lipca 19, 2015, 20:50:41 wysłane przez spazz4 » Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.04 sekund z 18 zapytaniami.