Marca 28, 2024, 21:14:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Motywy Moai w grach na Nes  (Przeczytany 4223 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
koNESer
Gość
« : Lipca 22, 2015, 23:17:46 »

Na początek może trochę info z wiki dla niewtajemniczonych(są tacy?)

"Moai – rodzaj posągów wykonanych ze skał o pochodzeniu wulkanicznym (tuf wulkaniczny), przez mieszkańców Wyspy Wielkanocnej. Figury są monolityczne. Niektóre ważą nawet ponad 20 ton i mają ponad 6 metrów wysokości. Największy z moai – tzw. Paro miał ok. 10 metrów wysokości i ważył 75 ton[1]. Znaleziono też jedną figurę, która została niedokończona (wys. 21 metrów, waga ok. 270 ton)."



Założyłem temat, dlatego że tych motywów w grach na naszą ukochaną konsolę jest mega dużo- szczególnie lubiło nimi częstować Konami, chciałbym abyście wklejali te elementy  z gier które przedstawiają skaliste twarze, niejednokrotnie są one dobrze ukryte.
Wątek nie kończy się na wklejaniu obrazków ;] bardzo fajnie byłoby jeżeli byście dodali parę słów od siebie, może ktoś z was zna logiczne wytłumaczenie, bądź jakieś poszlaki dlaczego temat ten w grach był mocno forsowany, jestem ciekaw waszych odpowiedzi nawet jeśli koniec końców dojdziemy do wniosku że to tylko easter egg.

Zacznę pierwszy, co do mojej wstawki mam pewne wątpliwości,może to już paranoja;) ale zaryzykuje.
F1-Race
« Ostatnia zmiana: Lipca 22, 2015, 23:19:28 wysłane przez kwiatek » Zapisane
Zitz
Gość
« Odpowiedz #1 : Lipca 22, 2015, 23:38:04 »

Mitsume ga Tooru (3 Eyes Boy)
Kod:
https://youtu.be/0TJFH3ucWgQ?t=34m17s
(czyli gra, dzięki której zacząłem oglądać Dragon Balla. Kumaci wiedzą o co chodzi Wink
Zapisane
Tibiarz
Gość
« Odpowiedz #2 : Lipca 22, 2015, 23:40:59 »


Zapodam chyba najbardziej rozpoznawalny z motywów. Gra Duck Tales 2, etap wyspa MU. Nie znam chyba osoby, która nie kojarzyłaby tego podskakującego badziewia. Oczywiście zgodnie z uniwersum Duck Tales, posągi posiadają kacze dzioby, miast ust. Powód wykorzystania "Moai", jest niezaprzeczalnie powiązany z w/w wyspą MU, mającą być odpowiednikiem Wyspy Wielkanocnej.
Zapisane
Koks
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 580



« Odpowiedz #3 : Lipca 23, 2015, 11:09:01 »

James Bond Jr

Trochę wychudłe, może zostały oskubane jak ten grób z zakończenia mangi Ten - Tenhoudoori no Kaidanji: http://mangasaurus.com/view/15068-0431397
Zapisane

Częste mycie skraca życie.
"If you have a fast, shiny new Pentium II, you might try using 44 kHz for the ultimate in sound quality." - readme od Unreala
https://drive.google.com/folderview?id=0B2TXQD5v-ZIVfjVQdTl2TTZiWmJ2LWZJajJzS0V4cDZBay04WjVGQkdQdnBDQzRlYkdQVGc&usp=sharing
Oldschoolowy dziad
Gość
« Odpowiedz #4 : Lipca 23, 2015, 13:00:34 »

Wykluczone! Najbardziej mocnym motywem jest ten z Moai Kun, gdzie jest się posągiem z Wysp Wielkanocnych i wyciąga się z tarapatów inne posągi Moai:


I całe zarzecze gier od Konami, gdzie to element wspólny co najmniej kilku. Mejs może się tu rozpisać lepiej niż ktokolwiek!
Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #5 : Lipca 23, 2015, 13:44:45 »

@kwiatek wyjechałeś z tym tematem po prostu w sam raz, motyw z kamiennymi ryjami był aż tak popularny że aż prawie do obrzydzenia. To się zgadza że w grach od Konami te kamienie pojawiają się chyba w prawie każdej grze. Było to takie popularne do tego stopnia, że aż zrobili nawet grę Moai kun z chodzącym kamiennym posągiem (ziemniakiem) w roli głównej.

Jeszcze inny tytuł który mi się z tym mocno kojarzy to (znów od Konami) Wai Wai World. Tam akurat można grać aż 8 różnymi postaciami (6 z nich trzeba odblokować) i jednym z nich jest właśnie kolejny moai:



Aha, no i kto by zapomniał o pierwszym i po prostu najbardziej pierwszym bossie zaraz po wciśnięciu START w Arkanoid 2:
« Ostatnia zmiana: Lipca 23, 2015, 14:06:48 wysłane przez MaarioS » Zapisane
Tibiarz
Gość
« Odpowiedz #6 : Lipca 23, 2015, 17:00:50 »

... i o ostatnim i po prostu najbardziej ostatnim bossie zaraz przed ukończeniem Arkanoid, tyle, że w wersji ze 168 in 1, grafika tego bossa jest "posypana". Zresztą, "kwiatków" na 168 in 1 jest dużo więcej. Podobna rzecz dzieje się w SMB, gdzie "posypane" są dźwięki po przejściu mostu.

Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #7 : Lipca 23, 2015, 18:20:39 »

I, oczywiście, nie można nie wspomnieć w tym temacie o Gradiusie 2

A później moajeee(jak to się odmienia??) okazują się być bossem
Zapisane

leszek
Gość
« Odpowiedz #8 : Lipca 23, 2015, 23:05:17 »

Zapisane
pawgal
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 189


NESomaniac


« Odpowiedz #9 : Lipca 24, 2015, 01:49:49 »

Jest ich cała masa w Parodius Da!

Zapisane

この番組は、ご覧のスポンサーの提供でお送りします。
Mejs
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 196



« Odpowiedz #10 : Lipca 24, 2015, 12:06:06 »

Moai możemy znaleźć już w pierwszym Gradiusie. Występują w trzecim levelu jako zwyczajni przeciwnicy oraz w bonusowym warpie. Jeśli pokona sie pierwszego bossa (i chyba nie tylko, mi sie udało zrobić to tylko tam) odpowiednio szybko przenosimy sie do nadprzestrzeni gdzie lecą w naszym kierunku, obracające sie, przezroczyste głowy. Te ezogenne twory sa niezniszczalne, ich natura i motywy sa nieznane.

Czemu twórcy gier używają Moai? W grach Konami, typowo futurystycznych, za powszechnie znanymi teoriami spiskowymi, głowy z wysp wielkanocnych są śladem obcej cywilizacji. Interpretować mozna to na wiele sposobów, obcy mogli stworzyć człowieka, bądź przynieść mu inteligencje niczym w Odyseji Kosmicznej. Widząc skutki swojego dzieła, postanawiają naprawić swoj błąd.

 Moai to nie jedyny powtarzający sie symbol, Konami często w swych grach używa starożytnych cywilizacji (Crisis Force, Salamander) jako łącznika z kosmosem, czy tez zródło zła. Powtarzają sie rownież inteligentne gady, nawiązania religijne czy nawet numerologia (ostatni boss Crisis Force to doskonały przykład). Konami nie odeszło od tego stylu i kilka lat pózniej dalej wydają gry przesycone tego typu symbolika, vide Silent Hill. Czy robią to dla hecy czy też są , w pełni świadomą, sektą neognostycką, dalej jest dla mnie zagadką.
« Ostatnia zmiana: Lipca 24, 2015, 12:12:13 wysłane przez Mejs » Zapisane
MaarioS
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1382



« Odpowiedz #11 : Lipca 24, 2015, 13:20:48 »

Czytając ten post to przyszła mi na myśl bezpośrednio tylko ta jedna rzecz: czy to oznacza, że Konami jest Illuminati?? Czy ja byłem podświadomie programowany przez te wszystkie lata??
Zapisane
leszek
Gość
« Odpowiedz #12 : Lipca 24, 2015, 14:42:59 »

oraz Super Pitfall/ Atlantis No Nazo
Zapisane
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #13 : Września 01, 2015, 21:38:57 »



Dzięki podpowiedzi Kwiatka ujrzałem moai także w Exerionie.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.041 sekund z 19 zapytaniami.