Marca 19, 2024, 12:03:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
Autor Wątek: [NES]Tajemnice w grach z dzieciństwa.  (Przeczytany 9990 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
spazz4
Administrator
Major
******
Offline Offline

Wiadomości: 1083



« Odpowiedz #20 : Lipca 17, 2014, 00:28:26 »

zgaduje że to przez oszczędności w kodzie - skoro i tak nie mogłeś z tym nic zrobić poza spadnięciem to po co marnować kilka kb na animacje
Zapisane

BH ouji
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 245


Fan Toshiyuki'ego Takahashiego


« Odpowiedz #21 : Lipca 31, 2014, 10:48:28 »

Pamiętam że przed przejściem Big Nose the caveman, wyobrażałem sobie, że Big Nose dostaje tego "ptaka" i dzieli sie z innymi (choć może tak powiedziałem do sklepikarza który wypożyczał gry)
Zapisane

I'm back Bitches, tęskniliście (sp?)?
mtmt
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 88



« Odpowiedz #22 : Lipca 31, 2014, 17:03:34 »

ogólnie jak na fajne gry z Codemaster, wspomniany wyżej Big Nose, to wszystkie mają rozczarowujące zakończenia
ładne gierki, a zakończenia jak czupa-czups (wyliżesz i pogryziesz patyk)

w tej całej tajemnicy, nie nawidziłem się rozczarowywać jak przechodziłem gry, o których zakończeniach zawsze ściemniałem sobie albo śniłem Smile
Zapisane
dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #23 : Sierpnia 07, 2014, 09:19:41 »

Wczoraj zacząłem się zastanawiać, gdzie znajdują się przeciwnicy w Micro Machines, gdy znikną z pola widzenia. ;) Podejrzewam, że gdy wyjadą "za ekran" na jakąś tam odległość, po prostu przestają istnieć w wyścigu, a skrypt pewnie jakoś tam ustala jaki kolor samochodziku jest na jakiej pozycji. Być może zależy to od statystyk poszczególnego zawodnika, bo te przecież są różne.
Nawet jadąc bezbłędnie z najgorszymi przeciwnikami nie da się ich chyba wyprzedzić na jakąś tam dalszą odległość. Dystans między nami, a przeciwnikami jest zawsze mniej więcej taki sam, jakbyśmy "ciągnęli" samochody będące za nami poza polem widzenia.
Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #24 : Sierpnia 07, 2014, 17:54:06 »

Z tego co kojarzę w jakimś FAQ było to wyjaśnione i samochody poza polem widzenia poruszają się ze stałą prędkością, zależną od kierowcy, okrążenia (im dalsze tym jeżdżą szybciej), oraz tego czy są za tobą czy przed. I ponoć da się doprowadzić do sytuacji, w której przeciwnika nie będzie się dało dogonić.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 07, 2014, 17:56:36 wysłane przez yojo2 » Zapisane


dafczynsky
Gość
« Odpowiedz #25 : Sierpnia 07, 2014, 19:22:48 »

O, dzięki za trop, yojo2. Będę musiał zagłębić się w FAQ.
Swoją drogą - wydaje mi się, że kiedyś udało mi się kogoś w MM zdublować, ale nie jestem teraz tego pewien. Tak mi się tylko kojarzy. Da się? Wiecie?
Zapisane
mtmt
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 88



« Odpowiedz #26 : Sierpnia 08, 2014, 01:49:13 »

no kurde ile razy mi się dało zdublować, ja zawsze na początek brałem jakiegoś cieniasa np. grubasa, a ścigałem się ze spiderem, cherry, bonnie i nie pamietam jeszcze z którąś z osób która była naprawdę kozacka Smile
po kilku rundkach, gdzie była eliminacja, zawsze odpadała ta ostatnia osoba, którą wybierałem z najszybszych, np. spider odpadał po trzeciej eliminacji, bo nie mógł grać w czwartej kolejce i potem grałem ze słabszymi przeciwnikami... jak oni mieli.. mike, dwoyge czy jakoś tak Cheesy nie , nie używam wcale wikipedii, z pamięci pamiętam, że potem w helikopterach pierwszych jeździłem z samymi paziami
i było łatwiej, bo byli ciotami za kółkiem, a nawet tych szybkich dało się okrążyć za drugim razem
Zapisane
yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #27 : Sierpnia 11, 2014, 15:44:04 »

Czemu miałby być celowy?
Zapisane


yojc
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



« Odpowiedz #28 : Sierpnia 11, 2014, 16:43:58 »

Myślę, że gdyby to miało być celowe to by nie działało tak wybiórczo. Dla mnie to typowy bug.
Zapisane


RetroMichal
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 34



« Odpowiedz #29 : Października 24, 2014, 18:04:40 »

Mnie nurtuje pytanie, co sie dzieje po pokonaniu Kaczora Vadera w bonusowym etapie ze statkiem z Gwiezdnych Wojen w grze Tiny Toon Adventures. Nigdy nie udało mi się go przejść, mimo iż "generowałem" go na konsoli wiele razy.

Po pokonaniu go spadnie duże serce z napisem "ACME" i kiedy je weźmiesz, dostajesz 3  życia
Zapisane
BH ouji
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 245


Fan Toshiyuki'ego Takahashiego


« Odpowiedz #30 : Października 24, 2014, 19:23:38 »

A mnie treraz ciekawi to (i chyba przedtem też) czy to możliwe że w KAŻDYM "świecie" w AI3 (poza 1) jest Pterodaktyl? Sniło mi sie że był w 3, a ta walka to wrzód na tyłku
Zapisane

I'm back Bitches, tęskniliście (sp?)?
Verteks
Kapral
**
Offline Offline

Wiadomości: 78


« Odpowiedz #31 : Listopada 02, 2014, 15:10:57 »

Odświeżę temat przychodząc z następującym pytaniem - od czego zależy pojawianie się "oczu" na tle danej komnaty w grze Super Robin Hood? Czy tak jak jest to z sekretami wszystko zależy od tego, gdzie i jak wejdziemy w danej komnacie, czy programiści przygotowali kilka różnych zestawów, w których ustalono gdzie i jaka para oczu ma się pojawić?
Zapisane
rascal
私はラスカルです。
Chorąży
***
Offline Offline

Wiadomości: 230



WWW
« Odpowiedz #32 : Listopada 03, 2014, 13:51:53 »

Podbijam pytanie wyżej, zawsze mnie to ciekawiło. Dlaczego w określonych miejscach się pojawiają i dlaczego raz są to "złe" oczy a raz normalne.
Zapisane

SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #33 : Września 16, 2015, 07:21:10 »

Trzeba by Krisuroku zapytać, on zna tą grę na wylot. Mi się wydaje jednak że jest to czysto randomowe i poczynania gracza nie mają wpływu na pokazywanie się tych oczu. Mogę oczywiście się mylić.
Zastanawia mnie za to inna rzecz o której przypomniałem sobie jakiś czas temu grając w FaoD blue. Otóż gdy Dizzy przechodzi w okolicach wulkanu to zdarza się że lawa może go ranić nawet wtedy gdy przelatuje obok albo nie robić mu krzywdy gdy przelatuje przez niego. Czy ktoś z was też to zauważył??
Zapisane

Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #34 : Września 16, 2015, 16:03:57 »

Zastanawia mnie za to inna rzecz o której przypomniałem sobie jakiś czas temu grając w FaoD blue. Otóż gdy Dizzy przechodzi w okolicach wulkanu to zdarza się że lawa może go ranić nawet wtedy gdy przelatuje obok albo nie robić mu krzywdy gdy przelatuje przez niego. Czy ktoś z was też to zauważył??
Przebadałem to. Bug wynika z błędu w obliczaniu kolizji dla tego obiektu.
W FAOD, Dizzy nie posiada Hitboxa jako takowego. Dizzy posiada kropkę. Kropka znajduje się między jego stopami, na samym dole sprita.
To oznacza że obliczanie kolizji będzie szybsze, ale też że wielkość hitboxów obiektów z którymi będzie kolidowała kropeczka musi być większa niż przy tradycyjnych hitboxach.
Zilustrowałem hitboxy na poniższym screenie:

Jak widać, hitbox wychodzi 8 pikseli na lewo, ale na prawo już nie. Czyli prawa strona odłamku skalnego ma mniejszy "zasięg" i dlatego musi być hmmm..."głębiej" w Dizzy by zadać mu jakieś obrażenia.
Zapisane

SebaSan1981
Major
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2032



WWW
« Odpowiedz #35 : Września 24, 2015, 23:47:47 »

Co do Dizzy'ego to zastanawiałem się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy jest jakakolwiek szansa by dostać się do koniczyny w kopalni bez dawania jaj smokowi. Bo po wzięciu koniczyny i dodatkowym zabraniu jaj, smok traktuje nas fireballem tak silnym że odrzuca aż na drugi ekran Smile
Zapisane

Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #36 : Września 25, 2015, 01:05:32 »

Kiedyś, w wersji niebieskiej zdarzył mi się dziwny glitch dzięki któremu udało się mi podwędzić smokowi oba...jaja.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=eqiGaqo_8M0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=eqiGaqo_8M0</a>
Nigdy nie udało mi się dokonać tego drugi raz. Nie pamiętam już jakiej techniki użyłem by tego dokonać.
Zapisane

sdm
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


« Odpowiedz #37 : Lutego 01, 2016, 18:24:13 »

Kurcze... Ja kiedys na konsoli chyba takze udalo mi sie wyniesc oba jajka. Zastanawialem sie do czego one maja byc oba teraz. FAOD dawniej katowalem calymi dniami i widzac ten filmik przypomniala mi sie sprawa Smile

Jeszcze przypomnialem sobie o jednej ciekawostce - takze w DonDokoDon2.
Nie znalazlem przyczyny nidy, ale raz po wzieciu ze skrzynki w LEV1 laski strzelajacej ogniami, strzelala ona NON STOP ogniem (bez limitu). Doszedlem tak az do pierwszego boss'a. Wydawalo mi sie, ze nie da sie go pokonac w taki sposobm ale jednak byla mozliwosc trafienia go ogniem z laski w korpus.

Domyslalem sie, ze to jakis BONUS z mini-gry na poczatku poziomu, jednak w opisie taka nagroda nie istnieje:
http://www.gamefaqs.com/nes/570638-don-doko-don-2/faqs/52868

Opcje sa dwie - albo blad kodu, albo... Piracki DDD2 ma jakis ukryty, klawiszowy kod dajacy jakies ulepszacze (przez przypadek wcisnieta pewna kombinacja na padzie). Kurcze a kiedys mialem DDD2p zdumpowany :/ Teraz by pod EMU sprawdzil.

« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2016, 18:29:06 wysłane przez sdm » Zapisane
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.063 sekund z 19 zapytaniami.