Marzec 20, 2019, 00:08:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Ostatni Homebrew roku - a_e Adventure 2!  (Przeczytany 2521 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« : Grudzień 31, 2015, 21:49:17 »

Rok się kończy a ja dalej koduję!
Po Całkiem udanych demkach naszego kolegi siudyma Nabrałem i ja ochoty na stworzenie podobnej platformówki.
Jednocześnie uznałem że pasuje też zadać sobie małe wyzwanie: całość ma się zmieścić w 8kb. Muzykę do gry wykonał Robert Janota. Gra to kontynuuacja mojej gry z spectruma, a_e adventure.

Celem jest uzbieranie całego złota widocznego w każdym poziomie z równoczesnym omijaniem przeciwników.
Każda sztabka złota dodaje 1 do licznika podczas gry każdy diament dodaje 2. Diamenty nie są wymagane do ukończenia poziomu.
Za każde 10 sztuk złota, gracz otrzyma dodatkowe 10 żyć (do maksymalnie 9 żyć).

Po przejściu poziomu 8, gracz wróci na poziom 1, ale tym razem będzie tam większa ilość wrogów.
To samo się stanie jeśli gracz przejdzie grę po raz drugi.

W grze jest pewien sekret. Sekretna wiadomość odnośnie mojej innej gry, ElectroBody 2.
Jedyną podpowiedź jaką mogę tutaj dać, to taka, by zbierać diamenty na każdym poziomie.
Robiąc tak, zyskamy kolejne podpowiedzi!

Ponieważ Robert chciał pokazać swe muzyczne zdolności, dostępne są dwie wersje ROMu. 8kb i 16kb. Wersja 16kb ma większa ilość muzyki i lepsze efekty dźwiękowe.
Załączam też pliki źródłowe które można skompilować przy użyciu NESASM3. W pliku Macro.txt można zmienić czy chcemy budować ROM o wielkości 16 czy 8 kb.
Gdyby ktoś budował jakąś składankę gier w jednym ROMie i chciał załączyć a_e adventure 2, to będzie potrzebował następujących adresów:

NMI: $C1A0
Reset: $C000
IRQ: Brak, dać cokolwiek, zależnie od składanki.



Link do ROMów:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1309313/NES%20Proj/a_e2/a_e2.rar

Link do SRC:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1309313/NES%20Proj/a_e2/a_e2%20src.rar
Zapisane

1990in1
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 309


Gut


« Odpowiedz #1 : Styczeń 01, 2016, 02:15:45 »

Super!
Fajnie ze na drabinki mozna wskakiwac  (i skakac po nich tez). Pierwsze plansze sa nieporownywalnie latwiejsze od micro nighta  troche musialem przywyknac do przyciskow z prawej.
Zapisane

"Znaczy kolego rozumiem, że ty sobie tutaj żarty robisz, prawda?" S.King
sdm
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


« Odpowiedz #2 : Styczeń 30, 2016, 17:59:49 »

Czy edytowales na swoje (tej gry) potrzeby silnik famitone.asm ?
Zauwazylem, ze ma zmiany. Czy zmiany to takze wykasowanie jakiejs obsługi efektow np. w celu zmniejszenia wielkosci muzyki w grze?
Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #3 : Styczeń 31, 2016, 00:58:44 »

Tak, wywaliłem obsługę DPCM, i tablicę szybkości PAL by zmieścić się w 8kb.
I tak przy okazji...znalazł już ktoś wyżej wspomnianą sekretną wiadomość? Cheesy
Zapisane

sdm
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


« Odpowiedz #4 : Styczeń 31, 2016, 01:14:46 »

Ja nie, ale zauwazylem, ze KONAMI CODE jest?
Probowalem wbic kod na title screen, w grze i nic Smile

A o FamiTone sie pytam, bo w koncu udalo mi sie rozpracowac jego implementacje Smile Mialem problem z org. FamiTone i juz ni wiedzialem co zle robie, a z tym co zmodowales poszlo mi latwo  laugh Super sprawa.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2016, 01:16:27 wysłane przez sdm » Zapisane
Dizzy9
Nadworny programista.
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomości: 351



WWW
« Odpowiedz #5 : Styczeń 31, 2016, 01:20:54 »

Jest konami code, jest(oczywiście inny niż ten oryginalny. Coś źle wstukałeś jeśli nic się nie stało Tongue
Pamiętaj że silnik Famitone ma ograniczenia co do tworzenia muzyki, wszystko masz w readme z paczką famitone.
Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.076 sekund z 18 zapytaniami.