Rok się kończy a ja dalej koduję!
Po
Całkiem udanych demkach naszego kolegi siudyma Nabrałem i ja ochoty na stworzenie podobnej platformówki.
Jednocześnie uznałem że pasuje też zadać sobie małe wyzwanie: całość ma się zmieścić w 8kb. Muzykę do gry wykonał Robert Janota. Gra to kontynuuacja mojej gry z spectruma, a_e adventure.
Celem jest uzbieranie całego złota widocznego w każdym poziomie z równoczesnym omijaniem przeciwników.
Każda sztabka złota dodaje 1 do licznika podczas gry każdy diament dodaje 2. Diamenty nie są wymagane do ukończenia poziomu.
Za każde 10 sztuk złota, gracz otrzyma dodatkowe 10 żyć (do maksymalnie 9 żyć).
Po przejściu poziomu 8, gracz wróci na poziom 1, ale tym razem będzie tam większa ilość wrogów.
To samo się stanie jeśli gracz przejdzie grę po raz drugi.
W grze jest pewien sekret. Sekretna wiadomość odnośnie mojej innej gry, ElectroBody 2.
Jedyną podpowiedź jaką mogę tutaj dać, to taka, by zbierać diamenty na każdym poziomie.
Robiąc tak, zyskamy kolejne podpowiedzi!
Ponieważ Robert chciał pokazać swe muzyczne zdolności, dostępne są dwie wersje ROMu. 8kb i 16kb. Wersja 16kb ma większa ilość muzyki i lepsze efekty dźwiękowe.
Załączam też pliki źródłowe które można skompilować przy użyciu NESASM3. W pliku Macro.txt można zmienić czy chcemy budować ROM o wielkości 16 czy 8 kb.
Gdyby ktoś budował jakąś składankę gier w jednym ROMie i chciał załączyć a_e adventure 2, to będzie potrzebował następujących adresów:
NMI: $C1A0
Reset: $C000
IRQ: Brak, dać cokolwiek, zależnie od składanki.
Link do ROMów:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1309313/NES%20Proj/a_e2/a_e2.rarLink do SRC:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1309313/NES%20Proj/a_e2/a_e2%20src.rar