Marca 28, 2024, 16:24:09 *
Witamy, Go¶ć. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podaj±c nazwę użytkownika, hasło i długo¶ć sesji
Aktualno¶ci:
Nowa strona główna  : http://www.emunes.pl
Zapraszamy do testowania !

Chat: http://chat.emunes.pl
Galeria cartów: http://carts.emunes.pl
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  

Reklama
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor W±tek: Pocketnes Na Gameboy Advance  (Przeczytany 5884 razy)
0 użytkowników i 1 Go¶ć przegl±da ten w±tek.
siudym
Go¶ć
« : Wrze¶nia 20, 2006, 20:28:38 »

Kupiłem sobie GameBoy Advance SP, jak wiadomo jest to nowa wersja klasycznego GBA tyle, że z podświetlanym ekranem (jakość rewelka).
Postanowiłem wgrać sobie emulator NES'a "PocketNES", ponieważ słyszałem o nim wiele dobrych słów... Wiec zassałem najnowszą wersje, wgrałem razem z kilkonastoma grami i odpaliłem.... jakie były moje pierwsze słowa? - O KUR**** MAĆ!! To jest rewelacyjne!!!"

Tak.. emulacja jest DOSKONAŁA! Wszystko chodzi w pełnej i ultra-płynnej animacji (60FPS). W nowej wersji PocketNesa zastosowano specjalne filtry oraz przeplot, dzięki temu nie widać skalowania obrazu!! (gba ma nieco mniejsza rozdziałke ekranu 240x160 - NES: 256x224/240). Wszystko wygląda zupełnie jak odpalone na jakiejś przenośnej wersji NES (emulatory z Symbiana chowają sie!)
Oczywiście kilka mapperów i gier może nie działać, jednak większość smiga perfekcyjnie Cheesy
« Ostatnia zmiana: Wrze¶nia 20, 2006, 20:35:44 wysłane przez siudym » Zapisane
dafczynsky
Go¶ć
« Odpowiedz #1 : Wrze¶nia 20, 2006, 20:58:00 »

Dużo dałbym za możliwość pogiercowania w nesowe hity 'zawsze i wszędzie'... rolleyes  Chyba też zainwestuję : ) Gratuluję udanego zakupu w każdym bądź razie : )
Zapisane
dropship
Kapitan
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 275


« Odpowiedz #2 : Wrze¶nia 21, 2006, 03:04:55 »

jak sie wgrywa te gry?
potrzebny jest jakis specjalny cart? czy kablem??
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #3 : Wrze¶nia 21, 2006, 04:16:54 »

Kupujesz dowolnego flashera do GBA, polecam tani i dobry MAGIC FLASH 256Mb za 130zł (nowy).
Zapisane
GOKUSSJ6
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 19



WWW
« Odpowiedz #4 : PaĽdziernika 02, 2006, 15:15:12 »

Cool ciekawe czy zadziała na mój GameBoy Micro.
Zapisane

meffcio
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 157


WWW
« Odpowiedz #5 : PaĽdziernika 02, 2006, 17:51:09 »

Jeśli ten emu jest zaprojektowany specjalnie pod SP to chyba nie, bo na micro chodzą tylko gry ze zwykłego advance'a [NINTENDO tak twierdzi].

Btw. GOKUSSJ6, wiesz że się znamy? Z LF2-OfficialPolishWebsite. xD
Zapisane
GOKUSSJ6
Szeregowy
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 19



WWW
« Odpowiedz #6 : PaĽdziernika 02, 2006, 18:18:18 »

Hmmm czy aby na pewno??Bo jakoś nie wierzę skoro na SP działa to na Micro też.

BTW.Meff jestes Matti czyż nie??
Zapisane

meffcio
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 157


WWW
« Odpowiedz #7 : PaĽdziernika 02, 2006, 21:09:02 »

Sry mistrzu, mój błąd. MICRO obsługuje również standardy SP.

A ja jestem AdriK z LFR jak coś. Tongue
Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #8 : PaĽdziernika 03, 2006, 01:49:20 »

Emu dziala takze na Micro. Emulator GameBoy Color takze dziala na GBA Micro (Goomba Color)
Zapisane
kokodin
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 135


« Odpowiedz #9 : PaĽdziernika 19, 2006, 01:46:12 »

ustosunkuje sie do wypowiedzi kolegów bo jestem już kwadratowy od czytania o gba i innych konsolach a zwłaszcza tych zabobonów

po pierwsze gba i gbasp oprócz procesu trchnologicznego układów akumulatorków obudowy i podświetlania niczym sie od siebie nie różnią pod względem obsługiwanych gier a gba micro to wersja gameboya advance odchudzina o procesor obsługujący gry z gb/gbc no i zmniejszony

2 emulator nie może nie działać w micro bo to zwykły program/gra odpalana w gba jeśli chodzi na emulatorach gameboya to będzie działać wszędzie nawet w ds-ie

3 nintendo nie twierdzi nic o gameboy micro poza tym że nie został wyosażony w slot catrów starszego typu we wszystkich mediach można przeczytać że micro obsługuje tylko gry gba ponieważ nie obsługuje kompatybilności wstecznej która była do tej pory jednym z głównych cech serji gameboy

4 nie ma gier pisanych tylko dla gba sp nigdzie nie spotkałem się z taką informacją co więcej gba sp i gba zwykłe mają procesor o identycznym taktowaniu i możliwościach więc bajki że coś działa tylko na sp są chyba wyssane z palca

a co do samego emulatora potwierdzam ta wersja jest o niebo lepsza niż popszednie znikł problem przeplotu i wogule nawet odkopane na tym forum 168 działa lepiej niż w moim stacjonarnym, emulatorze (ale ultimate stuntman już nie)
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 19, 2006, 01:50:53 wysłane przez kokodin » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #10 : PaĽdziernika 19, 2006, 02:14:33 »

Dokładnie Smile GBA to GBA Smile
Ale z Micro mają problemy starsze linkery/flashery, więc ktoś kto chce kupić Micro z flash cartem niech sprawdzi czy wszystko jest ok.

Jeszcze ja chcialbym coś napisać o przeplocie w nowych PocketNES'ach: Tego przeplotu NIE WIDAĆ na konsoli! Pod emu GBA na PC, odpalając rom z emulatorem widać migotanie grafiki, ale to tylko pod emu, bo na oryginalnej konsoli TEGO NIE MA (tzn. fizycznie jest, ale NIC NIE WIDAĆ) Cheesy
Zapisane
koNESer
Go¶ć
« Odpowiedz #11 : PaĽdziernika 26, 2006, 20:08:13 »

GOKUSSJ6 spraw sam te zdjecia z moim gb micro na którym odpaliłem ukochana gre duck tales użyłem do tego SUPER CARD SD
Animacja jest wyśmienita. PocketNES zadziwia swoimi możliwościami

http://img253.imageshack.us/my.php?image=dsc02402up7.jpg
http://img106.imageshack.us/my.php?image=dsc02403hm7.jpg
http://img157.imageshack.us/my.php?image=dsc02404br1.jpg
Zapisane
kokodin
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 135


« Odpowiedz #12 : PaĽdziernika 27, 2006, 00:34:15 »

hehe wygląda całkiem przyzwoicie nie to żebym sie czepiał ale bez tego ubranka micro wygląda lepiej Cheesy a że sie wyciera to i dobrze bo charakteru zyskuje (bo chyba nie chcesz tego sprzedawać tylko na nim grać)
i do wyglądu lepiej by pasował super card sd micro a to że droższy nic nie znaczy bo  flesher ma za 6 zł Cheesy

ok ale do tematu ten emu jest całkiem niezły a to migotanie to w tej wersji nawet na emu gba go nie ma było owszem ale pare wersji temu obecnie nic nie miga i dźwięk jest poprawiony troche podszlifować mapery i mamy nesp jak należy

kiedyś przeglądając google pod tym kontem odnalazłem ciekawe zdjęcia urządzenia które dawało ten sam efekt tylko że zamiast generować multicart  po prostu wkładało sę tam carty i chulało poszukam jeszcze raz i może podrzuce fotki
Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #13 : PaĽdziernika 27, 2006, 12:04:52 »

z niedowierzaniem troche czytam wasze stwierdzenia o braku jakiegokolwiek migania. jak dotad nie widzialem emulatora na PC na ktorym by nic nie migalo. prosilbym o dobre uargumentowanie swoich stwierdzen no i oczywiscie rozumiem ze sprawdzaliscie to na grach z duza iloscia ruchomych spriteow ktore na miganie sa wyjatkowo podatne, bo jesli nie to nie mozna uznac tych stwierdzen za wiarygodne.
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #14 : PaĽdziernika 27, 2006, 12:37:44 »

Nic nie miga, nie widać interlace. Oczywiście on jest ale działa tak szybko, że go nie widać. NIE WIDAĆ.
Cytuj
jak dotad nie widzialem emulatora na PC na ktorym by nic nie migalo.
[snapback]9255[/snapback]
Albo może mylisz pojęcia. Przeciez zaden EMU na PC nie wyświetla obrazu z przeplotem. Interlace w emulatorach pierwszy raz pojawił się własnie w PocketNES na GBA z powodu nizszej rozdziałki GBA od NES. W emu na PC nie ma przeplotu.
Udało mi się zrobić dobrą przykładową symulację tego co robi Pocket NES,
oto dwa screeny: jeden z EMU na PC w 256x224 a drugi przeskalowany do 240x160 przez PocketNES. Drugi screen to bardzo wierna kopia tego co widzimy na ekranie GBA.  Mimo, że jest przeplot (interlace) to obraz jest stały i nic nie "migocze" (efekt uboczny interlace to te "cieniowanie" grafiki, taki niby "anty-aliasing - jednak nie mozna nazwac tego efektem ubocznym, bo to nawet poprawia i "zmiękcza" obraz - widać doskonale na brazku nr2 Smile )

PC EMU:

PocketNES:
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 27, 2006, 13:02:25 wysłane przez siudym » Zapisane
kokodin
Chor±ży
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 135


« Odpowiedz #15 : PaĽdziernika 27, 2006, 14:40:28 »

właśnie o migotanie interlance mi chodziło nie o zanikanie sprajtów bo to nawet na pegazusach widziałem w poprzednich wersjach emu po prostu wyświetlało sie klasyczne interlance przeplot czyli co druga klatka była rysowana e co drugiej linii na zmiane obecnie emu czeka na 2 takie klatki i wyświetla je równocześnie po zeskalowaniu odpowiednim filterm i teraz obraz nie mryga tylko ładnie świeci 25 fps Cheesy ale wystarczy włączyć flicker w display i już mruga Cheesy
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 27, 2006, 14:44:06 wysłane przez kokodin » Zapisane
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #16 : PaĽdziernika 27, 2006, 15:06:18 »

Cytuj
teraz obraz nie mryga tylko ładnie świeci 25 fps Cheesy ale wystarczy włączyć flicker w display i już mruga Cheesy
[snapback]9258[/snapback]

Mruga pod emulatorem na PC (emu NES'a odpalone przez VirtuaBoyAdvance), na konsoli GBA po włączeniu flicker w menu NIC NIE MRUGA. Nie wiem jak w GBA, ale u mnie w GBASP nic nie mruga. Obraz jest tak samo stabilny jak przy wyłączonym i włączonym flickerze, jedynie przy wyłączonym (OFF) obraz jest brzydki, a przy włączonym jest taki jak na obrazku nr.2 (bez mrugania........ : huh  )

Aha i przy włączonym flickerze obraz wyswietla się w 60FPS - nie wiem jak to zrobione ale tak jest.... Zresztą to nie jest prawdziwe interlace znane z TV, tutaj NES ma w pionie 224pix a gba 160 (przeplatane są tylko brakujące linie, a nie co druga)

EDIT: Obraz w poziomie nie jest skalowany, przeplatany ani nic w tym rodzaju, obcinane jest 16pixeli, (8 z lewej i 8 z prawej strony) dzieki temu obraz ma 240pixeli w poziomie Smile
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernika 27, 2006, 15:27:03 wysłane przez siudym » Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #17 : PaĽdziernika 27, 2006, 19:04:26 »

Cytuj
Nic nie miga, nie widać interlace. Oczywiście on jest ale działa tak szybko, że go nie widać. NIE WIDAĆ.

Albo może mylisz pojęcia. Przeciez zaden EMU na PC nie wyświetla obrazu z przeplotem. Interlace w emulatorach pierwszy raz pojawił się własnie w PocketNES na GBA z powodu nizszej rozdziałki GBA od NES.

wiem. chodzilo mi o miganie spriteow, no bo jak ktos mowi ze NIC nie miga to to jest chyba jasno skonstruowana wypowiedz. na prawdziwym NESie wystepuje miganie i znam kilka gier w ktorych jest ono nieznosne i czasem bardzo uprzykrza rozgrywke. dlatego chcialbym wiedziec jak wyglada to na gba sp.
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
siudym
Go¶ć
« Odpowiedz #18 : PaĽdziernika 27, 2006, 21:09:35 »

Poza tym z interlace nie znam innego "migania". Napisz w jakiej grze "migają" sprite'y. Powiem szczerze, ze nie mam pojecia o co chodzi. Smile
Zapisane
aboabo
Spaghetti Samurai
Major
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1110


geje we wsi


« Odpowiedz #19 : PaĽdziernika 27, 2006, 21:16:52 »

2 sztandarowe przyklady

nekketsu kakutou densetsu
kunio kun no nekketsu soccer league (wybierz sobie boisko gdzie jest full bagna to zobaczysz co mam na mysli)

na pegasusie miga, na emulatorach na pc miga. na pegu da sie grac, na emulatorach nie. co do emulatorow to probowalem chyba wszystkich dostepnych i ostro grzebalem w konfiguracji (vsync, triple buffer i wszystkie inne opcje ktore moga miec wplyw sprawdzilem na wskros). FCEU ma opcje ktora pozwala zredukowac to miganie do minimum. emulatory testowalem na bardzo roznych sprzetach, tych mocnych i tych slabych.
Zapisane


W pewnym archiwum znajduje sie autentyczne nagranie glosu Mieszka I, przypadkiem utrwalone przez garncarza pracujacego na kole garncarskim: "Poniewaz Mieszko I krzyczal glosem bardzo podniesionym to reka garncarza zlobiaca w tym czasie spiralny rowek (wzór luzycko-warminski) w miekkiej glinie drgala w rytm glosu Mieszka I jak membrana mikrofonu. A mysmy wzieli ten wykopany z ziemi talerz, polozyli na gramofonie i odtworzyli".
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.039 sekund z 19 zapytaniami.